AmandaM Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Tåler ikke chili,ingefær eller jalapenos. Er flittig bruker av hvitløk og basilikum. Noen som har noe tips? Noen spennende smaker?
ZineEddineMadeInMe Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 karri og tandoori er jo bare himmelsk! jeg bruker også masse hvitløk
AmandaM Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 karri bruker jeg også avogtil, men det er jo chili i den blandingen. Hva består tandorri krydder av? vet du?
Lille Kolibri Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Spisskummen, koriander, kanel (godt i østeninspirert mat), karri. Diverse urter; gressløk, oregano, dill (særlig til fisk)
ZineEddineMadeInMe Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 ble egentlig litt sjokkert over ingrediensene i krydder, trodde det bare var karri i karri osv. men ser at det er chili i karrikrydderet til blackboy, men ikke i hindu. i tandoori krydderet er det hvertfall i denne blandingen fra blackboy salt, karri, løk, spisskummen, koriader, hvitløk, kajennepepper, kanel, muskatnøtt, laurbærblad, nellik og forskj. ekstrakter. oi litt mye. men mener jeg har smakt bedre tandoorikrydder. norge har jo ikke akkurat det største krydderutvalget. til karri og tandooriretter er det jo helt nødvendig med en liten rømme-dæsj!
blirjegsnartmamma Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 sitronpepper bruker vi mye av.. oregano og ellers masse masse hvitløk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå