Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Som dere vet er jeg jo ny på fb.har jo funnet slekt og venner der inne,som jeg vil ha kontakt med.Er litt sjenert,så har ikke sendt mange vennespørsler heller. =) men i går oppdaga jeg at storebror har lagt til noen jeg helst ikke vil skal se noe av meg der inne.Å det gjør di jo ang oppdateringer og om jeg skriver til han....Er jo det å få være "meg" jeg vil...Ikke at det nok en gang skal snikleses og samles info om alt jeg gjør...Å jeg må gjemme meg. Er jeg teit som tenker slik? Jeg legger jo ikke ut noe,men alikavell blir jeg nok en gang skeptisk.. Å jeg velger med omhu di jeg har fått som venner til nå..Ikke mange herfra,for å si det slik.... ;o) Kom igjen,gi meg et kakk i huet om jeg tenker feil. ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Synes du tenker helt riktig jeg:-) Selvfølgelig skal man ikke slippe til dem som ikke ønsker en noe godt! Skulle bare mangle. Du velger selv hvem du vil ha der og sånn er det med den saken!
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Ok,det var fint. Men gleden er litt borte nå som jeg vet at di la til storebror.... Å jeg blir litt sånn....."gjemme meg" igjen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Du får bruke mail istedetfor veggen til å skrive på der inne. Om det er noe du ikke ønsker de skal se.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Ja,får gjøre det.Men er redd det skal bli en ny runde "drittslenging" for at jeg er på et nettsted.For det ble det sist jeg ble "oppdaga".Men di nevnte ikke da at alle andre også var det.For det gjorde vist ingenting det... nei,får bare spise i meg di baklagte dager å overse med stor stil.
♥Snulder Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes du tenker som du skal jeg! Man ønsker selv hvem man skal dele opplysninger med - samme hvor små eller store disse opplysningene er! Kan du ikke få storebror til å innskrenke innsynet når det gjelder akkurat denne personen! Man velger jo selv hva hver enkelt skal få lov til å se i profilene ved enkle tastetrykk:=)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Kan man det da?? Har jo stilt inn min profil,men kan man gjøre mer enn det? Syns bare at det ble så....ja......men kan jo engste meg unødig å da. Men syns jeg skal få skrive "jeg er..osv" uten å titte meg over skuldra ;o) Jaja,vi får se...
Reveenka Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Er det ikke slik at ma ka skjule alt fra de ma ikke selv er ve med? Og da blir det vel så at adre som storebror er ve med, ku ser at du ligger på veelista has, me de ka ikke se oe av di profil? Bortsett fra om du skriver på vegge has, da - det ka jo alle lese. Og evt det du skriver av "jeg er..."
Superlis Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Tror du kan sile ganske godt ut det du vil at andre skal lese av det du skriver, forøvrig synes jeg at du er i din fulle rett til og velge dine "venner" selv, og at du skal kunne skrive det du vil uten og måtte se deg over skulderen!! Tror som Reven sier at du kan skjule for hans venner det du skriver, bare det du skriver inne hos han som vil kunne sees, men tror heller ikke de kan lese det som står i innboksen hans eller "vegg til vegg" Stå på!!!
Gjest Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Tror vi fikk stengt det meste.Mulig dere mener jeg er et eller anna som reagerte slik...Men en gang angrepet,så sitter det. Å di jeg ikke har kontakt med til daglig,di vil jeg ikke ha snokende rundt meg heller.Bare venner som vil meg vell.
Karomamma Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Well, det kan være greit å se gjennom personverninnstillingene sine, selv om jeg kanskje synes du er littebittegranne paranoid Skjønner at du har opplevd kjipe saker tidligere og at det er derfor... Du må passe på å begrense bildetilgangen. Standard er at hvis storebror kommenterer dine bilder, blir det mulig for hans venner å se dine bilder. Ikke bare det ene bildet med kommentar på, men hele albumet ditt. Ellers er det kun det du skriver på veggen hans eller kommenterer på statuslinjen hans, andre kan se. De får ikke tilgang til profilen din, bildene, statuslinjen din eller det du skriver på andres vegger osv. (hvis du ikke har åpnet for det altså...) Du må gå gjennom innstillingene dine under Personvern (hvem som kan søke deg opp og hva som skal vises fra profilen din). Der kan du også lage deg en block list, altså blokkere enkeltpersoner fra all informasjon om deg. Du vil da ikke vises på vennelisten til storebror og hvis de søker deg opp på navn, vil de ikke finne deg i det hele tatt. Men alt dette har du sikkert gjort allerede Lykke til, det er moro på FB ikke sant?
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 Vet jeg kanskje er litt slik karo.Men det som har vært av ekle ting gjorde noe med meg...Å jeg,voksne mennesket føler meg redd det skal bli igjen.Føler at jeg må spørre andre om lov,og slik skal det jo ikke være.Når man møter noen,som hinter med et sleipt glis om ting om igjen og om igjen,da blir jeg slik.En gang har gubben slått i bordet,og det var da det ble laga storserie for at jeg var på nett.Om du aner hva som ble sagt om akkurat det.Jeg skriver ikke en dritt,for jeg har ingen å skrive noe om.men er jeg ikke god nok i levende livet,så skal jeg ikke være det der inne heller? Har prøvd tilpasse alle ting før jeg ble oppdaga.For hele gjengen vet det nå ser du.Stort samtaleemne sikkert ;o) hehehe =))) Bildene mine kan di bare se.Legger ut kun di jeg har vist frem før ;o) Jeg og storebror har blitt enige.jeg er ikke å sniker på han,men la han til for å lettere kunne kontakte han når han er borte =) Å jeg jobber virkelig med meg selv.Det gjør jeg.Å tilgi er en ting,men å få bort alt dette di siste årene har gjort med meg er litt værre.men jeg prøver virkelig.. Jeg syns det er gøy der inne ja.Har funnet mange jeg har savnet.Ikke lagt til alle,for jeg er veldig sjenert av meg. ;o) Men håpet er at denne grå musa skal bli som hun var en dag.Levende og glad med humoren poplende ut hvert minutt.Å jeg gir meg ikke før jeg har funnet meg sjæhl igjen. Må bare beklage at jeg atter en gang skrev en slik tråd.
Gummelillan Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Kjære Midnattsola, lov meg at du IKKE beklager slike innlegg/tråder du. Her er det plass til alle mulig slags tanker og funderinger. Er litt paranoid på fjesboka sjøl jeg ;-) Vern om opplysningene og velg dine venner med omhu, så skal du se at dette går helt fint.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Sorry,men slik er jeg laga ;o) Jeg sier alltid undskyld om jeg syns jeg har gjort noe dumt ;o) Så deh =) Men jeg var så usikker og fikk veldig greie svar.Tror jeg er litt mer sikker nå. =)) Jeg velger mine venner med omhu ja...Eller,det er vel di som velger meg siden jeg ikke tørr sende fårespørsel ;o)
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #15 Skrevet 28. februar 2009 Nei du er ikke teit som tenker sånn ! Har selv et litt hat/elsk kjærlighetsforhold til FB. Noen vil jeg egentlig ikke ha som venn, men vanskelig å ignorere når de spør., kanskje noen tenker kanskje sånn om meg også, noen liker vi og andre liker vi mindre, sånn er det bare. Har du noen som bare er ute etter å sniklese for å samle dritt om deg og dine, er det dem som har et problem , ikke du, husk det ! Drit i slike mennesker..
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 Ellers så bruke for all del ikke FB når du har private meldinger ;-)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 =) Jeg skal gjøre det ja.jeg legger ikke til flere enn jeg vil.men har funnet en fin kur nå da,hehe Hvorfor er ikke fb bra for private meldinger da? ;o)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 Nå tenker jeg på hvis du skriver på veggen til en venn, dette er jo synlig for alle denne vennen har som venner igjen. Det går jo fint ann å poste priv. meldinger til innboksen, men jeg vet ikke, jeg bruker heller mail, føler meg litt tryggere da ;-)
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #19 Skrevet 1. mars 2009 skriver bare tull på veggene jeg,hehehe ;o) nei,jeg skjønner hva du mener da.=)) Skriver fint lite som kan ha noe interesse for andre. Men jeg koser meg der inne.så gøy å få kontakt med slekta mi igjen =)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå