siljebeate81 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg er 32+3, og har et sf-mål på 38... noe som er veldig høyt. Det er normalt med fostervann, og de kan kun se en baby inni der.. målene tilsvarer en tvilling-livmor.. noen som har opplevd noe lignende?
Gjest leelu25 *høygravid* Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde det sist.. symfysemål på 45 cm til termin noe som tilsvarer en med tvillinger til termin. De sa til meg gutten ville bli over 5 kg Fødte en normalt stor gutt en uke over termin på 3945 gram og 55 cm.. dvs. til termin hadde han vært 3600 ca noe som er heelt normalt for gutter idag Ikke bekymre deg du, det kan være så mange ting som gjør at sf-måla blir høye, ikke nødvendigvis stor baby!
siljebeate81 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Tusen takk for svar, i følge ultralyd er hu ikke stor.. har ei jente fra før og hu var ikke mer enn 3500..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde store sf-mål de første ukene men har klart å sikte meg inn på den grønne streken nå. Grunnen til at jeg hadde så store mål de første gangene var pga jenta i magen lurte oss og krøllet seg sammen til en klump så magen ble større av det.. hehe
siljebeate81 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har hatt store mål hele veien, og de har bare gått lenger og lenger bort fra normalen. Har ikke lagt på meg mer enn 6 kg til nå heller, så det er ikke grunnen.. vi får nok bare vente å se..
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Viktig å nevne at SF-mål varierer veldig fra person til person! Det har mye med høyden å gjøre. Jeg er 170, og ligger helt på den røde streken hele veien. Hadde jeg vært 160 hadde jeg nok ligget et stykke over den røde streken med en like stor baby, og under streken hvis jeg f.eks. hadde vært 180 høy.
Vil Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har også relativt stort SF mål. Da jeg var hos jordmor 28+5 uker på vei, var målet på 31 cm. (Noe som tilsvarer normalen for kvinner som er 34 uker på vei.) Jeg fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis betyr at babyen er stor eller noe annet. Det betyr rett og slett av livmoren min ikke har plass til å vokse inne i kroppen fordi jeg er relativt lav (163 cm). Hos høyere kvinner, eller kvinner med såkalte "dype bekken", kan jo livmoren vokse og vokse lenge "inne" i magen. Hos meg går livmoren nesten helt opp til puppene allerede nå, og den kan følgelig bare bane seg vei i én retning: rett ut og fram. Det er antagelig noe av det samme hos deg.
☆★MammaTil2Snart1UkeIgjen☆★ Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Synes de skremmer folk litt med de sf målene jeg.. Jeg lå over jeg også, og pia mi va 3630g og 51 cm, ikke noe mega baby!
siljebeate81 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2009 Da er jo målene enda verre... jeg er 173.. og burde da liggi på gjennomsnittet? siden babyen er på gjennomsnittet? Jeg bare lurer veldig... alt ser bra ut med jenta da, men de finner bare ikke noen grunn til at målet er så stort at det straks er ute av skjemaet selv om jeg har 8 uker igjen til termin...
siljebeate81 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2009 Ja, det kan hende det, men jeg har ei jente fra før, og da var magen helt normal... og jeg er jo 173.. Er sikkert ikke noe, men måtte bare høre med dere..
Vil Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Det trenger ikke å bety noe. Du har vel rett og slett ikke plass inne i kroppen av en eller annen grunn. Det er så individuelt med fysiologi. Er du for eksempel veldig slank i kroppen, har lite bekken eller slikt? Livmoren kan ligge dypt hos lave kvinner også. Har hørt om en kvinne som var like lav som meg, som hele tiden lå under den røde streken.
siljebeate81 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. februar 2009 Nei.. er ikke veldig slank, ganske normal, og har ikke noe lite bekken heller.. Er ikke godt å si hva som er årsaken, men jenta ser ikke så stor ut, og alt ser normalt ut, så da må jeg nok bare gå med en gigant-mage.. er ikke noe jeg får gjort alikevel.. Blir bare litt lei av at folk spør om jeg går på overtid.. eller sier "Det må jo være to inni der...!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå