Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest meg til at normalt blodtrykk (overtrykk) er på 130 - optimalt trykk ligger på 120.

Blodtrykket mitt ligger langt under - så nå er jeg litt nysgjerrig på hva andre har i blodtrykk - og på hvordan formen er og om dere er i så bra form at dere får til å jobbe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BT mitt ligger på ca 120/70

Formen er grei, er bare veldig sliten. Jobber 60%(40% sykemeldt)

Skrevet

På sist kontroll (var da 24 uker på vei), var blodtrykket 110/70, dette var visst veldig fint sa legen. Men det er veldig vanlig med lavt blodtrykk når man går gravid, og det skal nok mye til før legen eller jordmor reagerer på for lavt blodtrykk. Jeg har vært nede i 105/55, og legen sa at det var helt greit... Hva er ditt blodtrykk?

Skrevet

hadde 119/73 i dag men på forje kontroll hadde jeg 100/65 og legen sa på forje kontroll at det var veldig fint

Skrevet

Her sliter jeg med motsatt.. øker for hver kontroll jeg er på.

Nå sist var det 137/96..... Når er det egentlig skadelig?

Skrevet

Ser at blodtrykket mitt ligger under, ja. 17 uker på vei, blodtrykket er på 80/50. Svimmel, sliten og sykemeldt.

Skrevet

I følge lommelegen regnes overtrykk på over 140 som "høyt".

Skrevet

supernint:

du har nok litt for høyt bt, det er undertrykket som er farligt i denne sammenheng.

kommer undertrykket ditt over 90 er det forhøyet, kommer det over 100 vil du mest sansynlig bli sendt til sykehuset for kontroll, og muligens må begynne med medisiner for å senke det.

snakker av erfaring, fikk sv.forgiftning sist og det startet med høyt bt. Sier ikke dette for å skremme, du trenger IKKE få sv.forgiftning selv om du har høyt bt,men det skader ikke å sjekke.

Skrevet

Takker for info Mita.

Fikk beskjed om å komme tilbake neste uke til jordmor for ny sjekk. Blir jo selvsagt litt bekymret når det bare øker selv om jeg holder med forholdsvis rolig.

Hva kan man gjøre for å unngå at det skal stige enda mer?

(Er fra før 40 prosent sykemeldt pga ryggsmerter)

Noen andre som har erfaringer med høyt blodtrykk?

Er forresten 27+2....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...