Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Leste her i sted at sv.skapskvalme gjerne setter inn rundt uke 5-6 ... Urk da. Er jo helt nybegynner ang slik kvalme. Jeg var ikke kvalm en dag da jeg gikk med datteren min i magen.Jeg er i uke 6 nå Natt til lørdag kastet datteren min opp stort sett konstant til morgenkvisten. Jeg hadde vært rimelig kvalm hele fredagen og det fortsatte lørdag... (Hjalp jo ikke å vaske oppkast hele døgnet heller da ;P ) Jeg skulle egentlig gå på labkarbo nå,men måtte gi tapt lørdag. Hadde ikke lyst på noenting... Bortsett fra skiver og havreflarn Ikke mye diettmat det da.... Og her sitter jeg. Har vært hjemme med datteren min i dag siden hun hadde feber hele helgen. Men jeg er rimelig uggen. Har hele tiden tenkt at hun bare har smittet meg med omgangssyke,men nå lurer jeg jo på om det er noe annet.... Sure oppstøt, generell halsbrann, gulper... Ikke matlyst...Uggen...Men har ikke kastet opp. Skal bli spennende å se om dette er svangerskapskvalme eller forbipasserende omgangssyke Tenk om jeg skal bli en sånn kvalm gravid ;P
imoen Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Får du denne kvalmen, kan jeg tipse om ingefærkapsler på apoteket. Dersom du ikke har en medisinsk grunn til dietten din, synes jeg du skal gi beng i den. Både du og fosteret har godt av variert, normal og sunn mat nå. Det inkluderer karbohydrater.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Eller gå og kos deg med Sushi! Da spiser man jo litt ingefær mellom hver bit! Sunt og godt:) Det skal jeg nemlig i morgen! Og når jeg spiser ren frisk ingefær så holder vikningen i noen dager faktisk! Har i allefall gjort det til nå! Mmm, gleder meg;)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Sure oppstøt, generell halsbrann, gulper... Ikke matlyst...Uggen...Men har ikke kastet opp = Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg hadde en lang buss tur for 2 uker siden da jeg forventet mens (snart tre uker siden nå kanskje) og var sikker på at jeg var blitt bilsyk. Jeg er mye opp og ned hverdag. Men har ENDELIG fått tilbake matlysten, eller at jeg klarer å få i meg noe mat. Merker at jeg blir veldig kvalm så fort jeg blir sulten. Har kjøpt meg en del frukt som jeg kan spise i mellom måltidene... Lykke til
MathildeC Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg var/er i akkurat samme situasjon som deg Uglemamma, ikke kvalm da jeg gikk med datteren min men har vært dårlig nå i helgen og lurt på om det var sv.kvalme eller omgangssyke. Men kastet voldsomt opp hele natt til mandag og deretter diare og er litt bedre nå så tror det er omgangssyken. Håper på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå