Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 En jente skriver at hun har blitt voldtatt av sambo og svarene hun får er slik: "Ææææsj har du blitt voldtatt av samboeren din??? Det må være noe gale med deg siden du ikke skjønner om det er greit eller ikke." "Hvordan kan du vite at han voldtok deg??" "At du bryr deg... Hadde min samboer feid over meg så skulle han fått lov til å gjøre det..." Hva er det som feiler dere?? Jeg vet ikke med dere, men for meg er det ikke vanskelig å forstå at det går an å begynne å tvile på hvor grensene går når det gjelder hva samboeren din som du selv stoler 100% på gjør noe mot deg som du selv synes er feil! Og de anonyme som skriver "æææsj", hvor gammel er dere egentlig??? 12 år? Om deres døtre en gang skulle kommet hjem og fortalt om noe så forferdelig som hadde skjedd, hadde dere svart på samme måte? "Hvordan kan du vite at han voldtok deg?" Jo det skal jeg si deg ditt brødhue, man kjenner når man har hatt en pikk inni seg, og som oftest får menn også utløsning etter sex. At du ikke opplever det så ofte, er ikke rart, du er stokk dum og det slukker lysten hos de fleste menn. Til deg som skrev innlegget om samboeren din som voldtok deg: Sex som du ikke samtykker, eller som du blir tvingt til, er voldtekt. Hvis du hadde vært våken, men så full at du ikke fikk med deg at dere hadde sex, så er det fremdeles en voldtekt! Og det er IKKE greit! Jeg har selv blitt voldtatt på samme måte som deg. Jeg våknet med sæd mellom bena og var øm i underlivet. Selv om jeg hadde hatt sex med samme mannen hundre ganger før, følte jeg meg tråkket på. Han stjal noe verdifult fra meg og jeg klarte aldri å tenne på denne mannen igjen. Uansett hva du gjør ønsker jeg deg lykke til, men samboeren din fortjener ikke å være sammen med deg. Han har tråkket på deg på den verste måten som en mann kan gjøre mot en kvinne. Han har voldtatt deg og det er IKKE greit selv om han er din samboer!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg er så enig så enig. Jeg er sjokkert over hvordan enkelte oppfører seg her på dib og bim. Signerer deg hi.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Poenget er vel at mennesket var så full at hun ikke kan huske om hun var med på den sexen eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Kan du ikke lese? Hun har jo snakket med sambo og han har fortalt at han hadde sex med henne! En mann som har sex med en dame, til og med hvis det er samboeren sin, som er dritings og VET at hun ikke har samtykket sexen er en voldtektsmann! Og dere LATTERLIGJØR en jente som har blitt voldtatt! Jeg blir kvalm!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Må du ha det inn med teskje, NN 23:46? Så lenge hun var i en slik tilstand, så er det voldtekt etter loven, samme om det var samboeren eller en fremmed so utførte det.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Dette er en prinsippiell debatt, og den kunn vært god, hadde det ikke vært for både din og andres måte å argumentere på, HI. Ditt beste våpen ser ut til å være å kalle andre dumme som brød, osv, noe som svekker både argumentasjonen din og debatten. Måten du ytrer meningene dine på og hissigheten viser tydelig at du ikke er i stand til objektivitet. Men dib er seg selv likt. Få som har lært å "drøfte og utrede" på saklig nivå? Det er en grunn til at man lærer det på skolen.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Har ikke lest det innlegget, men om hun føler at han voldtok henne får hun melde det til politiet da og flyutte ut. Ta annsvar og gjør noe selv med saken.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Endelig HI. Jeg er SÅ enig. De fleste voldtekter i dag skjer ikke i busken på byn, men hjemme bak husets fire vegger av ektemenn og kjærester. Er det rart straffene for voldtekt og overgrep er så lave i norge når det fins så mange folk her som ikke ser alvoret i overgrep? Hva viss deres datter på 14 kom hjem å sa at hun hadde blitt voldtatt av kjæresten på 16 på fest, hadde dere sagt at hun måtte drikke mindre og at det var hennes egen feil da?????
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er enig med 08.48. Det er jo caset i den andre tråden som ikke innser alvoret, når hun vil fortsette å være sammen med mannen som voldtok henne, og lar være å anmelde ham. Eller kanskje hun ikke så det som alvorlig nok? En litt ualvorlig voldtekt? Det er vanskelig for meg å ta henne seriøst når det ikke stikker dypere hos henne enn som så, og det samme ville nok en rettslig innstans syntes. Igjen - dette ER en prinsippiell debatt. Hadde datteren min blitt voldtatt av kjæresten sin på fest, ville jeg sørget for å få ham anmeldt, og jeg ville rådet henne på det sterkeste til å gå fra ham.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Den tråden vedr hun som ble "voldtatt" av samboeren sin blir for dum! Hun har blitt voldtatt tre ganger påstår hun! Dum som et halvt stykke brød, sitter hun å dibber om dette, istedenfor å flytte fra han, og melde han! Dette blir for usmakelig og tullete for min del! Hadde jeg blitt voldtatt, hadde jeg vært snar m å stå på p-stasjonen! Og hun håner de stakkars ofrene som faktisk har blitt voldtatt på det groveste og styggeste av f.eks 3 eldre ukjente menn på vei hjem fra byen!! Det er en stor forskjell her!! De jentene får kanskje ødelagt HELE livet sitt, for ALLTID!! Ta dere sammen!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Hvordan i all verden kan du si at hun håner andre voldtekter? Bare fordi du ikke klarer å se alvoret i hennes voldtekt?? Det er DU som håner jenter som blir voldtatt NN 10:31! At du ikke forstår deg på de jentene som blir med menn som mishandler og slår kjærestene sine tyder bare på lav intelligens og ingen empati hos deg! Og jeg kan si deg en ting til. Kanskje denne jenten som har blitt voldtatt av sambo ikke vet det enda, men slike voldtekter som hun blir utsatt for, kan ødelegge sex-livet ditt for alltid! Det er det som har skjedd med meg. Jeg hater sex, etter at kjæresten min gjorde det samme mot meg. For det ER EN VOLDTEKT!! Og at man kanskje ikke forstår det før senere, er ikke noe rart, for man stoler denne mannen som gjør dette mot deg. Pluss at det fins mennesker som deg, som får henne til å tvile på hva det er kjæresten hennes egentlig har gjort mot henne.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Du kan bruke capslocken så mye du vil, men dette er og blir for dumt. Hvordan kan man ta henne seriøst, når hun ikke tar det seriøst selv? Mener hun at hun er voldtatt, så forlater hun mannen. Så enkelt er det. Slutt å sitte klistret fast i offerrollen, selv om det kan være komfertabelt å sitte der. Velg!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Enig med 13:27! Blir for dumt å sitte på et forum å snakke om at hun er blitt voldtatt av samboeren sin, istedenfor å pakke sammen sakene sine og så anmelde han!! HVa skal vi gjøre med det da? sitte å fortelle henne hvor synd det er på henne??!! No way hose! Når ho ikke gjør noe med det, så får ho bare sitte der!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Om det er voldtekt eller ikke kommer også an på grensene man har i et forhold. Min mann vet at jeg synes det er opphissende å bli tatt litt på og muligens mer mens jeg sover, jeg våkner jo vanligvis etterhvert, men poenget er at her synes jeg det er greit. Andre synes ikke det, og da må man ha det klart. Og en mann bør ikke ta seg til rette på sin stupfulle, slåkna dame uten at han vet om det er greit eller ei. Men jeg synes uansett at det er å dra det litt for langt å kalle det voldtekt. Men grensene er dessverre flytende når det gjelder det der. En drita dame kan f.eks virke villig, men egentlig er det ikke osv. Vanskelig tema å komme til bunns i dette.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Så mange later til å mene at det ikke er en voldtekt om HI ikke anmelder det. Hvis det var så ille så ville hun jo anmeldt det, hevder de. Det blir som med andre kvinner som blir misbrukt i forhold. Det er ikke så lett å gå i praksis når hverdagen går som vanlig igjen, og han kanskje lover bot og bedring. De som skriver "Blir for dumt å sitte på et forum å snakke om at hun er blitt voldtatt av samboeren sin, istedenfor å pakke sammen sakene sine og så anmelde han!!" forstår lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå