Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Våknet opp med fin rygg i går. Er gravid i uke 17 med nr 4, og har slitt med bekkenløsning/låsning i de to siste svangerskapene, men ikke før etter uke 20, og har heller ikke merket noe videre denne gangen så langt, bare en og annen sjelden ettermiddag/kveld. Så skulle jeg bøye meg ned etter en genser å ta på meg, og "snapp", der skjedde det noe. Har sikkert bøyd meg litt forvridd. Gjorde dritvondt rett og slett. Kom seg litt etter en times tid, men har fortsatt med å være småvondt og ømt/stivt både resten av gårsdagen, natten og i dag. På slutten av dagen på jobb i dag var det rett og slett skikkelig vondt å gå (er lærer, så går mye), og å løfte på mini på 20 mnd var utrolig smertefullt. På en måte minner det litt om smertene jeg har hatt med bekkenplagene, men ikke helt. Dette sitter helt, helt, helt nede i korsryggen liksom. Klarer ikke helt å forklare det. Stivner til om jeg sitter for lenge, men blir vondt om jeg går for mye også. Noen som vet hva det kan være? Har bestilt time til manuellterapaut, men skal ikke før på torsdag. Er det noe håp om at det kan gå over før dette tror dere?
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Krysser fingrene for at det ikke er bekkenløsning! Kan det være en låsning av noe slag?
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Får nok bekkenløsning etterhvert, men tro ikke den kommer sånn "snapp" på et sekund heller? Håper ikke det, hehe... Var litt brått dette liksom. Kan godt være det er en låsning av noe slag, det gjør i hvertfall ganske vondt :-(
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Håper manuellterapauten kan hjelpe deg litt... Jeg gikk forresten til akupunktør for bekkenløsningen og det var helt fantastisk!!! Gikk med krykker inn til timen, og med krykkene under armen ut fra timen! Kostet 350 hver gang, men siste halvannen mnd gikk jeg hver uke, og det var verdt hver krone!!!
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Takker for tips :-) Nå har jeg et litt anstrengt forhold til nåler da. Har gått til akupunktur et par ganger, men får bare mer angst for nålene for hver gang, så tror ikke jeg orker tanken, hehe... Prøver manuellterapi først, funket veldig bra etter jeg fikk minstemann og fortsatt verket. 2-3 behandlinger og null smerter i ettertid før nå.
Gulosten™ Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Vanskelig å gjette om det er muskulært eller i leddene, men uansett er det viktig å opprettholde blodsirkulasjonen! Har du mulighet til å svømme?? Jeg gjorde nettopp det samme, og en times tid med veldig rolig svømming gjorde underverker! Flott hvis du klarer å bytte på å ha det varmt og kaldt, legge på en blanding av grønnsaker fra fryser`n og så legge på varmeflaske o.l.... Håper det går bra sånn ellers
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Jeg tenkte faktisk å svømme i morgen :-) Pleier det på tirsdager før jobb (begyner litt senere på jobb den dagen), og den dagen er bassenget her varmet opp til ca 33-34 grader, så da er det helt nydelig å svømme der. Takker for tips, skal prøve med varme/kulde om hverandre. Ellers går det bra med meg, fortsatt plaget av trøtthet og endel hodepine, men ikke verre enn at det går greit. Du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå