Gå til innhold

gaviscon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mye plaget med halsbrann,og må ta 3 i slengen hvis det skal hjelpe noe. Noen som vet om det er noen begrensning på hvor mange man kan ta i løpet av en dag. Kan det være skadelig på noen som helst måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dessverre ikke svar på dette, men har du forsøkt å spise rå gulrot? det funker superbra på meg i allefall. jeg klarer ikke ta gaviscon, hverken tablettene eller drikken. så her i gården går det mye knaskerøtter kan du si:)

hør med de på apoteket ang gavicon-dosen.

Skrevet

Takk for rådet, dette skal jeg prøve.

Skrevet

Er det ikke maks tre om dagen da?? Ikke helt sikker men det står vel på pakka =)

Skrevet

Da har i tilfelle jeg tolket dette feil. Trodde bare at man ikke måtte overstige 3 av ganga.

Begynner å bli nervøs om jeg har gjort noe feil nå.

Spurte på apoteket. Men, ho virket ung og usikker. Hadde ikke noe godt svar.

Flere som vet noe om dette?

Skrevet

Det skal gå fint! Her er noe av det som står i felleskatalogen.no

Tyggetabletter: 1-3 tyggetabletter tygges godt ca. ½ time etter måltid, ved ubehag og umiddelbart før sengetid. Antall doser pr. dag ifølge legens ordinasjon. Tyggetablettene må ikke svelges hele, da uteblir virkningen. Ved tygging av tyggetablettene oppstår en svak skumming som kan være ubehagelig for pasienter med tannproteser. Det anbefales at disse pasienter bare tygger ½ tyggetablett om gangen.

Forsiktighetsregler: Bør brukes med forsiktighet ved sterkt nedsatt nyrefunksjon. Bør brukes med moderasjon av pasienter på natriumfattig diett.

Interaksjoner: Kan redusere absorpsjonen av bl.a. tetracykliner, kinoloner, ketokonazol, klodronat, digoksin, propranolol, naproksen, diflunisal, deksametason, penicillamin, rifampicin, prednison, thyreoideahormoner og peroralt jern. Antacida og andre medikamenter bør tas med minst 2 timers mellomrom. Samtidig inntak av kompleksdannende syrer kan gi økt absorpsjon av aluminium.

Graviditet/Amming: Preparatet absorberes i ubetydelig grad og kan derfor brukes under graviditet og amming.

Skrevet

Hei.. :)

jeg fikk anbefalt å kjøpe noe som heter Novalucid av min lege, det nøytraliserer syren i magen din, og gjør at du slipper halsbrannen. Dette har jeg kjøpt og er super fornøyd med det. Etter jeg begynte å bruke de har jeg ikke vært plaget med halsbrann en eneste dag. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...