Nathalie'i'magen Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hadde SA 1 februar. Hvis jeg har skjønt riktig regnes det som første dag av mens, og du får da EL ca 14 dager etter. Alt gikk fint etter SA. Jeg slapp utskraping, og blødde i akuratt 1 uke. Gynekologen sa vi burde vente til det sluttet å blø, dog minst en uke, før vi hadde sex igjen. Prøvde å ha mye sex rundt EL. Når kan jeg tidligst finne ut om jeg er gravid? Hvis jeg har gått rett inn i vanlig syklus igjen, skal jeg egentlig få mensen på søndag. Er det mulig å bli gravid igjen så fort? Beklager hvis det er tåpelige spørsmål, men håper noen kan svare
Spira31 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hei jeg hadde SA 24 jan. blødde i nesten to uker, hadde ikke utskrapning eller tabletter heller. Var 8+1 på vei, hvor langt var du? Jeg fikk mensen igjen på torsdag, altså 26 dager etter SA`en. Ang EL så er det vanskelig å si hvis man ikke tester etter den, og det har jeg aldri gjort..men har nå bestilt for første gang CB-eggløsningstester.. håper vi kan slå følge over på 1.tri snart igjen! Det er jo mulig for deg å bli gravid igjen før du skulle fått mensen igjen, er jo mange som har blitt gravide så fort igjen, men her gikk det ikke sånn... og så er det jo mange som anbefaler å ha 1 mens før man blir gravid igjen.... men med det sagt så hadde jeg gjerne bare blitt gravid istedet.. helst igår;) hvis du venter mens søndag etter gammel syklus hadde jeg testet fredag/lørdag..hehe men du er kanskje mer tålmodig enn meg....
Arie Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Hei! Jeg hadde SA 18/2 og jeg merker jeg slutter å blø nå. Alt var ute allerede dagen etter jeg merket en klump som kom ut. Min gynokolog sa ingenting om å vente. han sa at veldig mange ikke rekker å få mensen en gang før de blir gravid igjen. Så får håpe det gjelder oss. Jeg har sett folk her inne som har fått positiv test allerede 5 dager før IKM. Men denne gangen gidder jeg ikke teste før IKM. Jeg mistet i 6 uken så det var veldig tidlig. Men jeg hadde visst det i to uker så det ble så trist lissom. Men jeg kjenner allerede aktivitet i eggstokkene! Så det er jo positivt:) Du stiller ikke dumme spørsmål, jeg lurer på slikt jeg også
Nathalie'i'magen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg var nesten 12 uker på vei, men det hadde ikke vært liv siden en gang mellom uke 5 og 6. Det var/ hadde vært enegedde tvillinger, og legen sa at sjansen for at noe skulle gå galt var opp mot 70%. Det var ikke planlagt, men vi ble så innstilt på det som skulle komme at nå kan vi ikke vente med å faktisk sette i gang og planlegge. Jeg har heller aldri visst når jeg har EL, har aldri tenkt på at dette var noe å "bry" seg om! Har vurdert å kjøpe sånn test jeg og, men vet ikke helt hvor man kjøper det, og hvordan det virker? Vet dere? Tok en test sist helg og da var den positiv, tydelig at hcg fortsatt satt igjen. Når jeg tok en ny i går var den negativ så da er ihvertfall alt hcg borte. Jeg er verdens minst tålmodige, så jeg har mest lyst å ta en ny test hver dag bare for å se. Har dog bestemt meg for å vente til helgen før jeg tar en ny. Håper virkelig det klaffer for oss alle snart, og at vi kan slå følge over i de litt gøyere gruppene Lykke til!
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg mistet i SA i 6.uke i begynnelsen av februar, -blødde i 4-5 dager og måtte ikke ta utskrapning. Sider jeg temper, vet jeg at EL denne gangen kom én uke senere enn normalt. Har lest at det er ganske vanlig at syklusen etter SA/MA blir noe lengre enn normalt. Hvis du ikke er sikker på at EL er over (pga temping/EL-tester/EL-slim) ville jeg fortsatt sengekosen litt fremover, siden du ikke kan være helt sikker på når den er/var... Lykke til!!! :-)
Nathalie'i'magen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2009 Tusen takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå