Gå til innhold

Kynnere


pusemus

Anbefalte innlegg

Heisan, har et lite spørsmål. Det er så lenge siden siste svabgerskap, har glemt en masse, men er det vanlig med opp til ti kynnere daglig? Måtte bare spørre, det er ganske ubehagelig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mange kynner både denne gangen og sist gang.

Sist gang tok jeg en sløv søndag og telte hvor mange jeg hadde, kom da til 36 stk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det som regel etter 'sengevalsen' eller på kvelden når jeg er sliten. men har aldri vært noe mer enn en gang om dagen. vet ikke hva som er normalt jeg men.. Merka den første rundt uke 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå i uke 27 og har masse hele tiden. Hver gang jeg reiser meg eller skal gjøre noe som f. eks. vaske klær legge barn, og også når jeg sitter helt stille på sofaen:-) Tror det er normalt selv om det IKKE er spesiellt behagelig. Har ikke tellt men at det er over 20 tror jeg nok sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte med kynnere i ca uke 12.. har de daglig, men noen dager fler, og krafigere enn andre!! er jo vanlig og ufarlig, så orker ikke bry meg all verden om de!!

 

men hørte et sånt "kjærring-ordtak" idag... om at desto fler kynnere man har, desto mer blir livmoren trent, og desto sterkere blir den. OG desto lettere og kortere blir fødselen..!!

 

 

så vi får se om detta stemmer da damer!! eller om d bare er svada!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var på St.Olavs i Trh til kontroll i går, og legen spurte om jeg hadde kynnere - jeg har masse og ganske harde og lange kynnere, og ble kontrollert med innvendig ultralyd - han skulle se statusen på livmorhalsen, og den var heldigvis fin - 5-6 cm og lukket. Da er det ingen fare for for tidlig fødsel sa han. Da er det bare kynnere og ikke rier.

 

Kynnere er trening for livmora - forberedelse til den store jobben den skal gjøre under fødselen:)

 

Og kynnerne blir ofte sterkere og sterkere for hvert barn man går gravid med - jeg er nå gravid med barn nr 3, så det var helt normalt med tøffe kynnere sa han:)

 

Når jeg kjenner de kommer så prøver jeg å opp å gå/skifte aktivitet, puster så dypt og godt jeg kan, og da gir de seg ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...