moota m storebror&lillebror Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg trodde det var 7 eller 10. Jeg var hos legen sist torsdag og fikk antibiotika. Jeg skulle gi lillebror 2 ml morgen og kveld. Jeg ga ham torsdag i sist uke altså, ga ham imorges og det var igjen til flere dager. Det sto at den var holdbar i kjøleskapet i 14 dager. Jeg klarte å søle ut resten ikveld, og jeg ga ham ikke. Dette må da være feil!!?? Synes dette er en utrolig, vanvittig dårlig lege! Det var samme lege som undersøkte min sønn 2 ganger samme torsdag, han hadde hatt 34,5 i temp, lå å gråt på gulvet hennes og vred seg i smerter i nesten 30 min. Hun sa jeg var hysterisk og at han ikke var syk nok til å ha så lav temp og sendte oss hjem.
nawi Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Er det apocilin han får? Mathea går på det nå. Hun skulle gå på det en uke. Men flasken holder seg i 14 dager i kjøleskap. Grunnen til at jeg fikk så mye, var at de ikke selger mindre flasker.
♥binna♥ Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg skjønte ikke helt hve du mente i innlegget ditt? Antibiotikakurer har ulik varighet. Noen 3 dager, andre 7, 10, 14 dager. Andre opp til tre måneder. Kommer an på sykdom og bakterier.
♥binna♥ Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg skjønte ikke helt hve du mente i innlegget ditt? Antibiotikakurer har ulik varighet. Noen 3 dager, andre 7, 10, 14 dager. Andre opp til tre måneder. Kommer an på sykdom og bakterier.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Den heter ery-max. Det står verken dosering eller varighet på flasken.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Står det ikke dosering på flasken?? Som apoteket har klistret på en slik lapp?? Hvor mange dager er det du har gitt han da?? Varigheter av kurer avhenger jo også av hva type infeksjon blant annet.. Vanligste er nok 7 el. 10 dager ja.. Holdbarheten på penicilinen som mini har fått har som regel ligget på 14 dager.. Ikke mindre..
mamman til to gutter Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Du burde fått beskjed av legen og det burde stått på resepten sånn at apoteket kunne skrevet det inn så du hadde det på flaska. Ring legen i morgen og hør om dere kan avslutte eller om du bør få en ny resept.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2009 Her på bondelandet går man ikke på apoteket. Enten får du medisin av legen eller så kommer de med bussen fra apoteket til kvelden he he =) Jeg fikk denne av legen. Hun har ikke klistret på noe som helst. Sa bare at jeg skulle gi 2 ml morgen og kveld. Jeg får nok ringe ned imorgen. Håper jeg slipper å snakke med gjeldene lege selv. Kan jeg ringe fastlegen på samme kontor, og så sjekker han det??
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2009 Han har fått 12 dager da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå