Gå til innhold

hvilke babybjørn anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sett litt på den derre synergy til baby bjørn. den som har ektstra støtte til hodet å ekstra ventilasjon eller hva en skal kalle det :)

er ikke like festlig for faren å gå å bære i ringslynga hehe..

hun blir 2 mnd 2 mars. så det er ikke snakk om noe før hun er såpass hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen. kjøp heller en mei tai i macho farger, eller sy selv.

Skrevet

Vi hadde active og var veldig fornøyd med den. venner hadde den originale og var ikke fornøyd. De følte at babyen tippet ut fremover når han satt fremovervendt :-/ De måtte holde han samtidig med hendene og da er jo noe av poenget borte?

Skrevet

Vi har Active. Helt topp. Poden her er snart 8 mnd og ELSKER å sitte i den nå! Jeg er ikke stor: 160 og jeg syns ikke den er vond i det hele tatt. Han veier nærmere 9 ,5 kg og det går helt fint.

Skrevet

hehe :) så bra :) jeg er 1.58cm lav hehe..

skal låne en ei venninne har for å teste før jeg kjøper, men den siste de har virker temmelig god. for der er det mye støtte til hodet..

så bra at de kan brukes så lenge da..

Skrevet

Vil bare anbefale manduca på det STERKESTE... bedre både for den som bærer og den som blir båret:) Da kan du også velge om du vil bære på rygg eller mage. Jeg er 1.60 - og synes den er rååååågod - det samme synes sambo og han er 1.85:) Sambo synes faktisk den ser tøffere ut enn babybjørn - så han bærer velvillig i den;)

Skrevet

Ingen!

Jeg har prøvd 2 forskjellige babybjørn, men har nå ergo bæresele.

Ergo bæreselen er mye bedre for rygg og bekken. Jeg har bekkenprobemer og har hatt det i snart 4 år. Fikk anbefalt ergo bæresele og har ikke angret ett sekund på det...nå kan jeg endelig gå tur med yngstemann på 9 kilo uten at jeg får vondt.

Skrevet

Alle som har manduca skryter veldig av den! Jeg vurderer også å kjøpe meg en slik.

Selv har jeg en patapum (www.patapum.com) - den er jeg veldig fornøyd med. Passer fint både til pappaen og meg, lillegutt elsker den, ergonomisk riktig for bærer&barn, og billig er den også - halve prisen til en BB! Dessuten kan både den og manduca brukes på ryggen i tillegg til på magen, så du kan bruke den MYE lengre enn en BB... Patapum skal egentlig brukes fra 5 mnd (manduca er fra nyfødt) - jeg begynte å bruke den litt tidligere, men ikke til lange turer. Skogturene sparer vi til sommeren!

Ellers har man alltids mei tai, hvis du liker å knytte. Jeg har både MT og formsydd (patapum), men må nok innrømme at jeg liker formsydd best foreløbig, det er så praktisk... Men jeg øver masse med MTen også!

Skrevet

Vi hadde activ og var veldig fornøyd med den. Sammenlignet det som står om den og synergy på barnashus.no og tror eneste forskjellen på dem er at synergy har lufting i stoffet. Jeg syns fargene på den så veldig upraktiske ut, så jeg ville nok valgt activ nå også, men det er jo smak og behag.

Og jeg syns det er utrolig teit og veldig typisk dib at når man spør et spørsmål direkte om babybjørn, som kun de som har brukt babybjørn kan svare på, så kommer det alltid noen "kjøp heller meitai" el. Jeg har en meitai i tillegg til babybjørnen og kunne aldri brukt den på samme måte som babybjørnen fordi den er mye mer upraktisk å bruke med alle selene. En babybjørn kan man kneppe på selvom man er feks på et fly hvor det er trangt, det ville jeg hvertfall aldri klart med meitaien min. Man bør ikke bære i lang tid av gangen, men for de som har samme behov som meg, så er den veldig fin. HI sier jo også at hun har en ringslynge og jeg går ut fra at hun bruker den når hun skal bære lenge og kun ønsker babybjørnen i tillegg.

Skrevet

Har ergo og den er både god og bære i og fin for menn! Også kan man bære til barna er ganske store.

Skrevet

Er enig i at jeg ikke vil anbefalt mei tai til noen som er ute etter babybjørn, men jeg ønsker å anbefale en formsydd bæresele som jo er like enkel som en babybjørn å få på seg - som både er mer komfortabelt for bærer og den som blir bært. Er jo ikke alle som er klar over at det finnes mange fine formsydde bæreseler som er et mye bedre alternativ en babybjørn, og hvor man slipper knytingen:) (og ikke minst billigere)

Skrevet

det kan vel tenkes at de som anbefaler mei tai også har brukt babybjørn?

Skrevet

sant det med fargene. men lillemor er så skrekkelig varm av seg. så at den er luftig er nesten det avgjørende.

Skrevet

Jeg prøvde BB, men fikk vondt i rygg og skuldre hvis jeg bar mer enn 15-20 min. Så jeg kjøpte en Meitai i stede, og den anbefaler jeg virkelig! Nå er Meitaien for liten, så vi har kjøpt en Manduca. Er meget fornøyd med den og.

Skrevet

vi er veldig fornøyd med activ!

Her bruker far den mest! Så den er veldig fedrevennlig... hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...