Gå til innhold

Gutt 3 1/2 år. Ute i hagen alene.? !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når er det vanlig å la barna prøve å være ute å leke i hagen rundt huset på egenhånd? Har prøvd det i dag. Står i vinduet å ser og følger me. Han syns det er veldig stas. Få den tilliten fra oss, bekreftelsen. Man må vel kanskje bare se det an,. Kjekt om noen har noen invendinger om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge både han og du føler dere trygge, så er det vel bare fint. Han lærer seg om litt om både selvstendighet og tillit. Jeg tror det er bare sundt jeg.

Skrevet

Jeg har latt ungene være ute alene fra de er rundt to år, men være alene kan jo diskuteren. Om de er ute alene så er jeg som oftes på kjøkkenet og vasker, lager mat eller slike ting for da ser jeg de ut vinduet hele tiden. Nå som minsta er 4 år, får hun være mer alene uten at jeg titter etter henne hele tiden. Jeg stoler nå såpass på henne at hun holder seg innenfor vår tomt, hun kommer inn og sier ifra om hun stikker til naboen selv om vi vi kun har en liten hekk mellom oss.

Tror ungene har godt av å være ute litt alene, øve seg i trygge rammer. Man slipper ikke ut barn uten noen som helst tilsyn når de er så små.

Skrevet

Er det gjerde rundt hagen er det ikke noget problem, hvis ikke hold et øje med han men ikke la det gå for lang tid i mellom for det tar ikke unga lang tid å stikke av. Og selvfølgelig blir han stolt. Det blir de jo hver gang de får lov til noe nytt eller klarer noe de ikke har klart før. Og det er jo vores store glede. Og se vores barns ansikt når det lyser opp i stolthet.

Skrevet

Jenta vår på 3 1/2 år har vært alene i hagen siden før hun fylte 2. Vi har ikke så stor hage da og jeg så jo til henne ofte. Varierer fra unge til unge om de kan forlates i hagen eller ikke. Vår er helt inngjerda og hun satt somoftest i sandkassen. Nå som hun er eldre, får hun gå litt lenger utenfor hagen. Bor på gård og har både oldermor og besteforeldre mindre enn 50 meter vekke. Hun går ikke på veien da...

Skrevet

Jenta vår ble 3 i januar og er endel ute i hagen alene når vi kommer hjem fra bhg. Stort sett er det bare et kvarters tid, hvor hun driver på med litt bøtte, snø og vann rundt trappa...

Vi har hage med gjerde og port, men bor midt i byen og hun klarer fint å åpne porten..så jeg følger med hele tiden. Dvs har ytterdøra åpen ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Plugget i babycallen ute (det vet ikke hun, da hadde hun ropt på meg stadig vekk for og skravle), og siden hun lager mye lyd hører jeg hva hun holder på med.

Skrevet

Ja hadde latt han vær alene ute i hagen, du holder jo øye med han.

Jenta mi var ute alene før hun fylte 3 år, jeg kunne se henne hele tiden og hun koste seg alene ute i sandkassa eller mens hun syklet på verandaen.

Skrevet

Storsøster på snart 4 år får være ute litt alene. Vi bor på landet på gård og har stor eiendom. Hun går ikke vekk. Jeg ser etter henne med jevne mellomrom og hører henne om hun er på terrassen.

Når det er veldig fint vær får lillebror på 20 mnd også være litt alene på terrassen, grinda er lukket. Jeg er gjerne inne og rører i maten hvis jeg lager noe lettvindt, eller går på do og sånn. Men går ikke fra han 20 min for å si det sånn.

Jeg hører de hele veien, terrassen går utfor 2 store vinduer i stua og vi har åpen løsning til kjøkkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...