Gå til innhold

Kan man trekke visdomstenner når man er gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker sånn i forhold til bedøvelse, røntgen......osv.... Hvis det er skadelig for fosteret, hva i alle dager gjør man med tenna da, hvis de MÅ ut før fødsel??? Trekke uten bedøvelse liksom....? Snakk om tenner som må "skjæres" ut det her da, de kommer ikke helt fram.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA...du kan trekke visdomstenner. Røntgen unngår de når du er gravid. Du er nok ikke den første gravide kvinne som kommer til tannlegen med tannverk!

Skrevet

Får litt noia nå, vet ikke om jeg er gravid...men er jeg det, så har jeg allerede tatt røntgen mens jeg har vært gravid. Hjelp!

Skrevet

Ingen flere som vet noe om dette?? Blir sååå takknemlig for svar!!!

Skrevet

Et røntgenbilde er helt sikkert ikke skadelig, men man bør unngå det hvis man vet/tror man er gravid. Hvis det uansett er helt nødvendig, så kan man få en sånn "beskyttelsesdings" i fanget når de tar bildet.

Vil tro de prøver å unngå og trekke tenner når man er gravid fordi det ikke er testet ut nok med bedøvelse ol når man er gravid, samtidig som jeg vil tro at det er liten sannsynlighet for at det er noe problem for fosteret ettersom bedøvelsen kun gis lokalt.

Det jeg ville vært mest skeptisk til, er smertestillende i etterkant. Jeg har fjernet to visdomstenner som ikke har kommet helt ut, begge ble trukket hos tannlege, han bare skar i tannkjøttet som lå over tanna før han begynnte å trekke tanna. Den ene gjorde nesten ikke vondt i etterkant, mens den andre gjorde utrolig vondt. Grunnen til at den gjorde så vondt var at det tok kjempelang tid å få den ut, så jeg var ødelagt i kjeven etter å ha gapt så lenge og jeg var øm i hele munnen fordi alle tennene var blitt dyttet på når han skulle ha ut tennene. Jeg hadde ikke klart meg uten mye smertestillende da og det ville jeg ikke tatt hvis jeg var gravid (fikk ibux 600mg og paralgin forte jeg brukte sammen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...