Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hadde det dramatisk sist, men svangerskapskramper og katastrofekeisersnitt. Denne gangen har jeg lyst til å føde naturlig, med mindre jeg får tegn til at noe er galt. Men det er skikkelig mas rundt meg, både mann og mor og mange andre mener at jeg må ha planlagt keisersnitt, siden dette er et høyrisikosvangerskap. Har hatt litt komplikasjoner som diabetes denne gangen, men ikke noe veldig alvorlig, og ingen tegne til svangerskapsforgiftning. Det er nøye sjekket. Sykehuset sier at det er opp til meg. Med veldig mye dramatikk i sist svangerskap og fødsel, hva ville du valgt denne gangen? Og er det forresten mulig å ha planlagt keisersnitt for eksempel et par dager etter at det er bestemt? Hvis det skulle dukke opp noe spesielt, tenker jeg?
Willy Wonka Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hvorfor skal du føde for enhver pris når du har den historien du har??
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde hasteKS med eldste og har født naturlig etterpå Grunnen var lav-høy/ingen hjertelyd, og misfarget fostervann, + infeksjon hos meg. Vi planla fødslene etter KS'et slik at dersom det skulle ende med KS igjen, så hadde jeg skikkelig epidural og kunne da ha vært våken under KS. Delvis planlagt, med andre ord:) Jeg anbefaler vaginal fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Vær sjeleglad du får keisersnitt! Fødsel er bare herk.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Det er ikke for enhver pris. Det er hvis det ikke oppstår komplikasjoner, og fødsel starter naturlig. Bare føler at det er det jeg har mest lyst til. Vet ikke hvorfor. hi
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har en vaginal fødsel og et planlagt ks bak meg. Skal jeg ha barn igjen.....definitivt håper på planlagt ks for de var noe av det flotteste jeg har opplevd!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Hadde eeklampsi jeg også siste svangerskap.. Ikke noe kjekt. Håper at du blir fulgt nøye opp denne gangen. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i henhold til en evt neste gang Jeg får ta det som det kommer. Stol på din egen magefølelse og følg den du. Personlig syns jeg vaginal fødsel er best. Men ikke for en hver pris.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ville hørt på legene. Ikke på alle rundt meg. Hvis legene mener det er tryggere med planlagt ks bør du høre på dem. Jeg ville ikke tatt noen unødig risiko, men om legene støtter deg ville jeg satset på vaginal fødsel, men med ekstra oppfølgning fra helsepersonell.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Legene hadde sett for seg vaginal fødsel, men med ekstra overvåkning, både lege og jordmor. Det sa de før jeg hadde ytret ønsket mitt... Men som sagt, det er opp til meg. HI
Pysa Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 har født to barn vaginalt, med og uten smertestillende. enkle fødsler visstnok, men likevel ikke noe å trakte etter spør du meg. hadde valgt ks, iallfall siden du har risikosvangerskap
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Det er du som skal føde,ikke mor eller svigermor! Jeg endte opp med keisersnitt pga feilinnstilling av lillemor,hun kunne ikke komme seg ut. Jeg syns ikke keisersnitt var noe stas.Hadde veldig vondt i lange tider.Jeg håper på normalfødsel neste gang.(Det sier jeg sikkert ikke når jeg ligger der...)Det er jo tryggest for mor og barn. De passer sikkert ekstra godt på deg på sykehuset pga komplikasjonene forrige gang,blir det noe krøll denne gangen kan man jo ombestemme seg og gå for sectio. Følg hjertet ditt.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde en svært dramatisk fødsel med nr 2 og den lille blå gutten vår kjempet seg tilbake etter ks uten fødselskader. Synes ikke du skal la deg presse av familien din så lenge du har et ok svangerskap. Er barnet i fare så tar de ks, og nå vet du hva det går i. Jeg får også valget, og har valgt vaginal fødsel. Men om det er noen komplikasjoner så tar de ks og det er trygt. Forstår at de rundt synes det er enklest med planlagt ks, men for deg og meg kan det være like greit å vite at ks er en mulighet om det ikke går.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Føde skal hun jo uansett, det er jo bare snakk om hvilken måte... HI - hør på magefølelsen din og legene. Det er jo tydelig at du ikke ønsker å planlegge KS når det plager deg på denne måten! :-) Magefølelsen har som regel rett!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Jeg holder med deg, hvis du kan føde vaginalt med både lege og jordmor tilstede for å passe på seg og babyen gjennom det hele hadde jeg uten tvil gjort det. Da er alle i beredskap om det skulle bli behov for et snitt underveis... Har hatt både hastesnitt og vaginale fødsler selv og er ikke i tvil om hva som er den beste opplevelsen, både der og da og ikke minst i ukene etterpå. Ville aldri valgt keisersnitt om det ikke var for at legene sa det var tryggeste veien ut for den lille. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Du skal gjøre det du mener føles mest riktig for deg!! Ikke la deg presse til noenting. Det høres ut som du har ønske om en vaginal forløsning, og i og med at de har sagt at de vil overvåke nøye, så betyr det antagelig at med din forhistorie, så vil de eventuelt ha lavere terskel for å gjøre et keisersnitt, hvis fremgangen ikke er tilfredsstillende.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Ei jeg kjenner hadde alvorlig svangerskapsforgiftning som endte med katastrofesnitt med nummer 1. Med nummer 2 fikk hun ekstra oppfølging under svangerskapet og fødte vaginalt. Hun er veldig fornøyd med det. Jeg hadde selv en fødsel som endte med akutt keisersnitt. Jeg vil gjøre alt for å føde vaginalt neste gang. Følg hjertet ditt og rådene fra legene. Ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Du sier jo at det var svangerskapsforgiftning som var grunnen til at du måtte ha KS sist. Så lenge det ikke er noen fysisk feil med din kropp som gjør at du må ha KS så er fødsel helt klart det beste for deg og barnet. Om legene mener du kan velge. Altså, du er frisk nok til å føde normalt, men får mer oppfølging og overvåking pga sist gang, men kan få KS om du ønsker det pga bekymring så skal du velge det du føler er riktig for deg. Jeg tror svigermor, mannen din osv vil ha deg til å ta KS fordet de er redde for deg og barnet. Det virker som en enkel løsning å ha en dato å få barnet på, og at barnet blir henta ut av deg av leger. Men selv om KS er ganske sikkert i dag, så er det en stor operasjon og barnet får ikke riktig "behandling" på vei ut. Så er du frisk i dette svangerskapet, og føler du vil føde naturlig og har fått grønt lys av legene til dette er det seffølgelig det du skal. Ikke la deg presse av de rundt deg som er bekymra og lar det overskygge hva som egentlig er best for deg og barnet i magen. Det beste fysisk er vaginal fødsel, og det beste psykisk er det som er riktig for deg. Lykke til! Ikke la deg presse til KS,.
Gjest Orkideen Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde akutt keisersnitt med nummer 1. Jeg skal få ekstra oppfølging under neste svangerskap. Jeg skal legges inn på spesialenheten når jeg skal føde slik at jeg og barnet kan være under kontinuerlig overvåkning under fødselen. Planen er vaginal fødsel denne gangen, oppstår det komplikasjoner blir det hastesnitt igjen. Men i følge legene er det ingenting i veien for å føde vaginalt neste gang. Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå