Gå til innhold

Hvor mange av dere med Endometriose har fått barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som har fjernet begge eggelederne og KUN har mulighet å bli gravid ved hgjelp av prøverør.

Er sjansen store for å bli gravid da, selv med sykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon som venninna di. Bare den ene egglederen er fjernet da, men den gjenværende er pottetett, så IVF ble eneste løsning for oss. Etter 3. innsettingen ble jeg gravid! :-)

 

Har hørt at endo kan forsure miljøet i livmoren, men dette er ikke noe legene fortalte meg da vi var i forsøk. Vil tro det kommer an på graden av endo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget endometriosen, da jeg ble scannet for prøverørsbehandling. Opererte bort en endometriose på størrelse med en appelsin i eggstokken. Det gikk helt fint. Begge eggstokkene fungerte som de skulle etterpå. Har en sønn på 6 år nå. Jeg hadde nok kunnet fått barn uten prøverør, det var mannen min som ikke kunne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei operert nov.2007. Fjerna 15 endo."klumper". Er no 8 mnd. på vei. Blei gravid rett etterpå men mista. Trur det var litt tidli. Hadde veldig mykje vondt. Er no 8 mnd. på vei. Så full klaff :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vJeg har endo og ble gravide vha IVF. Vi har ei lita jente på 1 år nå og skal ha en til i august. Det var også prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endometriose (hatt i 8år, er 26)

Har en sønn på 4år, ei datter på 2,5år, og en baby i magen med termin i april

Fikk vite ganske tidlig at jeg nok måtte ha hjelp for å bli gravid. Ble sendt til prøverør, men fikk prøve pergo mens vi ventet. Da ble jeg gravid med eldstemann gitt...

 

Droppet prevensjon etter han ble født (trodde jo ikke vi trengte det :P), og ble gravid etter 10mnd.

Nå har jeg blitt gravid mens jeg gikk på provera (for å stoppe mens i forbindelse med endoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endo og en tett eggleder. Ble gravid på første ivf forsøk etter å ha prøvd selv i tre år. er i uke 27 nå: )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fikk vite at jeg hadde endo for ca 6 år siden. Jeg var operert for noe annet, men de oppdaget det da og fjernet det de kunne, men beholdt eggstokker.Fikk beskjed i posten at jeg aldri ville få barn. Ganske brutalt og idiotisk måte å innformere på.

Nå er det gått 6 år jeg har ei jente på litt over 2 og venter nr 2 i september. Jeg har ikke fått hjelp, annet enn fra gravøren hihihi

Ble innlagt på sykehus nå nettopp, de fant en syste men ingen endo. Altså har det ikke returnert.

Jeg var helt fra meg når jeg fikk beskjeden.

Nå har jeg motbevisst den idioten av en lege som kunne så bastant fortelle at jeg ble barnløs.

Jeg bare sier

Inn you face, til han

og ønsker alle andre lykke til -------- GI IKKE OPP

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

jer har to friske gutter og nr 3på vei.Har endometriose og fjernet en syste og 50% av den ene eggstokken. Så det er mulig å få barn,men det er vanskligere og dette kan i værstefall føre til barnløshet detsverre...men se på meg....det gikk fint her;-) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her oppdaget vi endometriose når vi ble utredet for barneløshet i 2006. Den ble fjernet i april og jeg ble gravid mai .

Har en datter. Vi har prøvd på nr 2 siden oktober, så jeg lurer nå på om det kan ha kommet tilbake. Skal til legen 2 juli,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lap for endometriose for 5 år siden. På kontroll for snart 3 år siden sa gyn at vi kom til å få problemer med å bli gravide. Fikk mens samme dag som kontrollen. Det skulle vise seg å være den siste på 9 mnd:) Endometriosen er tilbake... men vi skal vise den at vi kan klare det denne gangen også. Snart i gang m prøving på nr2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke hvor lenge jeg har hatt endometriose, men jeg har født 3 barn og går nå gravid med nr.4

 

Fikk påvist endometriose og adenomyose i april, og da var jeg allerede gravid med nr.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har endometriose og har 2 barn, en i magen og har hatt tre andre svangerskap som endte i SA /Exu.

Har sant og si aldri merket noe til endometriosen. Den ble oppdaget da jeg hadde lapraskopi for å fjerne svangerskap utenfor livmor. Har også en tett eggleder-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fikk diagnosen Endo grad 4 av 5 i en alder av 21 år.

Har fått ett barn "naturlig" i tillegg til ett via IVF (2.forsøk).

Er nå gravid med nr 3 som også er blitt til "av seg selv".

I tillegg har jeg mistet 3 ganger (en gang etter hormonbehandling, en gang tvillinger etter IVF og en gang etter spontan graviditet).

Det er fullt mulig å få barn selv om man har endo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen!

La inn et svar på dette innlegget den 22:42 20.06.09.

Fortalte der at vi snart skulle prøve på nr 2 på tross av tilbakevendt endometriose.

Her er en liten gladmelding; er gravid igjen!!! Denne gangen på 1.pp.

Slutta på pillen i juni, men prøvde ikke noe da siden det va 1. pillefri mnd. Er 4+1 i dag. Klarer ikke helt å tro at det er sant, så jeg bestilte like godt to gtester i dag. Bare for å få det bekrefta en gang elle to til:)

Får håpe spiren klorer seg fast og sitter der den skal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en på 11x11 cm som jeg fikk fjernet sammen med en eggstokk...fikk beskjed om at jeg sannsynligvis måtte ty til prøverør en gang for å få barn. 3 år senere ble jeg spontant gravid å venter en jente om 8 uker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det klaffer for dere! :) Jeg og min samboer prøver og prøver...Men her ser det dårlig ut. Jeg har to barn fra før, men fikk påvist endo i fjor. Jeg har sterk grad. Spontanaborterte i april, og har ikke fått til etter det. Passer på eggløsning og alt det der, men nei... Har kun en eggstokk og eggleder-men så jo det i vår at jeg KAN bli gravid i allefall. Er redd spontanaborten kom av endo, men det kan og være alderen...(37)

Uansett-blir glad for å se det funker hos dere-og det gir meg håp! :) Og lykke til til andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle inn for operasjon for å ta bort syste og mye arrvev og sto på venteliste. Fjernet hormonspiral og skulle starte på p-piller igjen. Men mellom fjerninga av spiralen og neste mens. ble jeg gravid:) Hadde snakket med kjæresten om å prøve å bli gravid, siden legene sa jeg ville få problemer med det. Men at det gikk så lett er bare supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fjernet endometriose cyster i begge eggstokker med lapraskopi februar 2007. Skulle ha prøverør, men ble plutselig gravid på naturlig vis februar 2009. Er nå i uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og tvillingsøsteren min ble operert for endometriose forrige høst. Nå er hun 20 uker på vei ved hjelp av prøverør og jeg er 22 uker på vei med den vanlige måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fikk selv diagnosen etter å ha mast mye på legen, var vel 18 år eller noe da jeg fikk diagnosen gjennom laparoskopi. De skrapet bort en del vev samtidig da. Jeg ble advart om at jeg nok kunne få problemer med å få barn siden jeg hadde endometriose.

Men, nå sitter jeg heldigvis her med 2 skjønne gutter på 2 og 4 år, med nummer 3 på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei

Venter nummer to også etter prøverør...

Måtte ha lap før begge svangerskapene...

 

Det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid nå, men har bare fjernet den ene egglederen.

Prøverør var det neste for oss hvis ikke det gikk naturlig. Det er håp med prøverør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har vært plaget med endometriose i mange år. Vært operert for endometriose, sammenvoksninger og cyster 3 ganger. Etter tredje operasjon gikk det nesten et år før vi ble gravid. Vi hadde da forsøkt i til sammen 1,5 år. Jeg har ikke vært undersøkt etter det men kjenner igjen smertene jeg får ved endometrioseplager. Sluttet på prevensjon og denne gangen gikk det et halvt år så satt spira. Er nå rundt uke 25.Så det ER håp :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...