Gå til innhold

Jeg har ikke nok melk for FAEN!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke folk at det er ingen som velger delamming fordi det er en lettvint løsning? Jeg tør faktisk å påstå at det er den mest tungvindte løsnigen som finnes.

Likevel får jeg bebreidende kommentarer og velmenende råd for å få til ammingen som de mener jeg er for lat til å få til. Jeg har ca en femtedel av det babyen spiser, og helsesøster sier at jeg ikke må sulte babyen. Så hva skal jeg da gjøre? Jeg har virkelig prøvd alt, og har ingen planer om å slutte med ammingen så langt. Mest fordi det er kos og beroligende for babyen, for ernæringsmessig tror jeg det er så lite at det ikke utgjør noen stor forskjell.

Så slutt å mas, den mest tungtveiende grunnen jeg ser til å slutte er faktisk at maset får meg til å føle meg annenrangs som mor. Alle ser jo ut til å tro at grunnen til at jeg har for lite er fordi jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal ta vare på mitt eget barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Det er mange "ammenazier" i dette landet! Synes du skal være fornøyd med at du prøver å amme det du kan, og at du kjenner din begrensning og gir barnet ditt det ekstra den trenger gjennom flaske.

La dem bare holde på, så lenge babyen er fornøyd og får tilstrekkelig med næring, så gjør du jobben din : )

Skrevet

Ikke bry deg. Jeg ventet altfor lenge før jeg begynte å gi mme. Da hadde barnet skreket i fire måneder og jeg hadde sovet omtrent en halv time. Ga så barnet mitt mme og han sov i seks timer. Det er de beste timene i mitt liv. Jeg sloknet og var aldeles utslitt. Skal aldri gjøre det igjen. Prøvde altfor lenge.... Hørte på alle som sa at det er alltid nok melk. Ungen min var faktisk sulten fra første dag!

Skrevet

Jeg holdt på slik i 6 uker, og da gadd jeg ikke mer. Det er det mest tungvinte å delamme, ingen protest herfra;)

Jeg tenkte som så at nå har jeg hvertfall prøvd, og ungen har fått den første melken, så da var det rett over på mme:)

Skrevet

I mitt tilfelle vet jeg hvor mye jeg har, har veid baby før og etter måltid og vi snakker ca 20 milliliter til sammen Det er det jeg får på pumpe også. Heldigvis mener de færreste a babyen skal overleve på det. Likevel har alle en "la oss finne ut hva du gjør galg" holdning, og da mener jeg alle.

arrrrrgh

HI

Skrevet

Ikke bry deg om hva andre mener. Jeg må helt ærlig si at jeg bryr meg ikke om du ammer, flasker, gir med kopp eller kniv og gaffel så lenge ungen får mat:)

At ungen blir mett er jo det viktigste.

Skrevet

amen! har det som deg:) har ca 2 av ca6 måltid med morsmelk i løpet av et døgn. synes egentlig ikke det er så tungvint da. lager bare klart flasker til hele dagen også gir jeg pupp først og metter han med flaske etterpå. men i motsetning til deg har jeg bare fått positive kommentarer. spesielt fra de som har ammet selv. de skjønner ikke at jeg ikke bare kutter ut amminga. men veldig realt hvis han bare trenger en liten "påtår" til vi kommer hjem eller noe hvis vi har vært på besøk eller noe:) ikkeno stress:

Skrevet

signerer denne!!!

jeg delammer jeg også, fikk aldri nok melk..har ikke engang følt melkespreng eller at det er melk i puppene mine engang! og det etter utallige timer med pumping..ammete..håndmelking..tårer og frustrasjon, men greide å produsere opp noen usle dråper:P (jippi)

følte liksom på en måte at jeg var en litt bedre mor da..siden jeg har helt fra fødselen fått høre så ørene flagrer at morsmelk er best! jamen klart det er det..ingen tvil..men JEG har ikke nok melk for faen!!

jeg er så drittlei av å høre.."kan ikke du prøve en hel dag uten mme da?..for å se om du har nok?" jeg blir så forbanna jeg rister av og til:P nei takk å pris for mme!!! hadde ikke det funnest..så hadde babyen min sultet i hjel! så til dere som ser ned på oss flaskemammaer! vi gjør så godt vi kan..og vi gjør det forbanna bra;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...