Gå til innhold

Lurer...noen som kan komme med råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gift med mann som har 2 barn fra et tidligere forhold. Dette forholdet ble avsluttet da ungene var ganske små ( nå 13 og 16 ). Min mann var lenge alene før vi ble sammen, men har alltid hatt endel konflikter med eksen. Vi ble samboere etter å ha vært sammen ett års tid og han flyttet til meg og mine unger ca 1 1/2 times kjøring fra ungene sitt hjemsted. Det har vært noen turbulente år med masse fram og tilbake ang samvær og andre temaer som eksen hans tror hun kan regjere over som hun vil. Dessverre er mann min litt konfliktsky og orker aldri ta opp noen som helst "kamp" med henne. Dvs at han irriterer seg, men lar det bare gå litt tid så situasjonene hun lager roer seg igjen. Jeg er så utrolig lei og sliten av at dette kvinnemennesket lager så mye dritt i mitt liv! Blir som regel diskusjon mellom meg og mannen min fordi jeg gjerne har noen innvendinger. Er så frustrerende å alltid høre han si at " det er ikke så mye jeg får gjort"! Eldste sønnen hans har bodd hos oss i et par år nå fordi mor ikke "taklet" han lenger. I dag kom han tilbake fra samvær hos mor med ett brev til far hvor det stod at hun ikke vil ha sønnen på samvær mer enn en gang i måneden, og hun hadde også skrevet hvilken helger som er aktuelle .Kan hun bare bestemme dette som hun vil selv uten å en gang kontakte far og avtale, eller begrunne hvorfor? Har skriftlig avtale om samær annenhver helg og ferier som begge har skrevet under på. Det har vært litt bråk mellom mor og sønn også, og hun har faktisk ringt politiet en gang tidligere i vinter da hun følte deg truet av han. Mulig det er dette som ligger til grunn for at hun ikke lenger ønsker samvær anenhver helg, men syntes jo hun kunne informert enten far eller sønn om HVORFOR?? En annen side av saken er jo sønn nr 2 som bor hos mor. Han blir ikke sendt til far som avtalt i helgene heller. Uten så mye som en bekjed om han IKKE kommer. Syntes det er så vanskelig å forholde meg til dette jeg.. Jeg har 2 unger selv og hadde aldri oppført meg sånn mot hverken ungene eller eksmannen min. Virker som noen tror barna er en slags eiendom de kan gjøre hva de vil med. Sønnen som bor hos oss har flere halvsøsken hos mor, og får jo ikke sett disse så ofte heller. Mulig dette kan virke som en bagatell i forhold til andre problemer her inne, men akkurat i dag var dette den berømte dråpen..Bare legge til at mor og far ikke lenger kommuniserer på annet vis enn at hun sender skriftlig med barna eller via dem på telefon. Snakker ikke med far om han prøver å kontakte henne på tlf eller sms. Er ikke villig til å ha en samtale med han på familevernkontoret heller. Har vært i kontakt me de, men de ba han kontakte henne for å høre om hun ville møte til en samtale. Syntes det var litt rart jeg da, at de ikke er behjelpelig med å sende en forespørsel til henne. Dette ble langt og litt usammenhengende, men lurer jo på om noen har noen innspill.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette var ikke lett. Det høres ut som biomor er veldig vanskelig å samarbeide med. Og jeg mener at hun absolutt ikke bare kan sende med et brev hvor hun skriver at hun ikke skal ha samvær mer enn 1 gang i mnd... Dette skal jo avtales mellom foreldrene, og med barnet. Han er jo stor nok til å bestemme selv egentlig. Men hva er det som skjer hos henne siden hun ikke vil ha han der? har dere snakket med sønnen om oppførsel eller hva slags konflikter som oppstår hor mor? Jeg skjønner veldig godt at du irriterer deg over mannen din som skyr konfliktene med ekskona si. Jeg er også sammen med en som heller biter i det sure eplet enn å krangle med ekskona, og jeg kreperer snart av irritasjon over det. Jeg har begynt å "tvinge" han til å protestere mot henne, og det virker som det fungerer, hun har begynt å forstå at hun ikke kan herse med han som hun vil. Kanskje du skal snakke ordentlig med mannen din og forklare at han ikke må la seg bli manipulert på denne måten. Kanskje det er lettere for han å skrive et brev til henne? Det er jo den måten hun kommuniserer på!

Familievernkontorer skal hjelpe til med kommunikasjon mellom foreldrene. Det er jo mange som ikke snakker sammen i det hele tatt, og i de tilfellene går avtale om møter osv gjennom f.kontoret. De skriver brev til henne om dato for møte, så svarer hun gjennom de igjen... Merkelig at de ikke hjalp dere med det! Kanskje de ønsker at folk i størst mulig grad skal ordne opp selv.

Jeg skjønner at du er frustrert. Jeg syns du skal ta en ordentlig prat med mannen din, og at dere sammen snakker ordentlig med stesønnen din også. Deretter prøver dere igjen å snakke med mor, evt sender et brev til henne. Nytter ikke noe av det, prøv gjennom f.kontoret, eller tropp opp hjemme hos henne.(?)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...