Gå til innhold

Hvordan er dagsformen?


gledes

Anbefalte innlegg

Hvordan kjennes kroppen ut i dag, og hvor langt er du på vei?

 

Jeg har ganske vonde pupper men det er egentlig det hele. Sulten hele tida da, men prøver å ignorere den voldomme sulten! :)

 

Ellers er jeg 5+1 (foreløpig).

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag gikk jeg inn i min sjette uke. Brystene er kjempe ømme/såre og har vokst seg en str større bare på noen få dager. Jeg blir fort trett og litt matt i kroppen. Magen er til tider oppblåst og stinn. Ellers ingen ting. Jeg ser veldig frem til at magen kommer skikkelig, for sånn til å begynne med føler hvertfall jeg meg bare litt "kvapsete"..hehe. Alle de gamle klærne føles stramme og ukomfortable...

Når har du termin ?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var hos legen for først gang i går, fikk termin 5 oktober. Fikk time til jordmor 20 april, er altfor leeenge til!!! Er 8+3. Dette blir vårt første barn, gleder oss.

 

Når jeg gikk til legekontoret å sa at jeg var gravid og ville bestille legetime, var dette det første hun damen i resepsjonen spørte om: Åhh ja, sga du ta abort? Jeg ble skikkelig paff når hun sa dette, syns hun kunne heller spørt meg om hva jeg syns om graviditeten, istedenfor å buse ut med dette. Det var nesten som om jeg ble litt flau når jeg svarte nei, graviditeten var planlagt. Jeg vett ikke om det var pga jeg såg så ung ut (er 23, blir 24..syns ikke det er så veldig tilig å få barn, det er mange flere unge mødre enn meg) eller pga at det er så vanlig å ta abort? Nei, nå er jeg egentlig på villspor, men måtte bare få det ut og det hjalp=)

 

Er egentlig ikke så veldig kvalmen, går greit. Har ikke kastet opp enda, men har det der mensmurringene eller hva det heter. I begynnelesen følte jeg at jeg skulle få mensen hele tiden, og måtte springe på do for å sjekke. Men har vent meg til tanken at det er helt vanlig og at det forhåpentligvis ikke kommer noe blod. Er litt øm på brystvortene, men ikke noe problem.Er trøtt om kvelden, og våkner tidlig på morningene. Men får heller tåle det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sjøkos! Jeg er ikke heeelt sikker på termin og hvor langt jeg har kommet siden siste mens var 10.des. Men kjenner kroppen min ganske godt og vet at jeg ikke fikk eggløsning før i mnd skiftet jan/feb. Min første positive test kom 17.feb og jeg testet negativt lørdag 14.feb. Så termin etter min beregning blir rundt 27.okt. Vi er noen lunde like langt vi da?

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Jeg har termin 3.oktober og er 9+2 på vei. Kan det stemme?

Er veldig slapp og energiløs. Kjennes nesten som om jeg er deprimert. Litt rart for alt i livet er topp, men likevel er jeg sååå negativ til alt. Flere som kjenner seg sånn halvdeppa? Uffameg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan bosin. Ja vi har nok termin omtrent samtidig..Ble gravid 31.jan eller 1.feb, testet positivt lørdag 14.feb. Det var jo litt av en Valentine gave ;) Har vel termin rundt den 29.oktober. Jeg kan nesten ikke vente med å få dette skikkelig bekreftet av legen og ikke minst se barnet på UL. Er så lenge siden sist (minste er 13 år) at det føles på en måte som første gang.

 

Klemklem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at vi er kommet omtrend like langt! Jeg har en gutt som rekker å bli åtte når neste kommer. Føler også at det er første gang.

Kanskje vi kan holde kontakten gjennom svangerskapet Sjøkos? Hadde vært koselig. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært kjempe hyggelig å holde kontakten bosin ;) !!

Det er mange som sikkert synes det er merkelig at vi begynner på nytt igjen når de eldste begynner å bli så store og selvstendige. Jeg har to jenter på 13 og 15 (hun eldste blir 16 i desember). Men for oss ble det helt natulig slik. Gleder meg utrolig til en liten en i huset...også får vi jo sikkert god hjelp av storesøsken, eller hva.. Gleder gutten din seg eller..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 6+2...jeg er også halvdeppa WVP...så du er ikke alene..hehe!

jeg er ekstremt kvalm...er blitt sykemeldt :( klarer ikke å bevege meg og bare tanken på mat får meg til å brekke meg :( så her er det vel passende å si at dagsformen er rævva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er 4+6 i dag og har litt ømme pupper, verking i korsryggen og utrolig urolige bein (lår). Verker nesten konstant i begge bena.

Lårene er det som plager meg mest, er ikke sikker på om det er det ustabile været eller om det er pga. ryggen. Sliter en del med smerter i forbindelse med ustabilt vær men dette tar liksom litt kaka hehe

Og grusomt tidlig å få ryggproblemer synes jeg, eller er det vanlig å ha vondt i korsryggen så tidlig?

Hadde ikke problemer med rygg eller bekken i forrige svangerskap

 

Jo, og så den forferdelige matlysten da, herreguuud jeg kunne sikkert tømt kjøleskapet om jeg hadde gitt meg selv lov....blir jo aldri mett jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...den matlysten har igrunn sneket seg på i det siste for meg også. Går å ser i skapene/kjøleskapet hele tiden og tenker at hvis det skal fortsette slik ender jeg opp som en elefant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Åh, endelig virker jeg igjen! Det er så deilig! Går inn i 10ende uke i dag. Har litt murring i rygg og litt hodepine, men det er jo bare koselig i forhold til den lammende hodepinen og kvalmen jeg har hatt de siste ukene. Klarer å holde meg våken i opptil flere timer i strekk også :) Deilig å klare å være på jobb igjen. Er fremdeles 50% sykemeldt ut neste uke, men nå skal jeg i alle fall få gjort noe de dagene jeg er på jobb :D God bedring til dere andre! Det skal visst lette litt lengre uti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en førklatt for vår del siden jeg var bare 19 da førstemann kom. Men nå håper vi på to tette ;) Lillegutt vet ikke at han skal bli storebror ennå, blir så lenge for han å vente så drøyer den litt. Vet dine det da? Tenker det er stas å få ei lillesøster eller en lillebror når de er såpass store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også 19 da min første kom..det er nesten litt sprøtt på en måte at hun begynner på vgs til høsten, samtidig som jeg får en baby igjen.Jeg har fortalt jentene mine det..de er så store og jeg opplever det som litt vanskelig å skjule alle forandringer jeg nå går igjennom. Som feks at jeg sover litt hver ettermiddag,tar folat osv;) De synes dette er kjempe koselig og gleder seg veldig. Vil være med på UL, leser om svangerskap på nett osv...så de er skikkelig engasjerte. Det er gøy det!! Hvordan er formen i dag da? Og når har du første legetime..Jeg skal neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsformen min idag er bra, som den har vært de siste dagene. Er ikke så mye kvalm, det går opp og ned hver dag. Puppene mine merker jeg ikke noe til, inntill jeg klemmer på dem, da merker jeg at det er ubehaglig. Ellers er jeg bare trøtt, så sover mye. Matlyst har jeg ikke hatt noe særlig, og tanken på mat gjorde meg dårlig, men nå de siste 3 dagene er matlysten her, spiser meg mett og 30 minutter etterpå er jeg klar for mer mat.. Har kjøpt meg en del frukt som jeg kan spise i mellom måltidene. Jeg har en 10-15 kg for mye allerede, så å legge på meg 30 kilo i svangerskapet er uaktuelt for min del, så må begrense dette med mat merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Oktober-barn:)

Helt enig, det er ikke særlig tidlig å få barn i en alder av 23, og folk som synes det kan holde smella... Gratulerer så mye med baby i magen!

 

Jeg er selv 22, nesten 23, og vi er lykkelig over at vi skal bli foreldre:)

 

Jeg er ikke kvalm, men jeg er sulten på middager og saltmat (spiste fiskegrateng til frokost).. Ellers verker det litt i magen, men jeg håper virkelig ikke det er noe gale. Jeg er 6+2 på vei, så kvalmen kan vel komme enda..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he:) Jeg ble så glad når jeg leste flere innlegg her om matlyst... Er 9 uker idag.

egentlig så slo det ikke til hos meg før igår med apetitteten,har vært endel småkvalm og kastet opp et par ganger, så jeg har ikke akkurat vært glupsk, men IGÅR... jeg skjønte ingenting. Spiste frokost og lunsj og frukt innimellom, så spiste jeg en stor middag i kantina på jobb og 30 minutter etterpå.....SULTEN igjen... SIkkert lurt som du sier, å ha noen "nødrasjoner" på lur. Har heller ikke lyst til å få på meg unødvendig mye ekstra.

 

Ellers er jeg også mye trøtt, og har ikke mulighet til å sove så mye på dagen,så det blir tidlig seng på meg.

 

Men alt dette er jo egentlig veldig koselig, når man vet hva det skyldes:)

 

oktobernurk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høh, jeg er, om man kan kalle det "omvendt kavalm". merket det første gang på onsdag, da var jeg 1 dag i 8 uke. jeg spiser masse frokost og har fin apetitt, men utover dagen, nermere 12, begynner jeg å få sånn følelse av å ha spist formye godteri og kjørt karusell ;) og da må jeg ha no å spise igjen, ellers blir det værre. og sånn fortsetter dagen. så jeg spiser jo som en hest! men om det er det værste som skjer meg, så skal jeg jo overleve ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg de to jentene dine synes det er koselig ja. Vi lurer veldig på når vi skal fortelle guttungen at det kommer en baby i hus. Det er utrolig hvor fort tiden går, så må vel kanskje si det snart. Noen forslag? Skal iallefall ha vært på ul først for å vite at alt er bra.

Skal til legen i morgen fredag 27. jeg. Gleder meg sånn!!

Ellers så er formen grei, konstant sulten og samtidig småkvalm. Blir til at jeg går å småspiser en del, og der må jeg vel egentlig skjerpe meg litt.... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig da WVP! Du var fra nord, ikke sant? Bodde i Tromsø noen år, savner den rare fine lille byen!

 

Mimmi84, jeg hadde det akkurat som deg for et par uker siden, men nå har det gitt seg. Gjorde ikke stort annet enn å spise og sove. Eneste som hjalp når jeg var svimmel, sovnet momentant!

 

Jeg gleder meg slik til å treffe folk her jeg! Synes det er lenge til våren! Er det noen Oslofolk som har lyst til å treffes på cafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Hvordan gikk det hos legen i dag?..håper alt virket vel og bra! Første time og særlig UL er jo utrolig spennende og gøy da...jeg kan nesten ikke vente selv.. Som deg føler jeg meg også helt grei igrunn..er litt mer trett og sliten så det blir en liten lur utpå dagen når annledningen byr seg. Ellers går jeg å ser i skapene etter noe å spise ved jevne mellomrom...også har jeg fått helt dilla på melk..oboy ol..(jeg som ellers aldri drikker melk,haha)..Du vil sikkert føle når det kjennes ok ut å fortelle det til "storebror". Når magen begynner å se større ut og du har fått bilde av den lille fra UL kan det kanskje oppleves mer virkelig for han også,enn nå muligens. For meg selv er det jo nesten litt uvirkelig til og med...så da ville det ikke vært så merkelig om små barn synes det er rart ;)

Klem og en kjempe fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bosin

 

Jeg har også ømme pupper. De er hovne og stikker og klør hele tiden. Er også sulten men har bestemt meg for å ignorere det så godt det lar seg gjøre.

Veldig trøtt når jeg kommer fra jobb om dagene, spesielt etter middag, da står jeg og snøvler. Helt bra igjen etter en liten blund :)

 

Heldigvis ikke kvalm eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann June75!

 

Dette var som å beskrive dagsformen min!! Hvilken uke er du i, og når er termin?

Jeg er ferdig med min 6. uke i dag, og på vei inn i min 7.

Jeg har begynt å kjenne litt på å være kvalm innimellom, men ikke plagsomt.

 

Jeg skal på UL fredag 6.mars for å finne ut om min termin stemmer. Gleder oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3 og dagsformen er ikke særlig god for tiden. For en stund siden følte jeg ikke noe på kroppen at jeg er gravid. Nå er jeg helt tappet for energi og er konstant trøtt. Er en slags ME-pasient :P

Ellers har jeg ikke super apetitt heller. Er ikke direkte kvalm, men er ikke sånn kjempesulten heller. Og når jeg er sulten vil jeg helst bare ha sunn mat. Det er deilig, for jeg er jo avhengig av snop til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...