me84 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Klær tar dere med til dere selv på sykehuset? Og får jeg bruk for morgenkåpen?
vips-77 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde ikke bruk for så mye sist, brukte vel et par joggebukser og litt store tskjorter/gensere.. Morgenkåpe hadde jeg ikke bruk for
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 det er mange sykehus som ønsker at vi har med til undet fødselen vet eg.... men ellers så bruker eg en del pysjene som er på sykehuset... vertfall de første dagene. og da kan det jo ha på seg ei morgenkåpe vist man skal på badet el, for det er ikke på alle sykehys der de har egne på rommet..
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 To tre ledige bukser og noen t.sjorter + amme BHer, flere store gode truser. ( jeg kan ikke fordra de nettingtrusene ) Jeg gikk mest i de sykehus skjortene de to første dagene siden jeg lakk som en sil.
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har pakket 1 stor pysjbukse, en collegebukse, 2 ammetopper og 1 ammesinglet til å sove i. sammen med ammebh og truser tror jeg at jeg skal ha det jeg trenger. blir vel for det meste å subbe i sykehusgangene der, så jeg er ikke så nøye med klær. har heller med meg litt ekstra toalettsaker, sminke og sånn...hvis jeg skal ordne meg ekstra.
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Hei! Jeg pakket etter tips innpå siden her.. Og det skal jeg IKKE gjøre neste gang..hehe...kunne jo bodd leeenge på sykehuset med alt det! ) Var på sykehuset i 3 dager etter tangforløsning. Som oftest blir man sendt hjem etter 2 døgn. Jeg brukte: 1 joggebukse/ gravidbukse (magen forsvinner ikke med en gang..) 2 til 3 gode truser som holder kraftige bind på plass.. gjerne noen som er litt stramme slik at det ikke sklir i alle retninger når du ligger i sengen! De netting trusene som du får på sykehuset var faktisk de som var mest behagelig til de store fødsels bindene!! Og fødselsbind får du på sykehuset så masse du vil! Min erfaring var at du blør såpass mye at vanlige nattbind fra evt libress osv ikke fungerte på meg iallefall.. Jeg tok også med meg hjem noen bind!! ) En til to t skjorter/topper som er behagelige og romslige. (Jeg hadde ikke bruk for dette før på hjemreisen da.. Brukte sykehus skjortene siden jeg for d meste lå i sengen etter en tangforløsning og endel sting nedentil..vondt å gå mye rundt.) En ulljakke/strikkejakke evt genser som er litt varm. Godt å ha når du skal gå i spisesalen.. Hadde ikke bruk for morgenkåpen!!! Tykke sokker! Gode å ha på i sengen da man ofte fryser litt etter fødselen.. Amme bh synes jeg ikke var noe behagelige...Så jeg brukte gode sportsbh fra Lindex- den heter Swegemark eller noe sånt..179 kr.Sitter godt! Jeg hadde str E 85 i bryster ved fødselen, og de ble ikke noe større med melken..så jeg brukte fint sportsbh i str 85! Hårstrikk hvis du har langt hår.. Hårbørste, shampo og balsam. På Haukeland der jeg fødte(KK), hadde de lactasyd tilgjengelig i dusjen til dem som ville ha. Hadde absolutt ikke behov for sminke og parfyme!! Håndklær fikk jeg på sykehuset.. For all del ikke glem tøfler/slipperser eller evt Crocks... Et must i dusjen og når du skal gå litt rundt.. Jeg glemte de da, men hva har vi samboer til;)) Skulle du ha behov for noe mer kan jo noen ta det med til deg hvis det er mulig! Tannbørste og tannkrem. Deodorant. Håndkrem. Til babyen hadde jeg også alt for mye med!!!! Hadde kun trengt 1-2 bodyer i str 50.. Hun var da 46 cm lang.. Bruker str 50 enda, og nå er hun 53 cm og 2 mnd.. En strømpebukse i str newborn i ull er godt! Smokk og evt sutteklut.. Jeg brukte helst sykehus skjortene på babyen også. Lette å ta av og på den lille skjøre kroppen;) Bleier har sykehuset de fleste steder! Ta med evt en stk i bagen sånn tilfelle, så kan samboer kjøpe med hvis du trenger mer!! Gjerne en bukse til å ta utenpå strømpebuksen. Anbefaler ikke bukser med føtter/ben da min erfaring er at barnet blir veldig kald på føttene av dem, og at de ofte er for stor/lang! Bedre med bukse uten føtter, så bruker du ullsokker utenpå!! Ble mye dette her da;) hehe. Men gode tips til liten fødselsbag som er helt perfekt;)) Lykke til!! Ha med en drakt evt hentesett til hjemreisen. Bilstol, lue, sokker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå