Gå til innhold

Urolig ang. seteleie og keisersnitt.. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille i magen har ligget med rompa godt plassert nedi bekkenet hele svangerskapet.. Han som tok 3d i uke 29 sa at hun fortsatt lå godt plassert med rompa nedi bekkenet.. kjennes for meg ut som at hun fortsatt ligger sånn.. Legen sa også at pga livmoren min ligger foran på magen så er sjansene mye større for seteleie i fødsel..

Jeg skal på kontroll 5 mars.. Er da 33 uker på vei.. Er det sånn at det er 4-5 uker til neste kontroll så sent i svangerskapet??

Kan legen kjenne ganske så sikkert hvordan babyen ligger i uke 33 slik at vi kan følge med om hun ligger i sete enda?? Og vil man få hyppigere kontroller mot slutten når hun ligger i sete??

Har småangst for keisersnitt kjenner jeg.. , men ønsker ikke gå i fødsel med barn i sete heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra din neste kontroll er det vell annenhver uke du skal på kontroll, uavhengig om den ligger i seteleie eller ikke. Min gutt har vært i sete leie på kontroll i uke 32 og 34, men de gjør ingenting med det før neste kontroll etter det. jeg har hvertfall fått beskje at om han fortsatt skal ligge opp ned da så blir det ultralyd for å konstantere og planlegging av hva vi vil gjøre med det etter det. altså uke 36-37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...