LilleBjella Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Man sier vel at man ikke skal bruke pulk før man er 6 mnd ca? Men hvorfor går den grensa akkurat der? Har hørt at barnet må være sterk nok i nakken for å tåle risting, men hva med når babyen ligger? Eller er aldersgrensen pga kulde? Når vi skal på påskefjellet er gutten min fem måneder, og vi vurderer å gå til innkjøp av pulk allerede i år. Det blir i så fall korte turer, bare for å komme ut i frisk luft. Litt vanskelig å trille vogn der nemlig:) Er det for kaldt blir vi selvfølgelig inne.
miapia Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hjernerystelse pga små rystelser når pulken beveger seg når babyen ligger. Forfrysninger er grunn nr to. Barn har dødd på søndagstur i pulk i Nordmarka så en skal være forsiktig.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Hjernerystelse?! Oida! Hva med alle off-road turene med barnevogna da?!? =P Har jeg aldri tenkt på, så lenge babyen har ligget på mykt og godt underlag...Mini her har kosa seg veldig i pulk i helga, men han er jo 9 måneder da.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Om turen er kort, så skal dere gå ut med god samvittighet. Pass på at barnet ligger varm og godt, sjekk ofte om han har det bra ol. Helst ikke ute med de i pulk om det er kaldere en 10- Drar dere ut rett etter et måltid,kan de være farer for at den lille i pulken kan bli sjøsyk, så det er heller ikke å anbefale:)
LilleBjella Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er ute hver dag med barnevogna. Det er sånn jeg får han til å sove mer enn en halv time, pluss at vi har hund som trenger mosjon daglig. Nå har det vært snø, is og slaps siden fødselen for tre og en halv måned siden. Mannen min kaller han bare skumma melk når vi har vært ute og gått tur. Det rister jo noe helt forferdelig i vogna syns jeg, men han liker det tydeligvis. Kan ikke se for meg at det rister noe mer i fine skispor? Men jeg lurer fortsatt på hvorfor grensa er satt på seks måneder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå