augustmamma08 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hei! Jenta mi har akkurat fylt seks mnd. Ho våkner fortsatt 4-6 ganger per natt, og jeg tenker på hva lurt jeg kunne gjøre for å få henne til å sove bedre. De fleste oppvåkningene er i starten, altså mens jeg fortsatt er våken. Så det virker som ho ikke sovner inn godt nok. Jeg ammer ikke hver gang jeg går inn til henne. Kan sovepose være tingen, moon tro? Eller har dere andre lure ideer?
halloween-termin :) Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 tenker du slik pose som har stropper øverst? kan være verdt et forsøk.. men kan også tenkes at barnet ditt blir sint av å få den på om den ikke er vant med det - det ble i allefall eldstemann her...
augustmamma08 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 Mye mulig den har stropper øverst. Fins det flere typer? Har bare hørt om noen babyer som ligger godt og trygt i sånn pose. Jeg dytter jo godt rundt jenta mi, sånn at du skal føle den samme tryggheten - så mulig det ikke vil hjelpe stort... Sint, ja. Hva gjorde du da? Kanskje det er for sent å starte med sånt når de er seks mnd?
LillyLilly Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg bruker sove pose på min gutt, han er nå nesten 7 mnd og vi har brukt den ca en mnd. Han sovna som en stein første dagen i den og siden har det gått slag i slag Han våknar kanskje to ganger om natta nå i forhold til de 5-6 gangene før. Han drev og snudde seg på magen og fikk panikk så da fant jeg ut at jeg skulle prøve om ikke annet. Har ikke sånn pose som er festet i sengen, bare en som han ligger inni liksom! Så nå at de hadde noebillige både på IKEA og H&M som ikke så så dum ut, men det var jo selvfølgelig etter at jeg hadde brukt 400 kr på min!! Typisk!! Så jeg anbefaler å prøve om ikke annet, det skader jo ikke!!
augustmamma08 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2009 Å, så herlig da! Tenk at det funka så bra! Må jammen ut og kjøpe, jeg Hvor kjøte du din da? Og: når du da ammer,lar du ham da bare ligge inni den posen?
temine Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Vi bruker en slik sovepose fra h&m til 149 kr. Den fungerer fint her...men jeg bruker den ikke fordi han våkner så ofte, men fordi han sparker av seg dyna si. Det får han ikke til med en slik pose. Når det blir varmere ute blir det nok pose og pledd i stedenfor pose og dyne, den er litt foret nemlig. Ammer han i posen.
shari_z Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Hvilken avdeling på H&M fant du den? Jeg har aldri sett en sånn pose der og er klar til å bruke 400 kroner på en, men hvis jeg kan kjøpe til 149 kroner, tar jeg gjerne den!
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Babyavdelingen. Henger sammen med pysjer etc. har jeg sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå