Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Må bare få en liten frustrasjon. Kjøpte ny dress til vår datter og etter to dager i barnehagen er den full av maling, har prøvd og vaske den, men nytter ikke. Er grønne og blå flekker på brystet og armene på dressen. Syns de kunne hatt på barna noe over dressen når de malte ute, søppelsekker omså. Er det ikke vanlig? Hadde de sagt ifra hadde jeg tatt med en jakke de kunne hatt over dressen... Er ekstra irriterende siden det var en helt ny dress. Måtte gå til innkjøp av ny dress da den gamle ble fort våt og kald. Så nå brukte vi ekstra penger på dressen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Da hadde jeg blitt f........ det er helt greit å få malingsflekker o.l. på inneklær. Men skal de male ute vil jeg ha beskjed så vi kan finne noe å ha utenpå. Var ikke alle i barnehagen som så den da jeg prøvde å forklare det....(de hadde et prosjekt over lengre tid) Jeg kjøper ikke dobbelt opp med sko og ytterklær, så barna mine går med de samme ytterklærne på tur med oss som de har i barnehagen. Jeg vil jo helst de skal se litt ordentlig ut og ikke se ut som slaur.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Skjønner veldig godt at du blir irritert jeg, hadde jeg blitt selv! Tror jeg hadde tatt det opp med de ansatte faktisk.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Uff ja ,sånt er irriterende . Jeg tok på sønnen min en dyr nike joggedress her om dagen og når jeg kom i bhg for å hente han ,var den full av maling .Har vasket den flere ganger men får ikke vekk malingsflekkene . Når de ser ungene har på seg sånne klær ,kan de ikke bare skifte på de eller la de bare ha på seg strømpebukse og en genser ,evetuelt en stor t skjorte som beskytter klærne når de maler . Alle vet jo at merke klær er litt dyrere enn h&m klær.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Ikke alle som tenker sånn, eller som ser forskjellen...spesielt ikke guttene
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Anonym 21.51: det er jo foreldrenes ansvar å kle barna i klær de faktisk kan utfolde seg i. Er klærne så dyre og fine, bør man heller ikke ha dem i bhg.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Syntes dere bør skaffe dere dukker. De blir ikke møkkete eller får hull på knærne Blir helt matt av dere.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Jeg jobber i bhg og har barn der selv og jeg mener at klær som barn har i barnehagen må tåles at det blir flekker på og blir slit. Hvis det er klær dere er redde for så ikke bruk de i bhg. Sier alltid i fra på foreldremøte om høsten at man må regne med at det vil bli forskjellige flekker på klærne, så er de redd for noen klær så ikke bruk de i bhg. jeg har selv noen klær til ungen som ikke blir brukt i bhg forde jeg ikke vil at de skal bli ødelagte.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Regnet med og få slike svar som dette. Det jeg mener er at så lenge flekker og skader på klær kan unngås lett så er det best slik. Hull i dressen og flekker etter lek i gjørme er helt greit for det regner jeg med og har sett alle dressene har fått kjørt seg med. Men nå er det faktisk snakk om MANGE malingsflekker på brystet og armene på dressen. Ser nesten ut som malingsdressen til min far. Syns det er så ufattelig synd når de bare kunnet sakt ifra så hadde jeg tatt med en gammel dress eller en jakke hun kunne tredd over dressen. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Nå hadde ikke jeg regnet med å få dressen full av maling, men gjørme og hull etter lek regner jeg med. Men skal det males ute så kan de jo tenke litt praktisk. Når jeg skal male huset stiller ikke jeg opp i de fineste ytterklærne mine selv om jeg regner med at de kommer til og slites etterhvert. Jeg velger jo klær det er greit og slite ut tidligere. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Mener du at en skal kjøpe ekstra ytterdress, vintersko, joggsko, støvler, jakke og luer for å kunne gå med hjemme slik at barnehagen kan slippe å si ifra de to dagene i året de maler ute? Jeg elsker skitne unger, og flenger i klærne kan fikses på diskre måter, men er det først kommet malingsflekker på ytterklærneklærne så er de ødelagt. Jeg går hvertfall ikke på butikken/ på besøk med unger kledd i sånt resten av sesongen da. Da blir alternativet å kjøpe nytt.... noe jeg mener er unødvendig! De må kunne gi en advarsel. Inneklær er jeg helt enig i at en må tåle at blir ødelagt. Det er ikke det samme!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 selv om det ikk ehadde vært en utrolig dyr dress så er det ikke noe stas å få den full av utemaling som ikke går vekk! føler med deg HI, hadde blir forbannet selv. anonyme deg som kler barnet i dyre klær i bhg, hva er vitsen? de maler og har det gøy, selvsagt kan det komme en flekk eller to som ikke går bort i vask. er en grunnt il at mange kaller visse type klær for bhg klær. de kan bli ødelagt og kastes, gjør ingenting om de blir stygg. man tar ikke på dyre klær hvis du er redd for de.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 Da vet du det til neste gang å ikke bruke ekstra penger på en dress, heller kjøpe to stk av god kvalitet som ikke behøve å koste så mye. Det som er i barnehagen skal kunne tåle lek og bli flekkete om det er gjørme eller grønske eller malingsflekker som ikke går bort. Du kan jo se positivt på det at hun tydeligvis har koset seg max ute da. Og nå behøve du jo ikke bekymre deg mer for den dressen, den er jo ødelagt fra før nå i dine øyne.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #15 Skrevet 23. februar 2009 Uansett hvordan dress det hadde vært så hadde det vært synd. Det er ikke lite flekker på den. Og det er ikke en innmari dyr dress.. Kostet oss litt over 400 (tilbud, så vi var heldig), helly hansen dress. Den vi hadde før var sparkjøpdressen til 199, og den ble for dårlig, så da valgte vi og putte ekstra penger i ny dress. Og da er det synd den skal bli ødelagt med malingsflekker etter 2 dagers bruk og i allefall når det er så mye. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #16 Skrevet 23. februar 2009 Jeg jobber i barnehage og forstår HI godt, det er en smal sak å si i fra om at det er utemaling slik at ytterklærne ikke blir full av maling. Synes det er stor forskjell på et hull pga. lek og maling. Når det gjelder inneklær er bukser (som noen i tråden nevner) veldig vanskelig å holde dem fri for maling. Malerforklær dekker ikke hele veien. og små barn har en tendens til å tørke seg. Tar av opplagt dyre klær om det som er under egner seg, men det er grenser. Har opplevd at foreldre ber oss om å kle av barna før de skal spise for å unngå at de kliner seg til. Det reagerer jeg på, om klærne ikke tåler leverpostei og markell i tomat, så tåler de ikke barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Gode utedresser/yttertøy er ofte dyre, og det hadde ikke skadet barnehagen og hatt kappe utenpå slik at dressen ikke blir full av malingsflekker!! Er litt forskjell på en ødelagt H&M trøye til 100-lappen enn en utedress til tusenlappen!! Hadde blitt ganske så sur hvis jenta hadde kommet hjem med dressen full av maling!!
Synn(d)e Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 Hos oss har de maleforklær på inne, vet ikke hva de gjør ute når de maler i snøen. Det som forundrer meg er at de bruker vannmaling som kan vaskes bort..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #19 Skrevet 24. februar 2009 beklager ingen medlidenhet av meg.... jeg hadde ikke reagert, men så trenger jeg ikke bruke 1000kr på å kjøpe en bra dress. Hvorfor er hull greit men ikke maling? Maling ødelegger jo ikke brukbarheten på dressen vel? jeg har klær som min mor har kjøpt til min datter, hun liker å kjøpe litt dyrere klær men alikevel brukes det i bhg og JA sjokk det blir møkkete og må vaskes. Du får sørge for at de har en utedress i bhg som kan bli full av maling da, eventuelt en cape
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #20 Skrevet 24. februar 2009 Det hadde jeg faktisk ikke brydd meg stort om, og syns dere som tar sånn på vei for noen usle malingsflekker burde få dere andre ting å bekymre dere over.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 24. februar 2009 #21 Skrevet 24. februar 2009 men kjære deg da menneske! Hvis du skal ha et plagg som ikke blir skittent/ødelagt kan du jo ikke la barnet ha det på seg i bhg! At det er maling på dressen er jo ikke farlig, den er like tett og varm. huff, folk er så materialistiske at det er vondt! Kjøp dress på salg, så får de mer for pengene, og ha heller en hjemmedress og en bhg dress! Hva mener du bhg skal gjøre? De bruker hverdagen sin til å berike dagen til barna, ikke til å passe på at den dyre reima dressen din ikke blir skitten!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2009 #22 Skrevet 24. februar 2009 Jeg tror faktisk ikke at personalet i vår barnehage ville sendt ungene ut for å male på vinteren i det hele tatt. Og i hvert fall ikke uten store maleforkler/skjorter. Og jeg tror ikke at ungene går glipp av så mye om de må vente til våren/sommeren med å male ute. Kostnaden ved ødelagte klær overgår nok den gleden barna opplever. Det er noen som fremstiller barna som tapere dersom foreldrene er litt forsiktige med barnas klær. Personlig er jeg ikke tilhenger av å begrense barnas utfoldelse i lek. Samtidig tror jeg ingen barn har problemer med å ta til seg at det er lurt å ta vare på tingene sine, enten det gjelder klær eller leker. I barnehagen til sønnen min er de veldig mye ute, og jeg har derfor også lagt mye penger i vinterdresser. Jeg løper ikke etter han og maser om at han skal være forsiktig, men jeg forventer at personalet i barnehagen lar være å ta unødvendige risikoer med barnas klær. Makrell i tomat er en ting. Masse malingsflekker er noe helt annet.
jordbærsjokolade Skrevet 24. februar 2009 #23 Skrevet 24. februar 2009 Er det mulig å få så mange sure svar da? Hadde barnehagen fortalt henne feks dagen i forveien at de skulle hatt utemaling så kunne hun jo valgt selv hva barnet skulle ha på seg. Er jo ikke så vanskelig for barnehagen heller å dekke til klærne med plast malerforkle? Det er jo noe helt annet om klærne blir ødelagt av leken til barna, og normal slitasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå