Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 En helt hypotetisk situasjon... For eksempel på en skoletur for ungdomsskoleelever. En regel som alle er informert om, er det at ingen har lov til å røre alkohol på turen. Men et par av barna gjør det likevel, og blir sendt hjem før turen er slutt. Hvem skal betale hjemreisen? Jeg vil si foreldrene... Hvorfor skal skolen betale for at noen elever har brutt reglene? Og hvorfor skal ikke regelbrudd få konsekvenser? Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Selvsagt er det foreldrene som betaler. Og dette er det selvsagt informert om både til elever og foreldre på forhånd. Og selvsagt skal regelbrudd få konsekvenser, vi syr altfor mye puter under armene på ungene nå om dagen.
Sånn kan det gå Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Selvfølgelig skal foreldrene betale hjemreisen. Synes for min del at foreldrene til synderne skulle kommet og hentet ungene sine når noe sånt skjer.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Var det å bli sent hjem som konsekvens for regelbruddet opplyst om på forhånd? Det vil jeg si har litt å si for hvem som skal dekke hjemreisen. Jeg synes forøvrig at det er helt greit at foreldrene til disse tenåringene betaler for hjemreisen. Ellers så er jeg egentlig litt imot at skoleelever har turer i skolens regi, for skolen skal være gratis for alle.... Bare en liten digresjon i det hele:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå