Gå til innhold

Noen andre med barn som "skriker tur"?? Litt langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår hadde noen anfall da hun var veldig liten (fra noen uker gammel bare) og til hun var noen mnd gammel hvor hun skrek til hun ble borte.. Utrolig skremmende synes vi jo, men leste at det var ikke så mye å gjøre med dette. Må bare prøve å forholde oss rolige så det ikke blir en "vane" for å få det som de vil, siden de jo kan begynne å skrike tur bare for å oppnå noe..

Vel, det har vært et fraværende problem veeeldig lenge nå, sikkert et halvt år,men i helga begynte det igjen.. :(

Hun var nok sliten etter å ha overnattet hos mormor/far og da vi kom hjem på søndag å hun skulle spise bare survet hun. Skulle ikke noe til så begynte hun å grine. Så ble det stille, men hun satt fortsatt å skreik.. Jeg fikk helt panikk for var redd hun hadde fått mat i halsen.. Ropte på pappan som kom løpende, og han tok over. Snudde ungen og dunket i ryggen, men ungen var helt borte og helt stiv. Jeg kjenner jeg får helt angst.. Men så etter litt blåsing på ansiktet og snakking til henne kommer hun tilbake, ser seg forvirret rundt stakkars..

Så her igår fant hun en smokk, og pappa tok den pent fra henne (hun bruker bare smokk i senga vanligvis). Dette utløste OGSÅ et slik anfall..Da klarte jeg å forholde meg litt roligere heldigvis, siden jeg visste hun ikke hadde noe i halsen.

Og det siste var nå idag: Hun har såvidt begynt å gå, og kom til å falle og slo hodet litt i gulvet. Dette har jo hendt før også, hvor hun bare reiser seg opp igjen og leker videre. Men idag - anfall. Jeg så hun begynte så skrike så jeg gikk forsiktig bort til henne, og løftet henne opp rolig, mens jeg prøvde å få henne opptatt med noe annet- noe som jo pleier å fungere bra når hun slår seg ellers. Hun bare skrek å skrek, og tilslutt ble hun helt stiv og kroket seg igjen..Jeg prøvde å blåse henne i ansiktet også nå, men det hjalp ikke stort. Jeg snakket bare rolig til henne hele tiden, for ikke å stresse henne mer, men det er så utrolig ekkelt når det skjer! Hun kom til seg selv igjen, og var helt forvirret denne gangen også så det ut som.

Er det noen som vet noe om det er noe man kan gjøre for å unngå dette???!!

Vet ikke om dette plutselig har kommet tilbake nå fordi det er så masse som skjer med henne, men tanken slo meg. Hun har jo akkurat begynt å gå såvidt, og har også begynt å bable mye mer nå. Hun er 1 år..

Noen som kan dele erfaringer med en fortvilet mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt..

INGEN SOM HAR BARN SOM HAR SKREKET TUR?... Hmm, nå blir jeg jo rett og slett bekymret for snuppa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...