Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Går hjemme med baby på 5 uker.. Og her forventer samboeren at middagen skal stå på bordet i det han er ferdig på jobb! Blir så sint og lei meg jeg.... har jo faktisk andre ting å gripe fatt i, driver jo ikke å later meg! "får vel lage middag jeg da siden andre ikke gidder" Det for jeg slengt i trynet.... sorry, måtte bare lufte frustrasjonen litt!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hadde samme "problem" helt til jeg lot mann min være hjemme med gutten vår en lørdag når han var ca 5-6 uker..( pumpet meg noen dager sånn at han kunne få morsmelk på flaske).. så gikk jeg ut på shopping.. ga beskjed om at det hadde vært fint med middag til jeg var tilbake sånn i 18 tiden... Tror du han klarte det?? Nei Han hadde alt for mye å gjøre med småen, at middagen var ikke påbegynt.. Etter det har han aldri sagt noe på om det ikke er middag til han kommer hjem. Seff jeg lager jo viss jeg får tid, men det er jo ikke alltid det passer seg å lage mat til akkuart 16.30 når han kommer hjem fra jobb
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Kjære dere: Om ikke middagen står på bordet i det han seiler inn døra etter jobb, klarer dere vel iløpet av en hel dag å kunne forberede en middag til han når han kommer hjem? Mye enkelt å lage! Jeses!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Og hvor F... står det skrevet at den som kommer hjem fra jobb har krav på at middagen skal stå klar på bordet?? Er vel heldagsjobb å måtte passe på småen, vaske klær og hus, handle osv??
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Ser ikke problemet! Trenger ikke lage en gourmet middag som tar 2 timer! Vasker ikke hus hver bidige dag! Det går ann å bytte på, lage annenhver dag f.eks. Jeg går hjemme m mini på 1 år, har 2 barn til, men de er på skole og i bhg. Har alltid middag ferdig så vi spiser kl 17. Er hva man gidder.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Det er hva man gjør til selv.. Finnes masse enkle middagsretter å tilberede.. Noen retter lages jo nesten av seg selv. F.eks suppe. Skrell poteter, gulrøtter, kålrabi etc. når du har tid, omså klokken ni om morgenen. En time før han kommer hjem hiver du alt opp i kasserollen og vips middagen ferdig når han er hjemme.. Du har jo hele dagen til å tilberede måltider..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Det er ti ganger mer slitsomt å gå hjemme med nummer 1 enn nestemann. Tror de fleste opplever det slik. Da jeg var hjemme med nummer 1 var jeg helt utslitt og så glad da mannen kom hjem fra jobb å kunne avlaste litt. Er nå i permisjon med nummerr 2 og det er ikke noe problem å ha middagen ferdig til de andre kommer hjem. Tror kroppen får et liute hormonsjokk ved nummer 1, pluss at alt er nytt. Da dere lærte å kjøre bil ble jeg helt utslitt etter første kjøretime. Var verre en hardtrening med fotballaget fordi jeg måtte konsentrere meg så mye. Tror litt av det samme skjer når man får barn. Kroppen har gjort det før når man får nummer 2 og man har rutinene inne. Man kan også forutsee hva som skjer om en liten stund. F. eks nå har babyen spist så mye så da soves det i så mange timer. Så dere med flere barn. Ikke glem at det var annerledes med nummer 1.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 og ikke glem at noen er mer husmor enn andre. Jeg hadde ikke middagslagingen helt inne (var mannen som laget middag før ettersom jeg kom så sent hjem fra jobb). Jeg brukte dermed mye mer energi på å lage mat (og ha fantasi til å komme på en rett) enn jeg gjør nå. Øvelse gjør mester og det går bedre etterhvert både med matlaging og barnestell
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Les Gro Nylanders bok "Mamma for første gang", eller hefter som gis ved helsestasjonene. Der anbefales det at far tar alt av husstell og matlaging i hele barseltiden, fordi mor da har nok med barn og seg selv. Etablere amming, forsøke å sove på dagen for å ta igjen for natten, komme seg i form, osv, osv. Jeg har aldri fått gjort så lite jeg, som de første tre månedene med snuppa. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann. Ta det opp med helsesøster når dere er der sammen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Hvis man sliter i hverdagen og ikke får til å lage middag, vaske hus osv så skal jo mannen ta i et tak, det sier jo seg selv! Jeg har ikke hatt store problemer med å få tid til å gjøre istand hus og mat etter at småtten ble 2-3 mnd, men før dette var det unntakstillstand i heimen, og det var greit:) At rotet fløt og oppvaska stod gjorde oss ikkenoe, vi brukte all vår tid på baby og å få til rutiner og slikt, og når baby ble mer rutinert var det lettvindt å få tatt hus og mat mens babyen sov eller lekte for seg selv;) det er hva man gjør det til, og man må snakke med mannen sin om dette. Det er ikke alltid man får til alt på en dag, og det må mannen forstå og godta;) KOMMUNIKASJON jenter;)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Forslag: Hva med å vaske og handle etter at han er kommet hjem, og heller lage litt mat på dagtid? Evt få ham til å gjøre det? Da blir vel alle fornøyde?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 Hva skal du gjøre om du får flere barn, og må bringe og hente i barnehage/skole samtidig som du har en baby? Det ER faktis mulig å klare å smelle sammen ett eller annet å spise i løpet av en hel dag...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 Hva i herrens navn gjør du hele dagen hvis du ikke klarer å røre sammen litt middag til han kommer fra jobb? Ikke at min mann noen gang forlangte det, men i det drøye året jeg hadde permisjon var det SVÆRT sjelden han ikke fikk ferdig middag når han kom hjem. Det skulle da bare mangle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå