Gå til innhold

Fikk brev fra barnevernet, positivt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et brev fra barnevernet, saksbehandleren min,

For jeg var inne til samtale ang en bekymringsmelding som var sendt inn. Jeg og min datter har det topp og jeg er litt fortvilet over saken,

men nå fikk jeg et brev om at de hadde snakket med barnehagen, og der stod det at at "de var jo så overrasket over at barnehagen tok kontakt, for de hadde jo bare positive ting å si om barnet"..

Så nå skulle hun bare komme en tur på besøk hos oss for å se hvordan forholdet mellom meg og min datter. Så det har jeg sagt hun er velkommen til.

Ellers ser det ut å gå i en positiv retning ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja så absolutt:o) Barnevernet er der først og fremst for å hjelpe, men de er tvungne til å sjekke opp alle bekymringsmeldinger de får inn (heldigvis). Noen ganger er bekymringsmeldingene helt ubegrunnet og det kommer de til å se med en gang viss det ikke finnes noen omsorgssvikt. Dessuten viste du samarbeidsvilje når du ønska de velkommen til et hjemmebesøk. Slapp helt av og ikke stress, saksbehandlerene er som oftest helt vanlige mammaer med hybelkaniner i hjørnene. Men viss de kommer inn å hele stua er full i ølflasker, skitne bleier ligger å flyter og ungen lukter vondt, da er det en helt annen sak. (ja det er faktisk noen som har det sånt hjemme dessverre...)

Mvh. datter av saksbehandler i barnevernet:o)

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt; hva var årsaken til at barnehagen sendte bekymringsmelding i utgangspunktet?

Ellers skal det mye til før bv setter igang alvorlige tiltak. Det vanligste etter en bekymringsmelding er at de kommer på besøk noen ganger for å se om det er grunnlag for bekymring og eventuelle tiltak.

Skrevet

Nei jeg var innlagt på psykiatrisk avdeling en liten periode for jeg sliter med angst, så da sendte de en bekymringsmelding, noe som de sa jeg hadde gått samtrykke til, men jeg hadde aldri hørt at de skulle sende en bekymringsmelding. Går til psykolog nå, og hun mener jeg er utrolig stabil og klarer meg fint nå :) Og jeg har vært veldig samarbeidsvillig med barnevernet, har hatt det litt tøft økonomisk før jul, men fått helt orden på det nå.

Så ja jeg vet svært lite om barnevernet, og jeg er jo redd for det skal oppstå misforståelser, så da sa saksbehandleren på møte at jeg hadde ingenting å bekymre meg for at det var bare rutinesjekk osv.. Og at jeg virka som en veldig fornuftig kvinne som de ikke tvilte på jeg klarte å ta meg av barnet fint .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...