Gå til innhold

Kan man få OS og attføring samtidig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget attføring, men har rett på os frem til november i år. Det er jo mye mer penger i OS enn i attføring, så vil nødig skifte ut trygdeytelsen før jeg må. Men må jeg ta i bruk den nå, så er selvfølgelig det best på sikt.

Jeg lurer på om jeg kan få attføring som hovedinntekt og så dekt opp med os i en str så jeg ikke går ned i inntekt før jeg må.

Har ikke villet spørre nav om det, for jeg er redd de misstenker meg for å kun ville ha mest mulig penger, og snylte på systemet for å "melke" det.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det, for når du har attføring så blir du jo trekt i attføringspengene når du har inntekt av noe slag, så jeg vil tro at vis du får OS så går det under inntekt, men jeg er ikke sikker..

Skrevet

OS blir jo også redusert vis man tjener penger så jeg trur ikke at det går å gå på begge samtidig.

Skrevet

"Spesielt om rehabiliterings-/attføringspenger

[Tilføyet 1/02]

Fra 1. januar 2002 er det nye beregningsregler for rehabiliterings-/attføringspenger. De nye reglene gjelder for tilfeller hvor krav om rehabiliterings-/attføringspenger er fremsatt etter 1. januar 2002. Det er vedtatt overgangsregler for de øvrige tilfellene.

Endringen i § 15-9 om at rehabiliterings-/attføringspenger skal regnes som arbeidsinntekt gjelder fra 1. januar 2002, men bare for nye tilfeller. Med nye tilfeller i denne sammenhengen menes

• tilfeller hvor rehabiliterings-/attføringspenger blir beregnet etter de nye reglene, uavhengig av fra hvilket tidspunkt vilkårene for overgangsstønad er oppfylt

• tilfeller hvor vilkårene for overgangsstønad først er oppfylt etter 1. januar 2002, uavhengig av hvilke regler rehabiliterings-/attføringspenger er beregnet etter

I alle ovennevnte tilfeller skal det fastsettes en forventet ervervsinntekt - også i tilfeller hvor den enslige moren eller faren mottar rehabiliterings-/attføringspenger beregnet etter overgangsreglene.

Endringen i § 15-9 om at rehabiliterings-/attføringspenger skal regnes som arbeidsinntekt gjelder ikke for tilfeller hvor rehabiliterings-/attføringspenger blir beregnet etter overgangsreglene og vilkårene for overgangsstønad var oppfylt før 1. januar 2002 (uavhengig av kravdato). I slike tilfeller skal ytelsene samordnes etter reglene i § 15-14. Se nærmere om dette under kommentarene til § 15-14."

Link til denne infoen: http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/Kapitteloversikt/e05/e05k15?f=templates&fn=main-j.htm&2.0

Den som leter, den finner;)

Skrevet

Ja jeg får det.

12 000 i attføring og 7000 i OS.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:-)

Jeg prøvde å lete, men det var jo som å lete etter nåla i høystakken inne på nav sine sider..for meg ihvertfall:P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...