Gå til innhold

Umotivert student.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er jeg forferdelig lite motivert for tida kjenner jeg....bruker enhver unnskyldning for å slippe åpne bøkene, og gjør vel strengt tatt kun det jeg MÅ gjøre, feks innleveringer....

Passer dårlig med tanke på at jeg har en passeringstest og en eksamen rett rundt hjørnet.

Jeg ser også svart på turnus jobbing senere....hva er det jeg har begitt meg inn på?? Får håpe det bare er litt kalde føtter. Begynt å savne å jobbe med barn i småskolealderen også...huff.... Blir oppgitt over meg selv rett og slett....kansje det var feil å ta dette valget, siden jeg var så lei og metta akkurat dette med barn pga at jeg var hjemmeværende da jeg tok det valget?? Vet helt ærlig talt ikke selv her nå. MÅ jo fullføre uansett, men hva senere da? Hvis jeg ikke trives med det, har jeg da kasta 4år av livet mitt rett ut vinduet?

Liker jo mennesker, og har jo omsorg for andre, respekt for eldre....men er det nok? Prøver å se på muligheter videre, kansje psykiatrisk sykepleie og spesialisering retta mot barn muligens...kansje få meg en jobb innen BUP...så jeg prøver virkelig se løsninger også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der er helt pyton! Går selv skole og har innimellom veldig vanskelig å motivere meg selv. Og når man ikke har motivasjonen oppe, er det jo nesten umulig å lese:-(

Men vi får prøve så godt vi kan å se noe positivt med det vi holder på med. Jeg foreksempel har funnet ut at jeg vil ikke bli en vanlig lærer, men jobbe med barn med spesielle behov. Da blir denne utdanningen bare en del av en lengre plan, og da er det mye lettere.

Er det sykepleier du går?

Lykke til med motiveringen av deg selv:-)

Og det kan jo være at det er sunt å ha slike perioder også! Du blir kanskje enda mer motivert etter en stund når du har fått kvilt hode ditt litt!!!

Skrevet

Er sykepleie jeg går ja, jeg håper jeg får opp motivasjonen igjen såpass at jeg står på testen og eksamen, etter det blir det noen uker med praksis g ferie....men må lese litt siden det er eksamen tidlig i høst ( går deltid så eksamener kommer litt "hips om haps"..)

Godt å høre man ikke er alene i hvertfall ;-) Tørr jo nesten ikke nevne det til medstudenter, men kansje det er flere som tenker som meg der også, skal treffe ei om et par timer, vi skal skrive en case sammen.

Skrevet

Er det sykepleier du går på?

Det flotte med den utdanningen er at det kan brukes til så mye når man er ferdig. Man kan jobbe med eldre, barn, psykiatri, etc. Man kan finne seg noe innen det man interesserer seg mest for. Jeg skal selv begynne til høsten, men vet ikke hva slags arbeid jeg ønsker etterpå, det tar jeg som det kommer og ser hva jeg liker etterhvert som man får mer praksis :-)

Men jeg ser absolutt for meg at det er veldig aktuelt for meg å jobbe med barn.

Skjønner at det er noen ganger tungt å holde motivasjonen oppe. Tror du gjør det riktige i å bare holde ut, det kommer lettere dager når motivasjonen er på topp igjen.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...