Gå til innhold

Farlig med kattunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i starten av juni.. tror katta mi har fått seg et nummer nå og har barn i magen. går de ca 60 dager? er det farlig for meg om ho får kattunger før jeg har født. hm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke ha noe slags kontakt med kattenes avføring pga toxoplasmose. Så lenge du holder deg unna det så er det ingen fare.

Skrevet

okei. det er det jeg har trodd også.. men så sa samboeren min at det var farlig her om dagen, og nå kom naboen og var helt hysterisk og sa at det ikke var bra osv.

takk for svar! :)

Skrevet

men er det noen som vet om de går i ca 60 dager? (2 mnd)

Skrevet

Drektighetstid for katt er ca. 64 dager - rundt 8 uker.

Skrevet

Takk for svar! :)

jeg har lyst på et kull på ho først. syns det er greit å la de få det..

Skrevet

Det er myte at de "trenger" det..(bare så du vet det).

Men det blir mye avføring under dotreningen til kattungene, og er du heldig får du 8/12 stk.

Stereliser pus og heller få deg en kattunge ...gjerne på dyrebeskyttelsen (det er de som desverre får daglig inn katter/kattunger siden de har formert seg og eiere ikke har mulighet til å bli kvitt alle)

Skrevet

ja, det er jeg klar over. men vi har lyst på et kull på ho. ho er skipskatt og mor mi har en også, som er veldig fin! det er nok ikke noe problem å få gitt bort. ho er 8 måneder og har ei til på 6...

det jeg egentlig lurte på her var om det var farlig, ikke hva jeg burde gjøre eller har lyst til med pusen min :)

Skrevet

Det er katten avføring som kan være farlig, ikke kattunger.

Men går ikke katten gravid i 90 dager?? Bare synes å huske det fra vår katt..

Skrevet

65 dager ca..

8 måndte og drektig? Håper du har forsikring i boks i tilfelle, 3500 kr hvis noe går galt og de må taes med keisersnitt... mer om det skjer på natters tid.

8 måndter er uuuungt, og sjansen for at det blir komplikasjoner er stor..både fordi 1 gangs fødende har det,samt at hun ikke er ferdigvokst engang..

Skrevet

Katter er drektige i 7 uker (63 dager), det står i de fleste bøker+ jeg vet dette av erfaring( katter er ikke så bluferdige at de gjemmer seg for å ha sex).

8 måneder er fryktelig tidlig, stakkar... Jeg hadde en jentepus for mange år siden som fikk unger da hun var 10 måneder (ble altså drektig da hun var 8 måneder). Det gikk greit, men jeg måtte holde henne i labben mens hun fødte, hun sluttet å vokse etter å ha fått ungene, og det ble det siste kullet hun fikk- tror hun fikk skrekken etter å ha vært "tenåringsmor".

Skrevet

Ups! Pregnantbrain! 63 dager = 9 uker, selvfølgelig! (rødme)

Skrevet

Jeg tror du er spik spenna gæren! Makan til egoist- bare fordi du har lyst på kattunger etter pusen, skal du la en kattunge på 8 mnd få egne?

Fader altså, det er helt utrolig hvor mange folk som ikke har peiling, og som gir f... i helsa til dyrene sine bare de selv får det som de vil.

Du lar da for pokker ikke din datter på 10 år heller få barn, gjør du det`?

Skjerp deg!

Skrevet

For øvrig er kattenes avføring farlig først om du får det inn i munnen, fordi det er slik parasitten kan smitte. Du kommer derfor langt med god hygiene (og sjansen for å få det er større gjennom dårlig vaskede grønnsaker enn fra katta). Dårlig stekt fårekjøtt er for øvrig vanligste smittemåte i Norge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...