Gå til innhold

Ditt beste tips til barneselskap!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mat, kaker, leker, pynting osv. Kom med det:) vi skal ha 10stk 4-5 åringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min eldste datters 5 års dag lagde vi penger. Vi klippet ut 5 kr og 10 kr og 1 kr. Alle fikk 50 kr hver og så måtte de "kjøpe" mat og kaker og brus. Alle synes det var veldig stas.. Og lærerikt.

Minipizza er alltid populært..( 5 kr )

Skrevet

Mat: pølse med lompe (lite søl og veldig populært. Husk kylling/kalkunpølser om det er noen som ikke spiser gris)

Drikke: sukkerfri saft.

Kake: sjokoladekake i langpanne og mufins. Hører at det er mange barn som ikke liker marsipan og all den kemen....

Leker: Rødt lys/Grønnt lys (eller fryseleken) stolleken, Bjørnen sover, dansing, hviskeleken (hvis ikke de er for små...) Ellers er vel de fleste flinke til å finne på noe selv også.

Gaveoppakking: Alle barna sitter i en ring med bursdagsbarnet i midten. H*n har en flaske og snurrer denne. Den som flasketuten peker på skal få gi gaven sin. (dette tar også litt tid, men er veldig stas, ettersom alle får sett hva som blir pakket opp.)

Pynting: Ballonger!!! Masse ballonger!!! (anbefaler å kjøpe en ballongpmpe på Nille. Koster rundt 30-40 kroner) serpentiner

Hadde 6-årsdag i helgen. Alle barna fra avdelingen i bhg. var invitert. Det morsomste var når de satt ved bordet og jeg eller mannen min gjorde oss til. Da lo de så de nesten datt av stolene. Et veldig takknemlig publikum i den alderen.

Lykke til!

Skrevet

anbefaler også ballongpumpe! Jeg kjøpte en pakke med 10 ballonger og ballongpumpe på toys'r'us til 30 kr :)

syns også at å strø nonstop og annet gøyt smågodt utover bordet høres kult ut :) (har lest det her inne)

Jeg har vært med på å fiske godteposer i en bursdag, da puttet vi en makrell i tomat-boks oppi en pose og heiste opp til et barn :) Det lo de godt av :) Han fikk selvfølgelig fiske en gang til.

Skrevet

Eldsta ble 6år her for litt siden, og da var det pølser på spyd som ble bestilt. Stekt potetbåter var også veldig viktig, men ikke viktig når bursdagen var vist. Kyllingpølser som var skivet og treed på spyd, små kyllingboller på spyd og marinert kyllingfilet på spyd.

Jeg trodde jeg hadde laget så mye at jeg og gubben hadde masse å kose oss med etterpå, men jeg ble sendt inn på kjøkkenet igjen for å lage mer. Aldri sett unger spise så mye før, og de koste seg skikkelig.

La alt på fat i stekeovnen, så alt gjorde seg igrunn ferdig selv.

Skattekiste som man må leite etter, som er fylt med gullpenger var det mas om her. For det var sååååååå morsomt i en bursdag hun var i for litt siden.

Skrevet

- Papirduk på bordet, og lekke tusjer/fargestifter utover. Det er stas å sitte å tegne mens en spiser, og så kan bursdagsbarnet ha duken som minne i ettertid.

- Guirlander i taket, masse ballonger

- Non stop i ballonger, som de må sprekke for å få ut godteriet

- Fiskedam med godteposer, og putte på tulleting innimellom. Her henger vi på bleie, en banan, strømpe...

- for å ha mindre sukker i posene: V6 tyggegummi for barn med tatovering i, hårstrikk osv til jenter, klistremerker i tillegg til et par godteriting

- pizzaboller, fruktsalat, chips, kake.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...