Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Er det noen her inne som tør og innrømme at de egentlig ikke er alenemor??Hvordan gjør dere det med tanke på hus/sosiale/på papiret? Jeg dømmer INGEN, bare lurer. Har desverre ei venninne som skal "være det", har dere noen gode punkter jeg kan servere henne så hun tenker seg om en gang til? Hun kommer med at dagens samfunn motarbeider de som vil holde sammen, siden man da "må" leve på 1 inntekt i en periode. 1. Det er mine skattepenger som hun tar til seg.. 2.Store straffer om man blir oppdaget etc Flere? Hvilke fremgangsmøter kan nav bruke for og "ta de"?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 nav kan komme på overraskelsebesøk rett og slett, og blir de ferska kan det skrømte for hjelp i senere tid, og de må betale tilbake all støtte de har fått pluss en saftig bot. Og dette har skjedd mange. Og hvis noen melder dem blir det samme leksa;) Og hva er det hun surrer med med det å måtte leve på en inntekt? Hvis hun ikke har opparbeidet rett til foreldrepenger får hun engangsstønad pluss barnetrygd, blir ikke mye i mnd, men det burde hun tenkt på før hun fikk barn uten rett til foreldrepenger.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Min mor jobbet i nav før og hun sa at man kan miste rett på ALL fremtidig trygd hvis man blir tatt i juks...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Dersom hun nå virkelig blir aleneforsørger en dag i fremtiden, så har hun jo brukt opp av stønadstiden..... En skal ikke stole så mye på sin partner, og jeg tror at når en gjør det på denne måten, så er det i mange tilfeller lettere å gå fra hverandre. Over 60 000,- i svindel, fører til fengselsstraff. NAV bruker mer krefter enn noensinne på å avdekke svindel.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 "En annen er at jeg som mor ønsker å være et forbilde for mine barn. Hvis jeg skulle lekt alenemor for å få ekstra trygd måtte jeg, for å unngå å bli tatt, fremstått som alenemor for naboer, venner, barnehage, helsestasjon" Hvorfor må man fremstille seg som alenemor i barnehagen og helsestasjonen? De har jo ingenting med saken og gjøre...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 det har noe med at man kan betale mindre i barnehagen hvis man er alene og da er det ofte man fremstår som alenemor for de men jeg kan ikke skjønne at folk klarer det.. de har jo barna sine der og de kan jo PRATE??? de snakker om mamma og pappa i barnehagen, jeg jobber selv i barnehage og jeg får vite mer enn jeg brurde,hehe.. det er som barn og fulle folk, da kommer sannheten frem;)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 En må ha en bekreftelse fra barnehagen på plass og pris, for å få stønad til barnepasset.....
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Om man velger og være hjemme med barnet ? Eller ikke kreve billigere barnehage , selv om man er "alenemor"?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Tja, da går det vel. Men vet ikke om følelsen av å kunne bli fersket i svindel gir så mye bedre nattesøvn, enn hva mangel på penger gjør..... Mange med ører og øyne på stilk over alt. En liten forsnakkelse, og der ryker hele opplegget.... Jeg personlig hadde bekymret meg mer over hva jeg skulle gjøre den dagen jeg virkelig var blitt alenemor, og allerede hadde brukt opp stønadstiden, eller hvertfall deler av den.... DA står en på bar bakke, da! Ved et samlivsbrudd kommer det reaksjoner, psykiske sådanne. Ikke alltid like lett å forutse dem. Kanskje en trenger tid hjemme, og ikke klarer jobbe. Kanskje en må i retten ang omsorgstvist osv. Der er så utrolig mange feller en kan gå i.... Jeg opplevde å bli innkalt til "mistanke"-samtale, fordi en ansatt i NAV hadde kommet over dødsannonsen til min bestefar, hvor min onkel hadde satt opp mitt navn sammen med min eks. Vi var ikke sammen, men pga liten kontakt innad i familien, så visste ikke min onkel dette.... Jeg har ikke samme etternavn som min bestefar, engang, og mitt var ikke oppført der. Så da var det å forklare og forsvare opp og i mente. Og stønaden ble stoppet tvert, og satt i gang igjen da det hele var oppklart.... Så lite kan velte hele lasset..... Fatter egentlig ikke at noen har nerver til å svindle. Er dere klar over at slik svindel er hardere straffet enn vold og fyllekjøring? Det er noe å ha på rullebladet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå