Maja88 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 på babyverden.no under 21 uker står det at "fosteret fortsetter å gjøre pusteøvelser hvor det trekker fostervann inn i lungene og ”puster” det ut igjen." stemmer dette? jeg spurte jordmor når vi var på ultralyd, og hun sa at de ikke gjør det, at lungene bare er fylt av fostervann, som blir presset ut under fødselen. men at de selger fostervann og tisser det ut igjen. noen som vet?
*toppris* Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 vet bare det som stå fra babyverden og i sv.bøker osv... og det er at de puster fostervann... jeg tror det stemmer pga de må vel kanskje trene opp lungene, vite hva de skal gjøre når de kommer ut, hehe;) tror jeg ivertfall;) skal sjekke sv.boken min igjen jeg;)
*toppris* Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 det er jo babyverden sin, hehe, så står nok at de gjør pusteøvelser i den ja;)
Lykke X 4 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Ja, og den svangerskapskalenderen er vel utarbeidet av en overlege på fagfeltet og en jordmor. Så det stemmer nok sikkert....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå