Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 jeg vasker kåken, jeg vasker klær, jeg legger sammen klær, jeg fikser middag (ikke at det blir noe avanserte greier), jeg setter på plass oppvaskmaskina og jeg passer på dattera vår! Hva gjør mannen?? er heldig om han tar kveldsstellet! Og siden han ikke setter pris på det jeg gjør så klapper jeg meg selv på skuldera og syns jeg er ganske så flink til tross for lite energi.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg klapper deg på skulderen! Alt jeg har gjort i dag er å shoppe, kom hjem, støvsuget 1. etasjen (de to andre får bare klare seg noen dager til hehe) og sendte inn en ganske stor bestilling til hm - vårklær til hele familien. Jo, jeg tørket også over kjøkkenbenken... flink! :-P
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 jeg har det likt som deg HI, men gubben hjelper til hvis jeg spør eller han ser at noe trengs å gjøres;) Men siden ejg går hjemme hele dagen syns jeg det er på sin plass at jeg tar det meste av leiligheten og det huslige;) så får han mer tid til å slappe av meg gutten vår når han kommer hjem fra jobb sent på kveld:) klapp på skulderen til alle oss hjemmeværende husmødre:) *KLAPPE PÅ*
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Hvordan kan dere akseptere at gubbfaen ikke gjør en dritt hjemme? Hvordan orker dere? Her deles alt 50-50! Hva dere finner dere i!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Skal alt deles 50-50 hvis dama går hjemme og han jobber hele dagen også??!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Selvfølgelig blir det til at mor gjør mest hjemme, far jobber jo. Men hadde liksom vært fint om han hjalp til (UTEN å måtte spørre) med ungen når han kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Nei, men litt kan han vel gjøre? Om du har middagen ferdig, kan han f.eks vaske opp. Er ingen unnskyldning at man jobber, så da skal man fritaes for alt av husarbeid! Mørkt!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde ALDRI akseptert at jeg gjorde alt etter at han kom hjem fra jobb!! Man skal deles. Men er jo så mange tafatte kjærringer som er som nikkedukker!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 I stedet for å klappe meg på skulderen ville jeg sett meg godt i speilet og spurt meg selv hvor dum det egentlig går an å bli!!! Hvordan skal det tjene deg at mannen din bare blir latere og latere, skal du slite deg ut bare fordi han har klart å lure seg unna husarbeidet. Og vit dette alle damer: Late menn skryter til vennene sine over hvor dumme "kjerringene" er som lar dem slippe husarbeidet!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Mannen til søsteren min er en slik latsabb. Han gjør ingenting hjemme, og da mener jeg ingenting! Lager aldri mat, gjør stort sett nada m ungene (3 stk), rydder ikke, vasker ikke, nei ingenting! Søstern piper og skriker fordi hun er så sliten! Men han er unnskyldt for han jobber jo tross alt. Det gjør liksom ikke hun?? Skaff dere en ryggrad og litt selvrespekt da!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Jeg kan godt gjør alt det jeg gjør, hadde han bare vist at han satte mer pris på det! Så ikke kom her å kall meg dum! siden han drar inn ganske mye penger her i huse for at vi skal ha det bra økonomisk så skal jeg ikke klage. HI
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 haha, jeg er neppe noen liten nikkedukke nei! Jeg går hjemme hele dagen, og da har jeg tid til å gjøre husarbeidet. Mannen min jobber til 5 på ettermiddagen, så jeg ønsker at han skal kunne være sammen med gutten vår frem til han skal legge seg kl 6. og etter at gutten er lagt så er det som regel ikke noe som skal gjøres av husarbeid, utenom å ta kveldsoppvaska, og det tar vi på skift uten å spørre eller be om det. Vi er meget moderne her i heimen, kvinnen skal ikke være hushjelp eller barnepike, men det sier vel seg selv at den som går hjemme hele dagen gjør mer enn den som er utenfor hjemmet hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 Hva faen er det dere klager på da?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 Hvis begge går i jobb forventer jeg at min mann tar halvparten.. må si alt han skal gjøre, men han gjør nå det da.. han kommer kanskje på å tømme oppvaskemaskinen av seg selv, men det er bort i mot det eneste.. flink å ta seg av småen da.. underholde mens jeg vasker, støvsuger osv.. Når jeg var i permisjon gjorde jeg det meste av husarbeidet selv.. han hadde kanskje 10% som å gå ut med søppel, kaste papp osv.. Men da var jo jeg hjemme hele dagen.. Nå som jeg er sykemeldt forventer jeg litt mer.. så nå er det mer 50/50 igjen..Jeg har bekkenløsning og klarer ikke ting som: Støvsuging, vaske gulv, bade småen osv.. Men en ting jeg ikke fatter.. hvis min mann er alene hjemme med småen i en hverdag/ferie/helg så klarer han ikke å gjøre noe husarbeid!?? Lurer på hvordan huset vårt hadde sett ut hvis jeg aldri skulle gjort noe form for husarbeid når småen var våken.. hehe jaja
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #16 Skrevet 23. februar 2009 Skal man gå å takke dere for dette hver bidige dag da? Hva m gubbene som tjener penger hver dag? Takker dere de i et sett?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Det er ikke snakk om hver dag! Tenk litt du å da... trenger ikke å sette ALT på spissen. Jeg skryter av mannen min når han har stått på!
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 23. februar 2009 #18 Skrevet 23. februar 2009 haha, jeg er neppe noen liten nikkedukke nei! Jeg går hjemme hele dagen, og da har jeg tid til å gjøre husarbeidet. Mannen min jobber til 5 på ettermiddagen, så jeg ønsker at han skal kunne være sammen med gutten vår frem til han skal legge seg kl 6. og etter at gutten er lagt så er det som regel ikke noe som skal gjøres av husarbeid, utenom å ta kveldsoppvaska, og det tar vi på skift uten å spørre eller be om det. Vi er meget moderne her i heimen, kvinnen skal ikke være hushjelp eller barnepike, men det sier vel seg selv at den som går hjemme hele dagen gjør mer enn den som er utenfor hjemmet hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #19 Skrevet 23. februar 2009 Klagefanter ass. Ikke rart gubbene blir lei denne gnålinga og misnøyen dere har:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #20 Skrevet 23. februar 2009 På de fleste arbeidsplasser får man annerkjennelse for arbeidet sitt. Her hjemme fikk jeg annerkjennelse de første dagene da middagen var ferdig, etter det har det ikke blitt mer. Dette tiltross for at jeg ofte ligger ned en stor innsats i arbeidet her hjemme. Og jeg tror faktisk ikke at han ikke setter pris på det, han tenker bare ikke over at vi også trenger annerkjennelse. Tenk så god motivasjon det hadde vært for neste dags arbeid om vi hadde fått et kyss og et "så fint her har blitt"
Dronningen! Skrevet 23. februar 2009 #21 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ville absolutt ikke ha klappet meg selv på skulderen etter dette! Her i huset hadde det blitt familiemøte med fordeling av arbeidsoppgavene, vi er to voksne som er likeverdige og som tilfeldigvis bor sammen. Skulle bare mangle om ikke vi skulle ta vår del av felleskapet. Den dagen jeg skryter av meg selv for at jeg tar alt i huset håper ejg noen åpner øynene mine....
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #22 Skrevet 23. februar 2009 Konge innlegg dronninga:) Flink jente, er slik det skal være:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #24 Skrevet 23. februar 2009 Ja, det kan man trygt si det var:) Fatter bare ikke hva enkelte finner seg i:) Her deles alt, krangler aldri om husarbeid:) Deilig:)
Dronningen! Skrevet 23. februar 2009 #25 Skrevet 23. februar 2009 Vi ser innlegg her inne daglig om hvor lite menn gjør hjemme men den dagen de gjør noe hjemme, ja da blir det helvete med en gang... "Fy fader assa, drittgubben har vasket den nye hvite bh`en min sammen med mørkt tøy - bør jeg kaste han ut???" Om en mann aldri har vasket tøy, hvordan i svarte skal han vite hva som skal vaskes sammen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå