MillyMy Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Kordan e det med solarium, når man e gravid ??
EnJente_m_2Jenter Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Så lenge barnet ikke blir overopphetet så er det ikke noe problem slik jeg har skjønt det !
Trejenter? Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har hørt at man bør dekke til magen når man ligger i skarpt sollys, da lyset kan skade barnets øyne... tenker det samme gjelder solarium
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg kjenner jeg blir litt irritert når folk skriver noe de tror. Også er det andre igjen her inne som tar dette for god fisk, også har vi pluttselig et dusin gravide som tror sollys skader forsterets øye. Vis til link i allefall når du kommer med slike påstander. Men iallefall når jeg goolger: "gravid solarium" så kommer blant annet dette opp, som Puls, NRK skriver; Gravide og solarium Vanligvis så kan gravide ta solarium. UV-strålene går kun cirka 0,5 millimeter inn i huden. Fosteret blir dermed ikke berørt. Gravide kvinner kan imidlertid få pigmentflekker og oppnå ujevn bruning når de soler deg. I tillegg er det uheldig for fosteret hvis moren blir for varm. Her er linken: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314163 Når det gjelder sol og graviditet er det vel kjent at man blir veldig fort solbrent pga økt pigmentering i huden. Derfor er det veldig lurt å dekke til magen der huden er så strekkt og tynn når man er grvid (Ikke nå da, men når magen vokser litt mere). Så om ikke Ida ikke har en link til en uttalelse av noen som har peiling som sier at sterkt lys ødelegger fosterets øyne vil jeg avkreftet det! Men for all del, ny forskning kommer jo hver dag, så skal ikke si at jeg ikke kan ta feil her! Synes bare det er så synd om noen tar hensyn de ikke trenger å ta! Ikke meningen å gå så vannvittig hardt ut mot deg Ida, dette er ikke personlig, men jeg har sett flere slike påstander i andre innlegg fra flere som ikke stemmer, og nå følte jeg bare for å si fra:)
chiquetita Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Takk Trulte med bolle nr 2. Godt med litt oppklaring av og til. Det er jo sånn her inne at man leser det svaret man helst vil ha. På innlegg med mange svar er det jo like mange meninger. Jeg skal snart på ferie og sole meg og vil definitivt sole meg!
MillyMy Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2009 Tusen takk for svare (: Man liker å være på en sikker side (:
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Ville bare tilføye at det er noen fagfolk som anbefaler å vente til etter uke 12, for da er alle organene ferdig utviklet. Som du sier, det er greit å være som den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå