Gå til innhold

dablir jeg satt i gang til torsdagen=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hva jeg skal mene, men bare jeg slipper å gå sånn som jeg har gjort så veldig mye lengre så er vel alt greit. gruer meg veldig, og håper det starter av seg selv.

skal ringe inn på torsdag og håper jeg slipper å bli avvist om det er for mye pågang.. dem sa det at om jeg ikke er moden nok så blir det tøft å bli satt igang..men om det er modnet mer enn nå så blir fødselen lettere..så da erdetbare å håpe at det er litt mer modent om det ikke starter av seg selv.

uff. syns det er nok nå..er sliten,helt utmattet faktisk. og håpet det skulle være litt mer modent i dag side jeg har hatt så vondt, men nei da..hun har kommet så langt ned og stanger i en lukket(1cm åpning) livmor så der kommer smertene fra.. og hun presser på urinblæra og tarmen. jm klarte jo ikke å komme forbi hodet for å få strippa meg ordentlig!!! legen hadde nok litt lengre fingre..men dem skrev hode festet + regnerm det er det dem mener..at det er sunket så langt ned.

er det noen der ute som kan gi meg noen positive erfaringer??!!! uff, gruer meg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at jeg har lest noen av innlegene dine.. Og vil bare ønske deg masse lykke til og håpe at fødselen starter av seg selv;-)

Venninna mi skulle egentlig bli satt i gang. Men dagen før startet det av seg selv;-)

Er jo lov å håpe. Krysser fingre

Skrevet

tusen takk.

ja min mor fødte visst meg natten før igangsettingen så det er jo lov å håpe=)

Skrevet

Hei snuppa. Tiden flyr når du får ut babyen, og da er mye glemt. Bare husk å slappe av i kroppen din og la den gjøre jobben. Dette går bra:-) Tenker på deg og håper på en melding på torsdag (gjerne før) om at prinsessen din er ute og at alt har gått bra. Masse lykkeønskninger og tenker fortsatt på deg. Store klemmer fra.

Skrevet

Jeg ble satt i gang med snuppa mi.

Kom inn til kontroll 13 dager på ovetid, ble undersøkt, var ikke tegn til modning og ingen åpning. Fikk første stikkpillen kl.10.00 på morningen, ingenting skjedde. Ble undersøkt på nytt og fikk en ny stikkpille kl.16.30 (litt ubehagelig når de setter stikkpillen for den må settes helt inntil livmormunnen, men det går heldigvis fort over). Rundt kl.18 kjente jeg de første antydningene til rier, små mageknip. Rundt kl.21 begynte det å bli tak i riene, de kom med ca.5 min mellomrom. Kl.1.00 ble jeg flyttet over på fødestue, kl.2 ba jeg om epidural, riene var nå ganske intense og kom kom med under 1 min mellomrom, rundt kl.2.30 kjente jeg pressrier, hadde da full åpning, kl.2.58 kom snuppa mi til verden. En kjempe positiv fødselsopplevelse, personalet var fantastisk og fødselen gikk kjempe fint.

Håper dette hjalp litt.

Bare spør hvis det er noe spesifikt ved fødselen du lurer på.

Lykke til på torsdag (eller før, hvis ting starter) :)

Skrevet

krepsen....: å det hørtesjo ut som en super fødsel!!! legen skremtemeg litt må jeg innrømme.

mamman til andreas: så koselig å se at du stikker innom. lenge siden vi har snakket sammen nå... er vel masse å gjøre m barna=)

jeg gruer meg men det er så godt å høre at det er godt bra m noen som ikke har hatt åpning. så teit av legen å si det..for jeg blir jo vetta skremt!! og sitter m en ille fødsel bak mg allerede! så dem kan jo ta litt hensyn!! men nei da..er jo nesten sikker på at jeg kommer til å dø!! hehe... litt deppa... men krepsen det hjalp masse at du nebnte det at du heller ikke var moden!

Skrevet

jeg har deseverre ingen erfaring siden dette er min 1gang, men håper ihvertfall du blir moden nok og satt igang fort om det ikke skjer av eg selv snart:) følger jo med på dere overtidsjenter og er så spent på når ting skal skje :) klem til deg

Skrevet

Hei igjen.

Tenker på deg vet du og er så spent på hvordan det går med deg. Husker du ikke at jeg fortalte at jeg var hos gyn på mandagen, hadde ingen åpning og var heller ikke moden. 5 dager etter var Fredrik ute etter en helt fantastisk fødsel.

Skrevet

Hei.

Leste innlegget ditt og vil bare si at med min førstefødte for 6 år siden ble jeg satt igang på umoden livmorhals 14 dager over termin og fødselen gikk kjempegreit. fødte 5,5 timer etter "gele'en" var satt inn. Brukte kun litt lystgass i de værste overgangsriene. har bare positive ting og si om min fødsel i alle fall...håper du får en like positiv opplevelse med eller uten igangsetting...Ønsker deg masse lykke til!!

tvi tvi :-)

Skrevet

Lykke til! Krysser fingrene for at det starter av seg selv før torsdag da. : ) Uansett får du møte babyen din snart. :) :)

Skrevet

Så bra at det hjalp deg litt da :)

Det var en drømmefødsel!!! Var faktisk overrasket over hvor fint det gikk, trodde det skulle være mye verre. Det tok 6 timer fra det ble tak i riene til snuppa var ute, og hun var tilogmed ganske stor i hode på toppen av det hele (37cm). Så ikke hør på legen du, det trenger ikke bli en tøff fødsel selv om du blir satt i gang.

Skrevet

å så søte dere er!!! tusen takk allesammen!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...