Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 http://www.bt.no/lokallokal/voss/article799313.ece
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 "Babyen ble funnet livløs i badekaret" ... Vil det si at mora var så helvetes dum at hun lot en 5 mnd gammel baby være alene i badekaret?!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Mener å ha hørt at eldre søsken passet barnet. Kan godt være at de ble ukonsentrert en liten stund. Barn har jo ikke samme fokus og oppmerksomhet som en mamma stort sett har.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Ingen unnskyldning, hun skulle ikke latt eldre søsken passe på. Om det oppsto en så prekær situasjon at hun ikke kunne passe på selv, så kunne hun tatt babyen ut og latt den ligge på håndkleet på gulvet enn så lenge.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Da er det jo moren (eller faren) som har sviktet. Man lar ikke eldre søske få bade et barn alene før de er langt oppe i tenårene!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 En lar virkelig ikke eldre søsken bade en baby alene! Jeg syns det var ganske vanskelig å bade min sønn når han var 5 mnd for han hadde begynt å snu seg og sprelle ganske mye da, så en måtte holde godt fast! Er lett å miste taket på en glatt sprellende baby! Men uansett så skal det litt til før babyen drukner. Viss babyen dukker under et seksund så drukner den ikke liksom så den er nødt til å ha ligget under en stund!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Uansett hvem sin skyld det er så er dette forferdelig tragisk. Tenk om det var en uoppmerksom storesøster/-bror. Dette må jo være forferdelig å leve videre med for dette barnet. Håper nesten mammaen 'har skylden' alene. Tror det er bedre for en mamma å kun være sint på seg selv og savne en liten enn å i tillegg føle en ekstra sorg for de lidelsene hun har påført barnet/barna som skulle ha passet på. Slike saker trenger ikke noen straff da utfallet er straff nok alene, men straff kan i visse tilfeller hjelpe bittelitt på sorgen man føler.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 samme tanken traff meg: stakkars barnet som hadde "ansvar" .... Det er uansvarlig å la barn ha ansvar for så små unger og det er de som kommer til å slite for resten av livet....så sier som anonym 10.46 og håper at moren hadde fult ansvar selv!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Herregud, moren er nok saikkert ikke helt blåst heller, og lot nok ikke eldre søsken bade babyen alene med fullt overlegg! Sett at hun holdt på med noe, og et eldre søsken passet babyen, Så søler de noe, og søskenet vil bade babyen så ikke mor ser den er skitten el noe sånt, og bader babyen UTEN at moren vet det.. Og så går det fryktelig galt. Er så jævlig lett å dømme uten å vite hva som skjedde, tipper moren har det jævlig nok idag..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Synes dere burde være litt forsiktig med å dømme her. Enn venninne av meg ordnet i stand badevann til sin lillesøster mens moren trodde barnet lå og sov. Hadde ikke moren sjekket jevnlig, så kunne det ha skjedd noe dramatisk der også.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Jeg sa at man LAR ikke eldre søsken bade babyer. Hvis eldre søsken har "snik-bada" babyen blir det jo litt anderledes.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 jeg sier ikke at ulykker ikke kan skje, men man er ansvarlig og HVIS det viser seg at hun lot "storesøster" bade lillesøster må hun jo ha skjønt at hun må være der hele tiden... Poenget er jo at moren du snakker om sjekket jevnlig!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 men det står da ingenting i artikkelen om noen som helst søsken folkens...
zethaline Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 "Sett at hun holdt på med noe, og et eldre søsken passet babyen"??? Det er ingenting i verden som er viktigere for en mor,enn å ha fokus på barnet som hun har tatt i badekaret..INGENTING!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Zethaline: Siden du siterer mitt innlegg og øser deg sånn opp, så må jeg nesten be deg om å LESE det som står der først.. Ja, sett at mor var på kjøkken eller wherever og et eldre søsken passet babyen, og så tok det eldste barnet og satte babyen i badekaret UTEN å si det til moren, var mitt poeng.. Kan fort skje det.. Hva som faktisk skjedde vet ingen her inne, og det er nesten litt ufint å spekulere, men enda slemmere å dømme uten å vite, som mange av dere gjør. Jeg tror familien har fått straff nok.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 hvor har dere de søsknene fra????? står jo ikke noe om det i artikkelen! dette var helt og holdent mors ansvar og skyld. det sier jo også siktelsen!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Ikke i denne artikkelen nei, men har da stått i andre tidligere at de ble tatt inn til "avhør". Og sladrekjerringer fra Voss innpå her har bekreftet det også.. Fornøyd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå