♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Datter er straks 10 mnd og har inntil for 1,5 uke siden sovet i løyert (sovepose festet til sengen så hun ikke fikk snu seg i søvne) inntil hun fant ut at hun var møkk lei og reiste seg opp i sengen - med løyert og det hele. Løyerten ble forkastet, og lillemor har tenkt til å virkelig melke den nyvunne friheten og spretter opp hver gang vi legger henne ned. Har frem til i kveld latt henne holde på til hun legger seg ned og sovner av seg selv, men dette kan fort ta en time, hvor det før tok max 10-15 min. Forsøkte derfor i kveld, uten et ord eller blikk, å legge henne ned hver gang hun reiste seg opp, med det resultat at det hele ble en lek for henne og hele leggerutinen tok halvannen time. Det vil jo ta kortere og kortere for hver dag om jeg fortsetter med denne teknikken, MEN... Så kommer endlig punktet hvor jeg trenger råd: skal jeg gå tilbake til å la henne holde på til hun sovner, eller legge henne ned hver gang hun reiser seg? Veldig takknemlig for svar )
*Timulia* Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har en på 10 mnd som siden han skjønte at det går an å stå i senga, spretter opp igjen (og gråter) hver gang vi legger han ned. Har nå kjørt hardt en ukes til på at vi går ut og lar han stå der (og hyle), går inn igjen etter 5 min (nøyaktig) og legger han ned, siet natta og går ut igjen. Har da til slutt sovna, ofte gal vei, opp ned eller liknende for han har "slokna" nesten stående ser det ut som. Har på det meste tatt 1,5 time før han sovna, men nå er vi nede i kun et par turer innom før det er natta, og da med hodet på puta og kroppen under dyna! Lykke til!
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Hm, pleier å sitte inne hos henne uten å si noe eller se på henne til hun sovner. Vil ikke gå ut av rommet før hun sover ennå, men ta det litt senere - Vil først få henne til å bli liggende og sovne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå