Elle melle deg fortelle Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg fikk i dag høre at den som er pedagogisk leder på en avdeling skal tjene mest, ingen skal tjene mer enn de... Det har nettopp vært en sak i en bhg her i nærheten der ei nyutdanna gikk opp ganske mange tusen i året på grunn av denne regelen. Det er visst en regel ikke så mange vet om. Er det noen av dere som kjenner til dette eller vet hvor en kan finne noe om det? Det er vel kanskje utdanningsforbundet en bør kontakte for å finne ut mer om dette...
chill+enda en til Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Tjene mest som i å tjene mer enn de andre på samme avdeling? Det er vel vanlig at man som utdannet førskolelærer i ped.leder-stilling har høyere lønn, enn hva ufaglærte har ja. Tror ikke man kommer opp i grunnlønnen til ped.ledere uansett hvor mange års ansiennitet man som ufaglært assistent har. Lønnen varierer også fra kommune til kommune, eller om barnehagen er privat og medlem av PBL. Du kan sikkert også finne tariffene inne på Utdanningsforbundet sine hjemmesider.
Elle melle deg fortelle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Tariffen har jeg. Men jeg har en barneveileder på min avdeling som tjener mer enn meg og i følge det jeg har hørt nå i det senere så skal det ikke være slik at noen tjener mer enn den som har hovedansvaret på avdeling. Hun på min avdeling har mye lenger ansinitet enn meg. Så i følge det jeg har fått vite nå så skal jeg da egentlig gå opp i lønn slik at jeg tjener mer enn henne. Jeg synes det her er litt merkelig, men vet at det akkurat har skjedd i en kommunal barnehage her i kommunen..
Anna Nym :o) Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Er styrer i en PBL-barnehage. Jeg har ikke hørt om den regelen. Her er assistentlønn med full annsinetet 292.000 og ped.leder uten annsinetet ca 300.000 tror jeg. Noe mindre om en har førskolelærerstilling. Men en ped.leder BURDE ihvertfall ha mer i lønn enn en assistent uansett!!!
simba>>>3gutter Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Det kommer litt ann på ansinitet og på fagbakgrunn og avtaler med eier/kommunen. Vi har en lærer i bhg som jobber som assistent og hun tjener mer enn meg fordi hun har en avtale med kommunen om at hun skulle beholde grunnlønna(?) sin fra skolen, men ikke kontaktlærergrunnlaget. Har ikke skjønt helt skjønt dette. Men hun har bare denne avtalen i to eller tre år og velger hun da og forsette i bhg må hun gå ned til vanlig assitentlønn eller så må hun begynne i skolen igjen. Så du må nok finne ut hvilken avtaler hun har med eier/kommunen før du kan stille noen krav.
chill+enda en til Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Er ikke barneveileder med fagbrev da? Ifølge Utdannningsforbundet/PBL ligger topplønn for fagarbeidere og barnepleiere på 314 500, da med 20 års ansiennitet. Startlønn for høyskoleutdannet med lederansvar ligger på 326 500. Men, husk at dette er tariffene for PBL. http://www.utdanningsforbundet.no/UdfTemplates/Page____63745.aspx
Elle melle deg fortelle Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 Hmm. Får bare undersøke det litt mer da. Får ringe barnehagen som akkurat har holdt på med dette. Hun som gikk opp tjener nå 40.000 mer i året enn hun i utgangspunktet har i følge tariffen fordi assistenten hennes tjente såpass mye mer enn henne og det var visstnok ikke lov i følge ett eller anna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå