Gå til innhold

Brystkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det? Symptomer i brystene.. man kjenner en kul. Men er det ømt?

Jeg har hatt vondt i brystene en tid, tatt graviditetstest for å sjekke om jeg kan være gravid, for å håpe på at det var melkekjertler eller noe som gjorde det vondt. De var negative..

Bare jeg kommer borti får jeg så vondt! Hvis jeg ligger på de får jeg vondt. Hvis barnet mitt tilfeldigvis tar meg på brystene mens han faller eller er uforsiktig og kommer borti når han reiser seg opp fra sofaen eller lign så er det så vondt. Seriøst, jeg er livredd for hva det kan være. :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal dra til legen og sjekke. Så finner du hvertfall ut hva det er. Dersom det (bank i bordet!!) skulle være brystkreft, så har du gode sjanser for å bli frisk hvis det oppdages tidlig. Ikke gå rundt i lang tid og gru deg, bare ring legen med en gang.

Mener ikke å skremme deg altså, kan sikkert være helt uskyldig det du opplever også, men er det ikke like greit å få sjekket det med en gang??

*klem*

Skrevet

Takk for svar.

Jeg får vel bare ta mot til meg og gjøre det. Er livredd, men.. Bedre å få svar og behandling, enn svar og beskjed om at jeg ikke kan behandles.

Nå skal jeg også prøve å tenke positivt. Mest sannsynlig er det sikkert bare noe helt annet.

Kunne en eller annen lagt ut på DIB skravleside også?

Hadde satt stor pris på det.

Skrevet

mamma har hatt kule i brystene siden broren min ble født uten at det har vært noe farlig. hun har gått jevnlig til mammografi de siste årene, og på 1 år hadde det kommet masse kreft inn i det ene brystet og spredning... Kom som et sjokk, kulen hadde alltid vært der og hun har ikke hatt noe vondt...

Bedre å sjekke en gang for mye... Lykke til :o)

Skrevet

For å si det slik så er kuler i brystet, Altså melign som er det samme som kreft svulter IKKE vonde, men stein harde. Det du beskriver høres mer ut som en bryst kjertel betennelse!

Ikke vær redd for kreft! Det er derfor folk ikke merker det før det har gått tid også , at det ikke gjør vondt!

Dra til legen å få han til å kjenne på det, men ville ikke bekymret meg om jeg var deg :)

Skrevet

Eg fant eg klump i brystet for ca 2 uker siden, og gikk til legen, hun sa at siden de bare var 5-6 mnd siden eg hadde sluttet å amme (noen får slike klumper inntil 1år etter de sluttet å ammme), var de mest sansylig en melkekjertel.. hun kjente på den og sa de lignet ikke på noe kreft kul, men eg hennvist til mamografi og venter på timen min..

Skrevet

har hørt at de kulene vanligvis ikke gjør vondt når det er brystkreft.

har du lagt på deg?

tar du hormonerR?

trang bh?

gådd ned i vekt? --vevet kan bli ødelagt av for hurtig vektnedgang.

har opplevd dett selv.. kjennes ut som klumper. med ruger på-

kan være mye. ring til legen i morgen og snakk med den som tar telefon på legesenteret. hun kan sikkert forlare noe også...

sikkert ikke noe å bekymre seg for

lykke til =)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Har hatt brystkreft, fant en kul men det gjorde ikke vodt, ikke noe ømhet ell. Håper det har gått bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...