Gå til innhold

Er mor bedre omsorgsperson enn far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet at mor har puppen.

Hvorfor er det mer "godtatt" at far er bote fra barna enn mor?

Her i huset stiller vi likt, selv om jeg ammer. Når gubben ikke skal på jobb og kjøre har han like stort ansvar og plikt til å stå opp om natta og bytte i smokk eller gi trøst hvis ungene trenger det.

Mange damer takler ikke at far gjør ting anderledes en de når det gjelder stell og legging, her i huset gjør vi det på vår måte og vi har unger som legger seg og sover uten noe tulle samme hvem som legger om det er med eller uten sang7eventyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendig vis. Mange menn som er gode omsorgspersoner, mange damer som er elendige omsorgspersoner. Men jeg vil f.eks. ikke ha en mannlig aupair. Det kommer jo av at jeg stoler mere på en 18 år gammel jente en en 18 år gammel gutt...

Skrevet

Mange kvinner er kontrollfriker og tror det er bare de som gjør ting riktig. Jeg er en av dem som har måttet gå i meg selv og godta at om far gjør ting annerledes, så er det ikke nødvendigvis feil.

Skrevet

Jeg mener at far er like god som mor. Desverre mener ikke den lille tulla vår det, så her får ikke jeg gått ut nei.

Kansje jeg skal sette meg ned med den 4 mnd gamle tulla mi og fortelle henne at pappa er like god? Hmm...

Hehe, dette hadde jo absolutt ingenting med hovedinlegget å gjøre da, typisk meg..

Skrevet

Det du skriver er jo et paradoks DarkNight*

Skrevet

I vårt tilfelle så ja. Jeg er en mye bedre omsorgsperson en sambo, og jeg irrieterer meg grønn over at han ikke kan gjøre en skikkelig innsats.

Missunner de som har en omsorgsfull far til barna sine

Skrevet

Tommage er en slimål! Huff, det høres ikke bra ut. Har du pratet med han om det?

Her forsøker pappaen hele tiden selv om tulla blir litt sinna når han prøver å legge henne for natta. Så jeg vil si at her er iallefall far like god, i mine øyne da:)

Skrevet

Jeg prater om det ja, men han hører bare bla bla bla

Skrevet

Å kjenner jeg blir irritert på dine vegne. På tide med en oppvekker for han eller? Gjør han noe i det hele tatt hjemme da?

Skrevet

I noen tilfeller er mor en bedre omsorgsperson enn far. I andre tilfeller så er det far som er en bedre omsorgsperson.

Men fedrene trenger ikke gjør ting liksom som mødrene for å være gode omsorgspersoner. Bare de vil barnets beste, å prøver å gjøre det så er de jo like gode. Man må jo bare prøve, å fedrene må få sjans til å prøve. Som regel er det ikke store feilene man kan gjøre da.

Men jeg mener jeg er en bedre omsorgsperson enn faren til min gutt. For han ga plutselig bare f.... i gutten sin. Veldig trist.. :o(

Skrevet

Jeg kjenner mange flere fedre som har gitt faan en mødre. Selv om jeg har sett begge deler.

Skrevet

Mor kan være skikkelig dårlig og far kan være skikkelig dårlig, de kan være like god.

Under normale forhold, så synes jeg det er best at barnet er til sin mor.

Det er naturen som er sånn, se dere i rundt, sånn er det i dyreriket også!

Skrevet

Tror ikke egentlig omsorgsevne er kjønnsbestemt, men det er oftere at det er moren som tar brorparten av omsorgen for barna.

Vi som er så heldige å være sammen med menn som har gode omsorgsevner, får passe på at vi lar dem slippe til, slik at ikke evnene deres vannes ut : ) Det er mange menn som aldri får prøvd seg ordentlig fordi kvinner har så mange nykker i forhold til hvordan ting skal gjøres...

Skrevet

Føler egentlig at dette med omsorg ligger litt mer naturlig for mor enn for far i de fleste tilfeller. Men pappaen her i huset er kjempeflink og prøver så godt han kan. Men han må prøve dobbelt så lenge som meg før han får ting til, og han ser ikke hva som må gjøres i alle tilfeller... Jeg tviler ikke på at han hadde klart seg glimrende alene uansett.

Skrevet

Mange som skriver at kvinner har så mange nykker. Til denne dag har ingen kvinne rettet på bilkjøringen min. Men det er det mange menn som har gjort.

Skrevet

22.34

Han må prøve dobbelt så lenge som meg før han får det til!

Hvilken idiot har du giftet deg med. Selvfølgelig er far like god som mor. Skjerp dere folkens!

Skrevet

Min mann valgte å ikke ha kontakt med sin datter. Ikke mange mødre som ville gjort det samme.

Skrevet

Og mannen min har skiftet 6 bleier, barnet er 1 år. Hvor mange mødre har ikke skiftet flere bleier enn det? Han har heller ikke stått opp en dag. Jeg er ikke en av de som er kontroll freek, det er mannen min helt enig i.

Skrevet

Ja, nyere forskning viser at barnet er mer tilknyttet sin mor de første 18 mnd av livet.. De som velger å tro noe annet, vel de er ganske trangsynte og selvsentrerte.

Skrevet

Si ikke det- jeg vet om ei dame som benekter at hun har et barn. Hun bodde sammen med barnet og barnefaren i et par års tid, så dro hun til USA for å bli modell i playboy, og etter det skjønner hun knapt hva folk sier når de spør hvordan datteren hennes har det. "Hæ? Jeg har ikke barn"

Skrevet

Det er mange flinke fedre som er gode omsorgspersoner, men mitt inntrykk er at flere fedre enn mødre lar vær å ta ansvar.

faren til jenta mi er engasjert i datteren sin, noe jeg er veldig glad for!

Men jeg stusser litt over at han har samvær med henne hos foreldrene sine, selv om han har eget hus i samme gate. Men der må han jo gjøre alt husarbeid selv, lage mat, skifte bleier, dvs de kjedelige oppgavene.

Mer behagelig å overlate det til farmor hehe..

Hver gang hun er der (annenhver helg) kommer halve slekta for å treffe henne. Hun er første, og eneste barn, barnebarn, oldebarn, tantebarn - hele pakka. Jeg synes bare at det er hyggelig - jo flere som er glad i henne, jo bedre :)

Men tror likevel at pappaen går glipp av noe vesentlig. Han må konkurrere om oppmerksomheten hennes med 8 andre og får ikke den nære en til en kontakten.

Så ja, vi gjør ting forskjellig, men jeg vet at hun har det veldig bra når hun er der - action fra ende til annen ;)

Men blir lite kos på fanget og alenetid for bare henne og pappaen..

Skrevet

Hva har det med å være trangsynt og selvsentrert å gjøre? Har denne forskningen forsket på barn som har hjemmeværende far eller mor, eller begge? Det ville være naturlig å tro at dersom barnet er mest sammen med moren, er det mest knyttet tilo moren, dersom det er mest sammen med faren, er det mest knyttet til ham...

Er så fjollete å slenge ut "nyere forskning" uten å underbygge påstanden. Husk at det er mange variabler som spiller inn.

Skrevet

Det er forkjell mellom mann og kvinne.Ingen kan endre på det!!!! Vi kvinner har mer empati enn menn og er derfor bedre omsorgspersoner.Vi er også det kjønnet som bærer barnet og føder det.Det betyr ikke at alle mødre er bedre omsorgspersoner enn far men generelt sett ja!Ikke mange mødre som stikker av fra ungene sine f.eks.Det er jo helt umulig for oss mens fedrene kan velge å om dem vil følge barna opp.Ja mange menn er flinke å skifte bleie;=) Ikke det det dreier seg om.Hvorfor gjør menn stort sett alt på en litt klønete måte?Hvorfor er temaet---at vi kvinner skal slutte å rette på mennene.Hvorfor kommer det ikke bare helt naturlig for dem????

Skrevet

ingen kvinne ville heller ha trukket på skuldrene, slengt seg på sofaen og godtatt at "man slipper ikke til" som er unnskyldningen for mange menn. At mor tar styringen og vet best.. Ingen mor som ville funnet seg i det eller opptredd slik. "at far ikke slipper" til er fordi far ikke krever sin rett.. En mor elsker ungen sin over alt på jord og alt faller naturlig og med den største selvfølgelighet på henne fordi hun elsker å være med barnet sitt.. Det er faktisk ikke hennes ansvar å telle hvem sin tur det er til å stelle babyen når kvelden kommer... Hadde mannen vært like naturlig engasjert hadde de sloss om å komme først inn på badet for å stelle den lille;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...