Thessa og Bebbis Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 "å, du må ikke drikke Pepsi Max! Det er ikke bare masse koffein i driten, men fulladet med e-stoffer! Farlig for baby, farlig for baby!!" Slik lød det da jeg åpnet en flaske foran venninnen min. Er det virkelig sååå forbanna farlig? Er det virkelig sånn at alt som ikke er 100% bra bare blir bannlyst når man er gravid? Pepsi Max er lissom min STORE kjærlighet om dagen. Redder meg fra kvalmen og uvelheten. Tror dessuten det er en av mine gravid-lyster. Nå drikke rjeg jo ikke 3 liter daglig lissom. Men kunne godt klart 1,5 liter om dagen. Fler som har noe de synder med?? Er forresten 30+0, og alt tyder på at gutten min koser seg i magen <3
William09♥Olivia10♥Sofia12 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hehe.. jeg blir også utrolig lei av folk som skal si at alt er farlig og at man skal få dårlig samvittighet for hver minste ting. Herregud vi må jo få kose oss litt! Selv er jeg avhengig av pepsi max og har vært det i mange år. Det er liksom min kaffe, og jeg bare må ha det sånn litt ut på formiddagen for å fungere. Kan drikke flere liter om dagen, men nå som jeg er gravid har jeg prøvd å kutte ned til ikke mer enn en liter. Har ikke hatt noen plager i svangerskapet og lillegutt har det veldig bra inni der. Jeg er 38+1 i dag. Har forresten også foreldre som er leger, og de sier at det er helt greit. Så jeg synes du bare skal blåse i det venninnene dine sier, og kose deg med brusen din. Det finnes absolutt mye verre ting! Klem:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Man anbefaler ikke å drikke mer enn 1 liter om dagen pga koffeinen. Syns ikke det er så ille å drikke cola og pepsi max i forhold til de som drikker å røyker under svangerskapet så bare å kose seg med brus:)
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Henger meg på der! Bare må ha Pepsi Max! Prøver å kutte ned til å drikke det bare i helga. Jeg siterer boka "Barn i magen" av jordmor Siri: "Gravide kan med fordel velge koffeinfrie alternativer dersom de merker at nattesøvnen uteblir, eller de får magetrøbbel etter å ha drukket kaffe eller brus med koffein." Hvis du får sove, så er det kanskje ikke så farlig med koffein? I lettbrus er det heller aspartamen man bør bekymre seg for. En rekke studier har vist at høye doser kan være pådrivere for kreftfremkallende stoffer. MEN - Alt er jo kreftfremkallende om dagen...
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 så enig med deg Mr'n'MrsFord-HØYGRAVID! jeg tenker litt sånn at "alt med måte" jeg.. men ikke om alkohol og røyk da.. det liker jeg ikke at folk driver med under svangerskap...
sweet dreaming Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har da drukket light brus i alle mine svangerskap. Bøtter jo ikke innpå, men noen ganger blir det jo hver dag. Tror ikke det er skadelig når man gjør det med måte. Røyking er jeg sterkt imot, ikke bare hos gravide ,men hos alle. man burde ikke røyke uansett. Alkohol holder jeg meg unna og når jeg ikke er gravid så er jo måtehold en fin ting der også...
Thessa og Bebbis Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 Godt å se at det er fler som deler mitt synspunkt! :-) Jeg er helt enig, noen røyker når de er gravide. Dette kan være min belønning siden jeg sluttet med røyken på dagen jeg ble gravid! :-P Klarer å måteholde pepsi max drikkingen min så egentlig burde jeg ha god samvittighet! :-) Så kan venninner og andre som synes noe om mine vaner bare drite i å prøve å ødelegge denne gleden :-) Denne stakkarslige, lille gleden jeg har. Synes det er så unødvendig å spre sånn hysteri rundt seg. GODT å se dere er enige :-) Ha en fin kveld jenter
År og dag Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 He, he, godt å se at det er andre enn jeg som er avhengige av pepsi max. Jeg begrenser meg så godt jeg kan, og drøyer pepsien lengst mulig med masse isbiter, men kjenner ofte et stikk av dårlig samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå