Gå til innhold

Noen eksperter på elektroniske fotobøker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått opp for meg at to barn (nr tre på vei), full jobb, bygging av hus m.m. fører til at bildene blir HELT forsømt. Ligger to år etter med å lime inn bilder - og har da kommet frem til at elektroniske fotobøker må være utveien for meg....

Har nå laget ferdig et album for 2007, og har begynt på album for 2008.

Hva anbefales? Papirinnbinding, kunstlærret eller det som kalles luksus lærret?? Hvor god holdbarhet har de ulike?? Har lyst på kunst eller luksuslærret, antar at det vil se finest ut.. men er de best?

Hva slag bakgrunn bruker dere?? Jeg har for album 2007 - gått for svart bakgrunn. Mener at den bakgrunnen er best for selve bildene. Men så prøvde jeg ulike bakgrunner i 2008 - litt artig det også ... men er stygt redd for at jeg om 5-10 år vil gremmes av bakgrunnene - de forandrer seg vel med tiden.

Har til nå lekt meg med elkjøps sin fotobok utgave. Andre som er til å anbefale??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også laget fotobok på elkjøp sine sider. Kjempe fornøyd :)

Jeg hadde forskjellige bakgrunner på sidene. Alt etter hva jeg syntes passet til de bildene jeg hadde der.

Jeg har lærretinnbindning på min. Det som er domt der er at de bare har limt et papirbilde på utsiden, å det løsner etterhvert.

Men kanskje du har en annen versjon av elkjøps sine tjenester. For da jeg lagte bok var det ingenting som her papir,kunst eller luksuslærret.

De jeg kunne velge mellom var lærretinnbindning, softcover, hardcover eller hefte. Jeg angrer på at jeg ikke tok hardcover

Skrevet

Sjekk ut Japan foto. De har et program som heter Min CeWe fotoverden. Veldig bra program, med mange muligheter for bakgrunner osv. Jeg lager bøker på 130 sider i gangen, men man kan velge ned i 26 sider. Jeg går for hardcover slik at det blir akkurat som en bok, men de har mange andre alternativer.

Skrevet

Jeg bestilte fra japan photo og er veldig fornøyd med de. Jeg har brukt å bestille de som heter hardcover. Føste gangen brukte jeg bare sorte og hvite sider, men i fjor brukte jeg bakgrunner som passet til bildene, og det ble kjempe fint syns jeg da.

Skrevet

Takk for tips. Også elkjøp bruker Cewe - så går ut i fra at det er samme mulighet ute å går.

ser også at dere har gått for hardcover - har dere prøvd lærret innbinding i det hele tatt?

Skulle gjerne visst forskjellen.... tenker da stort sett holdbarhet...

Skrevet

Jeg har kun brukt hardcover, så vet ikke forskjellen.

Skrevet

Trykket litt raskt jeg, men vi har bøker som er tre år gamle og de er like hele og fine ihvertfall. Så kjempe fornøyde vi da:)

Skrevet

Jeg har også brukt elkjop sitt program og har nå 4 fotobøker her hjemme. Alle med hardcover, det er jeg fornøyd med. Eldste fotoboka er kun ca 4 år siden jeg laget så jeg vet ikke angående holdbarhet.

Skrevet

Hmmm - ser at flere går for hardcover...... ble litt usikker på lærret nå jeg. Men det virker som om hardcover funker greit også.

Ingen med lærret erfaring her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...