Gå til innhold

Så sinnsykt gode boller!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye bedre enn de jeg laget sist. Brukte nåen gammel oppskrift som jeg fikk av mammas venninne når jeg var liten. Også hevet jeg dem inni ovnen medvann og greier i bunnen som noen prata om her om dagen. Ble superlyftigeog nyyydelig smak:) Någleder jeg meg til boller med krem etter middag:D Lagde mange kanelsnurrer også og de ble store sånn som hos bakern:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow!

Kan du dele hemmeligheten med oss? Så det sto noe om det her inne, men helt glemt det.

Step by step would be nice:-p

Skrevet

Hmmm.... Jeg vet ikke helt jeg. I den tråden sto det at man skulle sette ovnen på tine funksjon og 40 grader ca. og ha en langpanne halvfull medvann nederst i ovnen. Jeg har ikke sånn funksjon på ovnen min, så jeg tok glovarmt vann i panna i bunnen så det dampa inni der, også satt jeg bollebrettet på øverste rille med lyset i ovnen på så det gavfra seg litt varme. Ble supert!

Skrevet

Jeg tror jeg tok varmluft sist gang, og bollene puffet litt etterhvert og flatet ut.

Denne gang gjorde jeg feil og tok på vanlig ovn ca 40 grader med en halvfull langpanne med vann i bunn. Etter 15 min var de luftinge og de ble så utrolig gode!!!!!

Skrevet

Du vil ikke dele oppskriften?

Har lett lenge etter en god bolleoppskrift :o)

Skrevet

Skal skrive inn oppskriften når vi har spist middag jeg:) Kjempegode altså!

Skrevet

SIGNES BESTE BOLLER

1 kg hvetemel

180 g sukker

150 g smør

7 dl h-melk

50 g gjær

0,5 ts kardemomme

Smuldre sammen smør, sukker og kardemomme.

Løs opp gjæren i den lunkne melken. Bland alt sammen og la deigen heve.

Stek midt i ovnen på 200 grader i ca. 10 minutter.

Skrevet

men hvordan gjør dere det,når dere sier dere hever de i ovnen med vann i langpannen??

Skrevet

En langpanne med vann nederst i ovnen, det som skal heves øverst i ovnen og ovnen enten på 40 grader tineprogram, varmluft eller med bare lyset i ovnen på. Så må duta ut bollene før du setter opp varmen for steking da.

Skrevet

Hihi, så gøy at det ble vellykket!

Skal se om jeg kan finne tråden og dytte opp for de som er interessert=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...