Cecelia & jentene Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 dere med 2 eller flere med samme kjønn, var svangerskapene deres noenlunde like??? jeg har en jente fra før og hadde så å si ingen plager...denne gangen er jeg utrolig kvalm. har lest inne på babyverden om mageform,lyster,sypmtomer osv...og i følge de skulle jeg hatt gutt sist..hehe for meg spiller kjønnet ingen rolle, men interresant å se hvordan det var med dere!!?
Cecelia & jentene Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. februar 2009 hvordan det var med dere, om svangerskapene var like eller vidt forskjellige med samme kjønn
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har 2 gutter fra før og svangerskapene da var veldig like og jeg var kjempe dårlig...spydde i flere mnd med begge og gikk ned 10 kg
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 svangerskap 1: trøtt og kvalm til uke 12. Uvel til uke 14. Lavere stoffskifte som resulterte i trøtthet og slapphet ca fra uke 22 - fom da sykemeldt 50%. Noe vann i kroppen på slutten av svangerskapet. Resultat - jente. svangerskap 2: kvalm til uke 12, uvel til uke 18. Ikke trøtt - ellers i kjempe form - ikke sykemeldt èn dag. Ikke noe vann i kroppen som jeg la merke til. Kunne ha ringer på meg den dagen jeg fødte. Resultat - jente svangerskap 3: superkvalm og trøtt til uke 14 - var sengeliggende 24-7. er nå 22 fullgåtte uker, og blir fremdeles kvalm dersom søvn og mat ikke inntas til vanlige rutiner eller at jeg blir sliten. Har også slitt med ekstrem trøtthet. Og har til nå vært 100 % sykemeldt. Regner med å begynne så smått å jobbe om ca 2 uker.. Har allerede begynt å få vann i kroppen. Ringene er lagt i smykkeskrinet. Ultralyd sier vi venter jente nummer tre. Opplever svangerskapene som veldig ulike. Har hørt at også andre har gjort det til tross for likt kjønn.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jente fra før og gravid med jente nå. Svangerskapene har ikke vært lik i det hele faktisk.. Kvalm - ikke kvalm Ikke bekkenløsning - tidlig bekkenløsning lite kynnere - sykemeldt pg sterke kynnere sterk strek over magen - ingen strek over magen eneste som har vært nogenlunde likt er halsbrann.. tror jeg har "moderate" halsbrannplager.. Ikke hele tiden, men ikke helt fritt heller.. Magen er mye større, og jeg har igrunn ikke noen spesielle "lyster" på mat denne gangen. Med første spiste jeg 1/2 vannmelon PER DAG de siste 2mnd Tester jeg har hatt på symptomer sier at det skulle vært gutt denne gangen,men jeg får baaaare prinsesser
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Åja, jeg hadde masse energi sist - denne gangen vil jeg BARE sove.. Vanskelig med en 2åring i hus:)
Cecelia & jentene Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 hehe... sove ja. Jeg er trøtt som ett uvær og kvalmen hjelper ikke akkurat på... Og det eneste jeg har lyst på å spise er melon!!! hehe her i huset har vi en energibunt på snart 3,så skal bli spennende dette:)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Har tre gutter (og tror jeg venter en gutt til, men er ikke sikker enda) og svangerskapene mine har vært kjempeulike. Alt fra superkvalm med oppkast hver dag, til ikke kvalm, liten og nette struttemage til stor og rund, lyst på alt fra leverpostei, til sjokolade, lakris, appelsionjuice osv. Altså, overhode ikke noe som stemmer her ;-)
Staark Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Jeg holder på med mitt andre svangerskap, og jeg synes det er utrolig hvor likt det føles nå, som forrige gang. Smerter på samme plass, kvalm i de samme ukene, akkurat samme lyster, og foreløpig helt lik form på magen. Jeg får ikke samme kjønn som sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå