Gå til innhold

OK med potetgull når barnet er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 1 1/2 og har diarè og høy feber. Drikker massevis, men vil ikke spise noe. Potetgull derimot falt i smak. Er jo salt og "fy fy", men helliger målet middelet når de er syke?

Hvor streng er dere på å følge "reglene" til enhver tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini streiker totalt når han er syk.. Så da får han akkurat det han vil ha.. Han er også krupp barn så han får is i bøtter og spann når han har det.. Salt kan jo bare være bra når de er syke også.. Pga det binder vannet..

Så mini som blir lett dehydrert får alt han vil ha da.. =)

Skrevet

Når han er syk og spiser lite, så får han det han vil ha. Jeg vet selv at når jeg er kvalm, så er potetgull noe av det første jeg klarer å spise og derfor gir jeg mini det også, hvis det er det han vil ha. Når de kaster opp eller har diare, så er det også ofte at de får for lite salter i kroppen, så litt ekstra salt da er ikke noe problem.

Skrevet

Ikke streng i det hele tatt når han er syk, da spiser vi det som frister mest.

Skrevet

De trenger salt når de er syke.

Legen min sier, om de ikke får i seg noe, men klarer potetgull eller is, ja så gi de det.

Bedre at de får i seg noe energi enn ingenting fordi vi er stenge med "godteri".

Skrevet

Legen sa til meg når junior var velig syk alt er lov når en er syk, gi de det de vil ha om så dete r sjokolade. (kanskje ikke det beste på kvalm mage). Det viktigste er at de får i seg noe som det er litt energi i, så får man heller holde igjen når de er friske.

Skrevet

Når de er så syke at de ikke spiser mat, får de nesten akkurat det de vil ha, utenom melk/yoghurt ved omgangssjuka...

potetgull (salt trengs jo også), kjeks, is.... brus ++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...