Gå til innhold

erfaring med akupunktur i forb. m/ fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne tenke meg å prøve dette. hvordan er dette, tar man en akupunkturtime før fødselen, hvor lenge før? og kaller man det fødselsakupunktur...? og hvis tilbudet er, akupunktur mens man føder i tillegg? Har hørt at dette øker sjansen for å føde på terminen og at apningstiden tar kortere tid. setter pris på alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk akupunktur under fødselen for å minske smertene i korsryggen og for at riene skulle ta bedre og det funket som bare det, anbefaler det på det sterkeste hvis det er noe de tilbyr under fødselen da på sykehuset du er på

Skrevet

så det virket som smertelindring også. hvor stakk de hen, er d ikke i føttene? hvor mange nåler da? og var det ubehagelig?

Skrevet

Jeg fikk i hode, på foten og i hånden..husker ikke hvor mange jeg fikk men husker at den i hode forsvant fort for jeg gnudde hode i puta hehe...men var ikke noe ubehagelig å få de...

Skrevet

På meg funket det overhodet ikke!!! Fikk i hodet og på hendene. Det endte med at jeg røsket de ut for de var bare i veien.

Har generelt veldig god tro på aku, men min fødsel var litt ekstrem så det var nok derfor den ikke funket!

Skrevet

Jeg tok modningsakupunktur før første fødsel, ca 6 uker før begynte jeg, også var det vel en gang i uka. Funket ikke, dvs fødselen var lang, åpningstiden lang, riene ikke effektive nok, men nå fikk jeg epidural også da, så vet ikke hvordan det hadde vært uten. Gikk 10 dager over tiden også, så det hjalp ikke på den måten heller. Denne gangen gidder jeg ikke bruke penger på dette. Men tror jeg kommer til å prøve akupunktur under fødselen kanskje, for jeg skal på ABC-klinikken på Ullevål, og der er det bare naturlig smertelindring...Tror det er veldig individuelt hvor god effekt man har av nåler...

Skrevet

ok. mye kostet d for en time modningsakupunktur da? og var d anbefalt å gjøre det flere ganger? tror jeg vil prøve det selv om d ikke virker på alle...

Skrevet

for meg var d kun irriterende og ubehagelig med nåler som var i veien..

åsså oppi hode da.. torde så vitt å røre på hode..

Skrevet

Jeg fikk akupunktur under fødselen,for å klare å slappe av bedre,samt at riene skulle bli mer effektive.Funket som bare det!!

Fikk nåler i magen, korsryggen, armen og beinet... Ikke ubehagelig verken å sette de,eller å ha dem der. (Til tross for at jeg i utgangspunktet er litt "redd" for nålestikk...)

Skrevet

eg tok akupunktur på overtid. eg fikk en i hver fott, en i hvert kne, en i hvert lår, to i den ene handa ig tri i den andre, den tredje i andre handa skulle hjelpe meg å sove bedre. det gjorde den.fødselen gikk ikk i gang av akupunktur, men av lakserolje.

Men fødselen gikk veldi fint og fort. vett ikke om det hvar på grunn av akupunkturen, eller om det bare var eg som hadde flaks. eg hvar også en halv time i badekaret, og barnet kom ut rett etterpå. eg fekk ingen rifter under fødselen, og hvar i veldi god form etterpå.

eg anbefaller på mitt varmeste å føde på fødeloftet, og ta akupunktur, vis du vill ta akupunktur for å få fødslen i gang, får du det gratis på fødeloftet.

lykke til med fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...