Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 10 år siden studerte jeg medisinske fag og lærte blant annet om befruktning, fosterliv og fødsel. Jeg var overbevist om at jeg kom til å huske alt dette den dagen jeg ble gravid, fordi læren om hvor fantastisk, detaljert og presis denne utviklingen er gjorde meg nervøs for å miste allerede 10 år FØR befruktning....

Så bestemte vi oss for å forsøke å produsere, da. Det gikk relativt fort, etter 4-5 måneder uten prevensjon føltes det som om noe var på gang.. De får naturlige syklusene mine hadde vært på 26 dager, nå var det gått 28. Hmm.. Kjentes det ikke litt "rart" ut? Litt annerledes? I tillegg hadde jeg jo kjempeverk i magen ca 8 dager etter eggløsning.. Og var ikke puppene litt større? Men jeg hadde kanskje lagt på meg? Så ble det 30 dager. Hele natta lå jeg og forsøkte å overbevise meg selv om at dette nok bare var innbildning. Jeg skulle vente et par dager til før test. Men så våkna jeg kl.6.30 med skikkelig mensverk, uten blødning. Jeg klarte ikke å vente, og ganske riktig - TO STREKER!!!!!! Lykkelig, lykkelig, lykkelig!

Denne dagen hadde jeg gleda meg til lenge - som jeg skulle feire!! Og jo, gleden var enorm. Jeg leste alle mulige sider og lurte på mange ting. Jeg har alltid tenkt at jeg aaaaldri ville komme til å klare å holde en graviditet hemmelig for nærmeste familie og venner - men nå ville jeg ikke fortelle det til noen. Det er vår hemmelighet.

Gleden ble raskt overskygget - vel, ikke overskygget, men i alle fall dempet, av en slags uro. Er jeg egentlig gravid? Er det lov å glede seg, eller skal man alltid ha et lite forbehold om at det kan gå galt? "Jo, det er jo veldig gøy. Men vi vet jo ikke enda." WHY?! Hvorfor skal denne tiden, som jeg aldri får oppleve igjen, være preget av forbehold og kanskje? Det er jo overhode ingen beskyttelse - en sorg over å miste vil være akkurat like jævlig om man er "forberedt", vil den ikke??

Det viser seg at min skolelærdom ikke er det som gjør meg nervøs. Vi er altfor opplyste i 2009. ALT kan leses på internett. Hcg-nivåer, om plommesekk, om symptomer og mangel på symptomer, statistikker, egenerfaringer.. Jeg tror vi finner ut av mye mer enn vi burde. Noen bestiller ekstra ultralyder og lytter etter hjertelyd hjemme. Daglig. Vi må vite. Hele tiden.

Jeg bestemmer meg med dette for å IKKE bekymre meg, men nyte de neste månedene, også de neste to! Vil du være med, så heng på! :) Og når det er sagt - jeg vil presisere at dette absolutt ikke er en kritikk til de som tenker på og skriver om overnevnte. Jeg har bare lyst at vi også skal boble over av glede - vi har tross alt et liv i magen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg, og jeg henger meg på her..:)

Jeg har også tenkt slik som du.. Jeg vil være lykkelig og "uvitende" :)

Jeg har vel også lært endel medisin opp igjennom årene, både på skole og igjennom jobb. Men nå er det helt annerledes.. Det er JEG som er gravid... hihi Tjuhuuuuu:)

Jeg vil ikke bekymre meg, jeg vil kose meg!!!! :)

Jeg gleder og fryder meg over de små symptomene jeg har. Jeg vil ikke vite alle slags negative triste ting som kan skje

Jeg har også bestemmt meg for å ikke bekymre meg, prøve å leve som normalt, trimme, spise sundt.. Og jeg har allerede fått beskjed av sambo at jeg stråler:)

Og det skal jeg fortsette med..

Jeg vil være med å bobble av glede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Skrevet

fin tråd, jeg henger meg gjerne på:)

Er super glad og ikke særlig nervøs fordi HVIS noe skulle gå galt, så er det slik det skal være(selv om jeg hadde blitt veldig trist om det hadde skjedd noe).

hAr ikke fortalt det til andre enn min søster, er så gøy å ha en hemmelighet en liten stund til:)

Skrevet

Applaus! Henger meg på her jeg og ja!

Og glasset mitt er halvfullt, ikke halvtomt:)

Skrevet

For en herlig tråd!!! Her vil jeg være... :)

Grattis med graviditeten forresten!!! :)

Jeg skal kun på UL i uke 18, that`s it!

Skrevet

Veldig bra Babybell. Dette var kjekt å lese, Akkurat vi jenter trenger og fleste av oss ønsker kan jeg tenke meg.

Dette er en praktfull tid som vi må omfavne og ta vare på. Det vokser liv i magen og det er en deilig følelse av å få til en slik prestasjon.

Jeg er i himmelen om dagen. Der kommer jeg til å være lenge....

De har fått barn fra jernalderen og det har gått bra så skal jeg og klare det i tidens alder uten ekstra bekymring

Skrevet

Kjempefin tråd! Det hjelper med sånne tråder. Har vært og er bekymra for om dette skal gå bra. Men nå kjente jeg at det boblet litt etter dette fine innlegget. =) Med min første for snart sju år siden visste jeg ikke så mye, å hadde ikke pc. Da bekymret jeg meg ikke for noe. Vil ha det sånn igjen! Tror jammen denne tråden bør holdes på første side så jeg husker på å lese den hver dag!

Tusen takk HI. =)

Skrevet

Så utrolig bra skrevet!

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bekymre meg, vi gleder oss veldig :) Skal på en noe tidlig ultralyd i uke 11, for her er det mistanke om tvillinger. Legen nevnte det og jeg har så sterke symptomer. Håper vel innerst inne at det bare er en, men klart vi kan glede oss om det er to inne der også :) Dobbel lykke.. Så det er noen spennende dager i lykke her, frem til 5. mars. Da får vi vite om lykken blir fordoblet :)

Kos dere med magene damer! Jeg nyter hvert sekund =)

Skrevet

Jeg koser meg, har hatt endel murringer i dag:) Hærligt, den lille bygger sin lille bolig for 9 måneder.. Så da skal det bare mangle om det ikke er noen murringer...... hihi

Ha en fin dag da damer!!!!:)

Skrevet

Så fantastisk å lese at vi er flere som bare vil glede oss! Tror det er bra både for oss og den lille.

Kos dere alle sammen (med hodepine, murringer, kvalme og alt det herlige som foregår)! :)

Skrevet

Koser meg fortsatt med murringene jeg:)

5+1 i dag :)

Så glad og lykkelig !!!!:)

Skrevet

JIPPI!!! Er så himla trøtt innimellom! Og blir kvalm hvis det drøyer mer enn 1,5 timer mellom hver gang jeg spiser. Og det røsker skikkelig i livmor og leddbånd når klumpen vår vokser og livmora forbereder seg på å holde liv i spira! Er så fabelaktig graviiiiiiiid!:)

Det var jubelen sin, det! (Så får vi se om gliset stivner hvis frøkna får skikkelig kvalme og bekkenløsning, hehe).

*Ruge videre nå, og nyte det*

Skrevet

Tihi.... ;)

JIPPI, er så trøtt at jeg nesten ikke klarer holde øynene åpne....JAA, jeg er GRAVIID!!! :))

Bare litt over 1 uke igjen til jeg går over i 2.trimester...GLEDER MEG!! :)

Skrevet

Jeg er med !!!!!

Selv om jeg bare er 3 døgn over IKM, så ser jeg ingen grunn til å tenke på alt det negative! Jeg har en sønn på 3 år som har klart seg helt fint, selv om jeg hadde menstruasjon de første 3 mnd, og de neste 2 1/2 mnd trodde den uteble pga stress siden jeg ikke hadde noen symptomer.

Så dette kan ikke gå galt !!!!!

Nå skal det jubles !!!! =D

Skrevet

Likte så godt denne tråden jeg...

Da er jeg i min 7. uke, og jeg er fortsatt like lykkelig.

Tenker positivt så godt som jeg kan. Sitter ofte og tenker på når babyen kommer, og vi plutselig blir en familie på 3. herregud, kor rart...

Blir aldri lei av disse tankene og drømmene.

Skal bli så godt å bare nusse på den lille bylten, og tenke at denne verdens søteste baby er vår, vårt kjøtt og blod. Laget av kjærlighet!!

Gleder meg til vi skal si det til besteforeldre, søsken(tante og onkler) venner og bekjente. Men samtidigt veldig koselig å bære på denne hemmeligheten bare oss 2..

Når jeg kom hjem fra jobb i dag hadde samo lagt frem et love hearts drops til meg, der det sto: heart baby... :)

Og da bare smilet jeg og drømte meg bort nok en gang på den lille babyen i magen min...

Altså...

LIVET ER HERLIGT, KOS DERE I GRAVIDITETEN!!!

:)

Skrevet

Utrolig flott tråd!!!!

Her vil jeg også slenge meg på =)

Lykke til og kos dere alle sammen!!!

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...