Gå til innhold

Dere som studerer deltid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber dere ved siden av? evt hvor mye? hvordan er skolen lagt opp? har dere mye obligatorisk?

jeg jobber 35% ved siden av, mer som vikar i perioder jeg har tid. Er på skolen 1 uke av gangen, gjennomsnittlig 1 gang i måneden...

jeg vet ikke hvor mye vi har som er obligatorisk, er kun et fag som fører fravær...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar bachelorgrad over 4 år, dvs. 75% studie.

Det er ihvertfall ingen slaraffenliv:-p

Jobber vel ca 70-80% ved siden av. Jeg har 55% stilling fast og jobber ekstra ved siden av. Jobber også mye netter, så det gir godt utslag i lommeboken.

Studiet er lagt opp til en skoleuke i mnd, med mye oppgaver, etc ved siden av, pluss at vi er inne utenom og har praktiske ferdighetstester, eksamener, tester osv.

Det krever mye struktur, og man er nødt til å lese mye selv. Den siste tiden har jeg måtte lese og studere flere timer hver dag, så en har liksom aldri fri.

Men stortrives:o)

Hva studerer du?

Skrevet

Hva studerer du? Så bra at du klarer å jobbe så mye ved siden av!!

Jeg skal ta sykepleier til høsten, men lurer på om jeg skal ta det over 3 eller 4 år. Jeg har ikke rett til studielån, og må derfor jobbe mest mulig i tillegg for å få det til å gå rundt økonomisk.

Ulempen med å ta det over 4 år er at jeg må da til en annen høyskole som er lengre unna, må kjøre ca 1 time for å komme dit. Tror jeg må ta praksisen i det fylket også, noe som innebærer å kjøre langt hver gang jeg har praksis. Når jeg må kjøre lengre så vil dette ta av tiden jeg kan jobbe ekstra... Jeg tenker å jobbe annenhver helg og kanskje en ettermiddag/kveld i uken hvis jeg får jobb på et sykehjem eller lignende. Gjerne enda mer hvis jeg har kapasitet til det...

Skrevet

Jeg studerer vernepleie, 2 året.

Synes det er genialt å studere deltid, litt av både jobb og skole. Man får nye erfaringer man kan trekke relasjoner til i skolesammenheng, og man mister ikke så lett motivasjonen.

Det er flere i min klasse som kjører en time til skolen. Det er jo kun en uke ca. i mnd. da (5 dager).

Deltiddstudie er lagt opp til at man jobber ved siden av, og de er veldig fleksible og greie på praksisstedene som regel.

De som bor langt unna har alle også fått praksisplass på sitt hjemsted.

Masse lykke til, dette går bra skal du se!

PS: Jeg behøver ikke studielån og det er jo greit! Har tatt opp i år da, men satt de i fond, så de brukes ikke.

Klem

Skrevet

Jeg studerer førskolelærer. Går i Østfold nå, skal ha et års permisjon, så håper jeg at jeg kan komme meg over til oslo på en eller annen måte. Vet at de ikke har de samme fagene og at det er lagt opp anderledes... Får bare vente og se. Bruker litt over 1 time til skolen, og praksisen fikk jeg i en nærmere kommune. Vi er flere fra oslo området i klassen min.

Twintipp, du går også i Østfold? Hvordan synes du/dere at ting er lagt opp med tanke på beskjeder, obligatoriske kurs osv?

Vi er veldig missfornøyd med mye... Alle gir oss forskjellige beskjeder, vi ble lovet skrivekurs i begynnelsen av året før vi hadde første oppgave. Har enda ikke hatt det, og skal levere siste oppgave før eksamen om 2 uker... OG det er ett arbeidskrav å ha det!!!

Ting blir lagt ut over alt på hjemmesiden, så vi får ikke med oss noe... Timeplanen kommer gjerne kvelden før vi skal på skolen osv osv osv. Tillitsvalgte har tatt det opp, og heltid er enda mer missfornøyd enn oss... Like mye rot der...

Skrevet

Så leit da. For et dårlig opplegg da!! Kan det komme av at det er nokså nytt? med førskolelærer deltid HiØ eller?

Skal jo ikke være slik.

Jeg går også på HiØ, men ikke samme skole som førskole. Jeg er superfornøyd. Lærerene er topp, veilederne er topp og pensum og info står helt til forventningene.

Var litt kludder i starten, pga. nytt opplegg med vårt kull, men det gikk seg til.

Håpe du kommer deg nærmere da, og at dere får ordnet opp i det tullet. Ikke noe kjekt når det er slik!

Klem

Skrevet

De har jo de samme problemene på heltid, så jeg vil jo ikke tro at det er fordi deltid er nytt... På tillitsvalgtmøte hade det kommet frem at de andre trinnene sliter med det samme som oss der også... :o/

Man blir ikke veldig motivert til å gjøre det bra når det er sånn...

Håper virkelig at jeg kommer meg over til Oslo, ja :o) Spesielt siden jeg ikke får gått videre med de samme som jeg gjør nå uansett...

Så bra du er fornøyd og at alt er bra hos dere :o) Gir meg jo litt håp om at det blir ryddig i rotet vårt en gang osgå, selvom det er to forskjellige avdelinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...